ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Moderator: Dziki Mar

olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: olafik »

Ja na ten pomysł wpadłem bez angielskiego forum, i nawet nie nitowałem, bo śruby po przykręceniu trzymają wszystko w kupie.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Zastosowałem się do instrukcji o uszczelnieniu obecnych elektromagnesów. Zrobione jakieś 300 km i wydaje się, że jest ok - olej nie cieknie z wtyczek, ale te są jeszcze mimo wszystko tłuste.

Pytanie teraz do bardziej doświadczonych z Was - ile czasu mniej-więcej zajęło zanim instalacja opróżniła się kompletnie z tego oleju?

Moja sonda lambda prawdopodobnie siadła z powodu tego właśnie oleju (pierwsza pokazuje bogatą mieszankę, druga czasami 0V, czasami 0.4V... czasami 0.9V, jak dla mnie kompletnie bez ładu) i zmieniając ją na nową nie chciałbym znów jej uszkodzić pozostającym jeszcze w instalacji olejem.

EDIT:
Zrobione kolejne setki kilometrów i niestety lipa... olej cieknie. Sonda natomiast padła kompletnie (brak przejścia na grzałce, sygnał niezrozumiały).

Teraz w związku z tym mam kilka pytań do Was:
1). Czy zwyczajnie źle zrobiłem uszczelnienie czy olej podciągany jest teraz z instalacji z powrotem do wtyczki?
Dziś zajrzę tam jeszcze raz ale wolę wiedzieć co jeszcze można z nimi zrobić.

2). Zastanawiam się nad montażem adapterów ale myślę nad wykonaniem ich samodzielnie:
2.1). Czy wewnątrz adaptera jest tylko zwyczajny przewód miedziany (drut)?
2.2). Czy jest możliwość aby ktoś wykonał zdjęcia lub spisał numery wtyczek zastosowanych w tym adapterze?

3). Kolejna rzecz to zabezpieczenie sondy lambda przed pozostającym w instalacji olejem i tutaj chciałbym wykonać podobny adapter ale już w dolnej części silnika, przy samej wtyczce sondy:
3.1). Czy w tym miejscu sztywne przewody nie zaszkodzą?
3.2). Czy zastosowanie tam dodatkowych hermetycznych wtyczek nie spowoduje problemów z odczytem?

Do budowy adaptera, jeśli nie będzie dostępnych oryginalnych wtyków chcę wykorzystać uniwersalne wtyczki dostępne w handlu. Stosowałem takie w innym aucie i sprawowały się dobrze.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: olafik »

Kup nowe elektromagnesy, pewnie wytrzymają do końca życia auta.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Ale nowe też ciekną niby po krótkim czasie, a poza tym chcę zabezpieczyć jak wspomniałem sondy więc w miarę możliwości proszę odpowiedź na pytanie :)
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Dziki Mar »

To kup adaptery.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

A co z olejem pozostałym w instalacji. Zwyczajnie obawiam się, że wymienię sondę i założę adaptery, a olej który zalega w przewodach i tak tą nową sondę uwali. Dlatego zastanawiam się czy mi zabezpieczyć jeszcze dodatkowo samej wtyczki sondy.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Dziki Mar »

Jeśli martwisz się o olej w przewodach, wymień instalacje. Nadal jednak poddaje w wątpliwość, że to olej uszkodził sondę.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: polofix »

Dziki Mar ma rację. Wszyscy poza małymi wyjątkami mają olej w sondach itp i jeżdżą nawet o tym nie wiedząc. A przecież sondy mają też swój określony żywot. Podobno producenci określają go na ok 200tys km
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

To prawda, i też dziwi mnie to że mógł ją ten olej uszkodzić. Piszę to tylko i wyłącznie na podstawie tego co przeczytałem na tym forum stąd moje obawy ;)
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Hudzio
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
VIN: WDB2037421A654590

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Hudzio »

Co do cieknących elektromagnesów w m271.
Jakieś 3-4 miesiące pojeździłem z nowymi i zaczęły cieknąć aż tak, że pasek i silnik mokry. Wszystko dokręcone z odpowiednią siłą itd. Skąd ten wyciek, wadliwe elektromagnesy?
CL203 C200 163KM 2004r
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: olafik »

Hudzio pisze: 1 wrz 2019, o 12:23 Co do cieknących elektromagnesów w m271.
Jakieś 3-4 miesiące pojeździłem z nowymi i zaczęły cieknąć aż tak, że pasek i silnik mokry. Wszystko dokręcone z odpowiednią siłą itd. Skąd ten wyciek, wadliwe elektromagnesy?
Ale skąd cieknie, z wtyczki, czy z pod obudowy?
Hudzio
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
VIN: WDB2037421A654590

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Hudzio »

Nie napisałem, mój błąd.
Z pod obudowy na obydwu elektromagnesach. Z wtyczek zresztą tez. Wodospad szerokości 2cm prawie.
Ogólnie to ten wtyk od elektromagnesu jest luźny, lata na boki.

Może być to związane ze złym stanem rozrządu? W środę jadę wymienić kompletny.
CL203 C200 163KM 2004r
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

Wg mnie bez związku z rozrządem. A moze spróbować oddać do reklamacji?

Już nie pamiętam czy między obudową a elektromagnesem jest uszczelka?
Hudzio
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 17 sie 2017, o 15:36
VIN: WDB2037421A654590

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Hudzio »

Tak zrobię, nowe już jadą. Tym razem pierburgi czy jakoś tak.
Te mam z innej firmy, jakiś trucktec automotive.
CL203 C200 163KM 2004r
piotrtoip
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2017, o 08:22
VIN: WDB2032421F436142
Lokalizacja: Lublin

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: piotrtoip »

Meniu pisze: 1 wrz 2019, o 21:19 Wg mnie bez związku z rozrządem. A moze spróbować oddać do reklamacji?

Już nie pamiętam czy między obudową a elektromagnesem jest uszczelka?
jest o-ring kupowałem w PROMERC-u jakieś rok temu , koszt około 22,00 PLN szt

... a tak swoją drogą to myślałęm że te "najnowsze elektromagnesy mają już "rozwiązany problem przeciekania"

PZDR
S203 ;C200; M271.940;
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”