ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

Ktoś kiedyś czyscił wiązkę tak , że wyciągnął ja całą i powiesił aby grawitacyjnie olej zeszedł z wtyczek i przewodów ile to tylko możliwe. Do tego kilka razy psikanie Kontakt spray.

Olej był i u mnie ale na szczęście nie miałem żadnego problemu z tego powodu narazie. Oczywiście potem to uszczelniłem.

Ogólnie to olej może powodować różne błedy albo i wcale. Uważam jednak że jeżeli on był powodem błedu to po wyczyszczeniu wtyczek powinien być spokój. Przynajmniej na jakiś czas dopóki znow sytuacja się nie powtórzy jak nic z tym nie zrobimy.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: polofix »

Jeszcze sterownik jest do wyczyszczenia. Przecież jest cały zalany olejem
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

U mnie we wtyczce komputera oleju było tylko troszkę w okolicy sześciu pinów. Nie wyciagałem go i nie rozkrecałem, ale poprzedni właściciel robił z tym chyba coś. Jest jakiś napis białym mazakiem na jego obudowie więc albo dał go do naprawy albo kupił inny. Tylko wtedy musiał by chyba zmienić też kluczyki i stacyjkę.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: polofix »

Jak są ślady oleju we wtyczce, to sterownik zalany
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Dzięki za odpowiedzi ;)
@Dziki Mar - dzięki za namiary do sklepów.

Ciągnąc dalej temat, tymczasowo spróbuję wymyć to polecanym płynem Kontakt (bo w tej chwili zrobiłem to tylko dla tego do czego miałem dostęp "od góry", ale wiem że dolne wtyczki są również zalane. Obudowa nie cieknie, bo ogólnie silnik jest suchy ale jednak po odpięciu wtyczki cieknie z nich...

Sam sterownik da się rozebrać bez problemów czy jest klejony? Rozumiem że odkręcam go od podstawy filtra i mam go na wierzchu. Płyn do mycia PCB powinien dać radę, pytanie jednak czy może nie da się jakoś zabezpieczyć dodatkowo jego wnętrza jakimś dodatkowym uszczelnieniem?

W tej chwili po wymyciu wtyczek (zwykłym izopropanolem) błąd niby nie powrócił ale jednak wartości napięcia na sondach są chyba niepoprawne. Ale to już pytania do innego tematu raczej.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

polofix pisze: 5 mar 2019, o 08:54 Jak są ślady oleju we wtyczce, to sterownik zalany
Zalany może i jest ale jak bardzo to nie wiem. Wygladało to jakby jedna kropla oleju spadła między piny i rozlała się. Generalnie wszystko narazie działa to mnie nie zmusiło do grzebania tam aczkolwiek dołączam się do pytaniakolegi wyżej. Czyli jak go rozebrać i wyczyścić żeby nic nie zapsuć?

Zakładałem, że raczej problem leży w słabym połączeniu wtyczki z pinami poprzez obecność oleju a sam sterownik/ECU jest szczelnie zalany jakimś sylikonem lub żywicą. Olej zawsze traktowałem jak izolator.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: polofix »

Meniu pisze: 5 mar 2019, o 09:51
polofix pisze: 5 mar 2019, o 08:54 Jak są ślady oleju we wtyczce, to sterownik zalany
Zalany może i jest ale jak bardzo to nie wiem. Wygladało to jakby jedna kropla oleju spadła między piny i rozlała się. Generalnie wszystko narazie działa to mnie nie zmusiło do grzebania tam aczkolwiek dołączam się do pytaniakolegi wyżej. Czyli jak go rozebrać i wyczyścić żeby nic nie zapsuć?

Zakładałem, że raczej problem leży w słabym połączeniu wtyczki z pinami poprzez obecność oleju a sam sterownik/ECU jest szczelnie zalany jakimś sylikonem lub żywicą. Olej zawsze traktowałem jak izolator.
W m111 sterownik jest w obudowie aluminiowej. Litra oleju we wtyczce nie znajdziesz, bo on spływa w sterownik.
Ja jak rozebrałem u siebie, to za głowę się złapałem. Wszystkie elementy tłuste, a na dole stał olej. Wyczyściłem ropownicą i alkoholem pod leciutkim ciśnieniem , po czym złożyłem do kupy. Nigdy nie miałem w związku z olejem jakiś cudów, ale zrobiłem to zapobiegawczo.
Racja olej, to izolator. Ale syntetyczny olej ma dodatki, które mogą wchodzić w reakcję z niektórymi elementami płytki sterownika.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

W moim przypadku nic "szczególnego" się nie dzieje poza falowaniem i tym błędem P0172. Wprawdzie przyczyna zapewne leży gdzieś indziej (przepływomierz/podciśnienia/sonda lambda) ale wolałem się upewnić, że ten olej nie ma na to wszystko wpływu, bo obecne odczyty to 0.99 V na L1 i około 1.4-1.5V na L2 przy około AFR 14.6.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

Jaki masz interfejs do diagnostyki?

