ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Ja na ten pomysł wpadłem bez angielskiego forum, i nawet nie nitowałem, bo śruby po przykręceniu trzymają wszystko w kupie.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Zastosowałem się do instrukcji o uszczelnieniu obecnych elektromagnesów. Zrobione jakieś 300 km i wydaje się, że jest ok - olej nie cieknie z wtyczek, ale te są jeszcze mimo wszystko tłuste.
Pytanie teraz do bardziej doświadczonych z Was - ile czasu mniej-więcej zajęło zanim instalacja opróżniła się kompletnie z tego oleju?
Moja sonda lambda prawdopodobnie siadła z powodu tego właśnie oleju (pierwsza pokazuje bogatą mieszankę, druga czasami 0V, czasami 0.4V... czasami 0.9V, jak dla mnie kompletnie bez ładu) i zmieniając ją na nową nie chciałbym znów jej uszkodzić pozostającym jeszcze w instalacji olejem.
EDIT:
Zrobione kolejne setki kilometrów i niestety lipa... olej cieknie. Sonda natomiast padła kompletnie (brak przejścia na grzałce, sygnał niezrozumiały).
Teraz w związku z tym mam kilka pytań do Was:
1). Czy zwyczajnie źle zrobiłem uszczelnienie czy olej podciągany jest teraz z instalacji z powrotem do wtyczki?
Dziś zajrzę tam jeszcze raz ale wolę wiedzieć co jeszcze można z nimi zrobić.
2). Zastanawiam się nad montażem adapterów ale myślę nad wykonaniem ich samodzielnie:
2.1). Czy wewnątrz adaptera jest tylko zwyczajny przewód miedziany (drut)?
2.2). Czy jest możliwość aby ktoś wykonał zdjęcia lub spisał numery wtyczek zastosowanych w tym adapterze?
3). Kolejna rzecz to zabezpieczenie sondy lambda przed pozostającym w instalacji olejem i tutaj chciałbym wykonać podobny adapter ale już w dolnej części silnika, przy samej wtyczce sondy:
3.1). Czy w tym miejscu sztywne przewody nie zaszkodzą?
3.2). Czy zastosowanie tam dodatkowych hermetycznych wtyczek nie spowoduje problemów z odczytem?
Do budowy adaptera, jeśli nie będzie dostępnych oryginalnych wtyków chcę wykorzystać uniwersalne wtyczki dostępne w handlu. Stosowałem takie w innym aucie i sprawowały się dobrze.
Pytanie teraz do bardziej doświadczonych z Was - ile czasu mniej-więcej zajęło zanim instalacja opróżniła się kompletnie z tego oleju?
Moja sonda lambda prawdopodobnie siadła z powodu tego właśnie oleju (pierwsza pokazuje bogatą mieszankę, druga czasami 0V, czasami 0.4V... czasami 0.9V, jak dla mnie kompletnie bez ładu) i zmieniając ją na nową nie chciałbym znów jej uszkodzić pozostającym jeszcze w instalacji olejem.
EDIT:
Zrobione kolejne setki kilometrów i niestety lipa... olej cieknie. Sonda natomiast padła kompletnie (brak przejścia na grzałce, sygnał niezrozumiały).
Teraz w związku z tym mam kilka pytań do Was:
1). Czy zwyczajnie źle zrobiłem uszczelnienie czy olej podciągany jest teraz z instalacji z powrotem do wtyczki?
Dziś zajrzę tam jeszcze raz ale wolę wiedzieć co jeszcze można z nimi zrobić.
2). Zastanawiam się nad montażem adapterów ale myślę nad wykonaniem ich samodzielnie:
2.1). Czy wewnątrz adaptera jest tylko zwyczajny przewód miedziany (drut)?
2.2). Czy jest możliwość aby ktoś wykonał zdjęcia lub spisał numery wtyczek zastosowanych w tym adapterze?