Mam jeden głupi pomysł jak oczyścić komputer z oleju. Wypiąć go i dac do góry nogami na kilka dni nad grzejnikiem. Jak olej wszedł sam to i może wyjdzie sam a ciepło z grzejnika mu pomoże trochę.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: polofix »

Menu, jakiś to sposób jest, ale tłuste wszystko w środku i tak zostanie. Ja z umyciem miałem problemy, a co dopiero tylko grawitacyjnie
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

No taki połśrodek jak ktoś nie chce rozbierać a gdyby było duzo oleju napewno w pewnym stopniu pomoże.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Meniu pisze: 5 mar 2019, o 11:33 Jaki masz interfejs do diagnostyki?

Mam jeden głupi pomysł jak oczyścić komputer z oleju. Wypiąć go i dac do góry nogami na kilka dni nad grzejnikiem. Jak olej wszedł sam to i może wyjdzie sam a ciepło z grzejnika mu pomoże trochę.
Za pierwszym razem na SD kasowałem, później sprawdzałem CarSoftem czy czymś takim ale ten laptop nie ma baterii wiec, ostatnio używałem Torque na telefonie, aby na szybko pokasować po myciu wtyczek.

Jak już sterownik rozbiorę. On jest sklejany czy tylko jakaś uszczelka tam jest i wkręty?

Aktualizując - zabrałem się raz jeszcze za wszystkie wtyczki:
- wymyłem wtyki z elektromagnesów,
- wymyłem wtyki z ECU,
- wymyłem wtyki z sond lambda.

Wszystko przy pomocy płynu do płytek PCB. Dziś zaopatrzę się w "kontakt".

I teraz tak, auto stale wali checkiem, ale nie jestem pewny już czy to kwestia uszkodzonych olejem sond lambda, czy ich zwyczajnego zużycia.
- błędy jakie mam to: P0172 (więc przelewa), P201C (chyba również związane z dawkami), P2058.
- wartości OBD na wolnych obrotach:
--- MAF: 2,5 g/s
--- AFR: 13.8-14.1
--- O2 1x2: 0,8, a później spada do 0.0,
--- O2S1LV: 1,31 -> 1.0

I teraz tak, druga sonda wartość 0.0 więc chyba uszkodzona?

Jeśli mam to pisać w nowym temacie proszę o info :)

I jeszcze jedno, założę adaptery. Czy aby uniknąć uszkodzenia nowych ewentualnych sond spływającym nadal olejem z wiązki można je jakoś zabezpieczyć? Zalanie części przewodu cyną coś da?
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

To z cyna to dobry sposob. Czasem tak tez ludzie robia z kablami od magnesow zamiast montażu adapterow.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Dzięki - to już jakiś trop.
Na pozostałe pytania masz może jakieś odpowiedzi? :)

Cały czas zastanawia mnie czy te problemy z błędami są spowodowane zaolejeniem sondy/sond lambda. Jak rozumiem, mieszanka regulowana jest tylko pierwszą sondą i przepływomierzem więc to w nich powinienem szukać problemów.

W kilku miejscach na forum opisywano uszkodzenie olejem drugiej sondy lambda, o pierwszej nic takiego nie było.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
platek11
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2017, o 17:45
VIN: WDB2030351A090043

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: platek11 »

to wszystko co robicie jest na krótki czas za jakiś czas sytuacja się powtórzy przerabiałem to już kilka razy nowy elektromagnes uszczelniacze wystarczało na trochę a pózniej pod wpływem ciepłego oleju znów problem powracał.przeczytałem wiele na ten temat i dopiero na angielskim forum gość wytłumaczył co trzeba zrobić.wystarczy rozebrać obudowę elektromagnesu trzeba po prostu rozwiercić aluminiowe nity .w środku znajduje się cewka plus dwie uszczelki przez które po pewnym czasie cieknie olej tak wadliwa konstrukcja. wystarczy wszystko umyć w benzynie ekstrakcyjnej dać dobry uszczelniacz między obudowę, uszczelki a cewkę i złożyć to wszystko razem.znitowałem to nitami zrywalnymi 4 lub 5 zależy od dziur jakie rozwiercicie .od strony silnika delikatnie wyrównałem powierchnię elektromagnesu pózniej silikon między elektromagnes a silnik .bardzo proste i skuteczne.posłuchałem rady tak zrobiłem i już rok mam z głowy zero oleju w tym miejscu.a poza tym trudno coś zepsuć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”