3). Kolejna rzecz to zabezpieczenie sondy lambda przed pozostającym w instalacji olejem i tutaj chciałbym wykonać podobny adapter ale już w dolnej części silnika, przy samej wtyczce sondy:
3.1). Czy w tym miejscu sztywne przewody nie zaszkodzą?
3.2). Czy zastosowanie tam dodatkowych hermetycznych wtyczek nie spowoduje problemów z odczytem?
Do budowy adaptera, jeśli nie będzie dostępnych oryginalnych wtyków chcę wykorzystać uniwersalne wtyczki dostępne w handlu. Stosowałem takie w innym aucie i sprawowały się dobrze.
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Kup nowe elektromagnesy, pewnie wytrzymają do końca życia auta.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Ale nowe też ciekną niby po krótkim czasie, a poza tym chcę zabezpieczyć jak wspomniałem sondy więc w miarę możliwości proszę odpowiedź na pytanie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
To kup adaptery.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
A co z olejem pozostałym w instalacji. Zwyczajnie obawiam się, że wymienię sondę i założę adaptery, a olej który zalega w przewodach i tak tą nową sondę uwali. Dlatego zastanawiam się czy mi zabezpieczyć jeszcze dodatkowo samej wtyczki sondy.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Jeśli martwisz się o olej w przewodach, wymień instalacje. Nadal jednak poddaje w wątpliwość, że to olej uszkodził sondę.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Dziki Mar ma rację. Wszyscy poza małymi wyjątkami mają olej w sondach itp i jeżdżą nawet o tym nie wiedząc. A przecież sondy mają też swój określony żywot. Podobno producenci określają go na ok 200tys km
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
To prawda, i też dziwi mnie to że mógł ją ten olej uszkodzić. Piszę to tylko i wyłącznie na podstawie tego co przeczytałem na tym forum stąd moje obawy
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
- VIN: WDB2037421A654590
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Co do cieknących elektromagnesów w m271.
Jakieś 3-4 miesiące pojeździłem z nowymi i zaczęły cieknąć aż tak, że pasek i silnik mokry. Wszystko dokręcone z odpowiednią siłą itd. Skąd ten wyciek, wadliwe elektromagnesy?
Jakieś 3-4 miesiące pojeździłem z nowymi i zaczęły cieknąć aż tak, że pasek i silnik mokry. Wszystko dokręcone z odpowiednią siłą itd. Skąd ten wyciek, wadliwe elektromagnesy?
CL203 C200 163KM 2004r
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
- VIN: WDB2037421A654590
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Nie napisałem, mój błąd.
Z pod obudowy na obydwu elektromagnesach. Z wtyczek zresztą tez. Wodospad szerokości 2cm prawie.
Ogólnie to ten wtyk od elektromagnesu jest luźny, lata na boki.
Może być to związane ze złym stanem rozrządu? W środę jadę wymienić kompletny.
Z pod obudowy na obydwu elektromagnesach. Z wtyczek zresztą tez. Wodospad szerokości 2cm prawie.
Ogólnie to ten wtyk od elektromagnesu jest luźny, lata na boki.
Może być to związane ze złym stanem rozrządu? W środę jadę wymienić kompletny.
CL203 C200 163KM 2004r
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Wg mnie bez związku z rozrządem. A moze spróbować oddać do reklamacji?
Już nie pamiętam czy między obudową a elektromagnesem jest uszczelka?
Już nie pamiętam czy między obudową a elektromagnesem jest uszczelka?
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
- VIN: WDB2037421A654590
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
Tak zrobię, nowe już jadą. Tym razem pierburgi czy jakoś tak.
Te mam z innej firmy, jakiś trucktec automotive.
Te mam z innej firmy, jakiś trucktec automotive.
CL203 C200 163KM 2004r
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2017, o 08:22
- VIN: WDB2032421F436142
- Lokalizacja: Lublin
Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.
jest o-ring kupowałem w PROMERC-u jakieś rok temu , koszt około 22,00 PLN szt
... a tak swoją drogą to myślałęm że te "najnowsze elektromagnesy mają już "rozwiązany problem przeciekania"
PZDR
S203 ;C200; M271.940;