ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: olafik »

Meniu pisze:Pora się pochwalić jak wyglądają elektromagnesy u mnie, a raczej jak nie powinny wyglądać. Chociaż plus tego jest taki, że nie ma świeżego oleju a wszystko wygląda jakby od lat nie było ruszane i przykryte taką starą warstwą olejowo-kurzową.

Olej we wtyczkach oczywiście jest, aczkolwiek lewy elektromagnesy ma rozcięta termokurczkę kilka centymetrów przed wtyczką a w prawym elektromagnesie termokurczka wchodzi do samej wtyczki.

Bardziej zastanawia mnie to czy też macie tam obok lewego elektromagnesu przykręcona "masę" ? Widać to na zdjęciu poniżej. Dodam, że ten przewód masowy idzie dalej w główną wiązkę i nie jest dolutowany do innego kabla.


Co jest zastanawiającego w tym, że jest przykręcona masa? Co do wycieku, to jeśli myślałeś, że poleci on ciurkiem, to nie, nie poleci. Olej wycieka powoli i jest rozprowadzany po silniku, a po zmieszaniu z brudem, tworzy taką maź jak w twoim przypadku, gorsza sprawa, że część trafia do wiązki i potrafi narobić szkód.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

Z tą masą to wydawało mi się jakby to było dorabiane przez kogoś i dlatego pytałem. Oczywiście zajmę się uszczelnieniem wiązki.


Jaki rozmiar ma ten oring miedzy elektromagnesami a blokiem silnika ? Numer części to A 010-997-23-48.
MarcinBLX
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2018, o 11:08
VIN: WDB2030461A838461

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: MarcinBLX »

45x3
C 180 KOMPRESSOR (203.046)
silnik M271 KE18 ML RED. (271.946)
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: kiler22 »

Nie wiem czy to dobry temat ale zaryzykuje napisanie tu :haha:
jak wogóle można sprawdzić działanie tego całego mechanizmu ??
Tzn czy to wogóle działa
Takie pytanie mnie "naszło" kilka dni temu kiedy podłączyłem interfejs delphi a tam w blokach pomiarowych mam ciągle ten parametr jako "wyłączony" zarówno w czasie jazdy z max obrotami jak i w czasie "gazowania" na postoju
Oczywiście czytałem tu że inne fejsy mogą przekłamywać różne dane i parametry dlatego też nie przyjmuję za pewnik tych danych tylko pytam o możliwość sprawdzenia
ps silnik z dwoma elektromagnesami


Przeniosłem. Tamten temat to poradnik wymiany w m111, tu będzie lepiej. [Dziki Mar]
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Awatar użytkownika
em82
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 23:07
VIN: WDB2030421A839168

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: em82 »

Witam wszystkich,

czy te z linka magnesy załatwią sprawę wycieku/pocenia czy muszą być z ASO MB?
te z linka są Pierburg, ktoś takie montował u siebie?
https://www.czesciauto24.pl/oen/a271051 ... lsrc=aw.ds

update!

Koledzy dodatkowe pytanie a propos adapterów, z biuletynu wynika, że do m271 są adaptery w kompletnym zestawie (A271 150 02 56 05) a m111 ma tylko jedną sztukę i tu wychodzi różnica w numerze części plus należy dokupić kabelek do zestawu.

Większość z was montowała te adaptery z m111 (A271 150 27 33), czy one się od siebie jakoś różnią?

Ktoś coś poradzi? :)
Pzdr
W202-OM601, 75KM, 2.0D, Sedan
W203-M271, 163KM 1.8K, Sedan
W204-M271, 156KM 1.6K Kombi
R170-M111, 163KM, 2.0K, Roadster
W209-M271, 163KM, 1.8K Cabrio
Awatar użytkownika
xgienek
VIP
Posty: 75
Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
VIN: WDB2037421A409739
Lokalizacja: Holandia

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: xgienek »

Witam
Proszę o podpowiedź czy widoczne na zdjęciu elektromagnesy budzą zaniepokojenie.Czy mogę odłączyć bezpiecznie wtyczki by upewnić się co do ich zaolejenia bez obawy o zapisanie błędu przez komputer? Trzeba je sprawdzić też przy samym komputerze?
Co mogą wyrządzić takie zaolejone wiązki?Obrazek

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

coupe M271/ BRC/przedlift
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

Ogólnie wygląda to ok. Możesz odpiąć wtyczki pod warunkiem, że nie ma kluczyka w stacyjce. Jak we wtyczkach będzie sucho to przy komputerze też powinno być sucho ale dla pewności też bym tam zaglądnął. Nie wiadomo jaka jest historia i co działo się wcześniej.
Co może się dziać przez olej jak dostanie się go za dużo do komputera i innych elementów - albo nic jak masz szczęście albo różne dziwne rzeczy jak masz pecha.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Mam kilka pytań, bo temat odnośnie czyszczenia sterownika "padł".
Olej w moim M271 występuje we wszystkich chyba możliwych wtyczkach jakie rozpinałem na "górze" silnika. W aucie od jakiegoś czasu występuje problem z palącym się Check, ale że auto i tak stało nie dotykałem tego.

W tej chwili, mimo kasowania, błąd wraca więc problem istnieje (błąd P0172 - mieszanka za bogata).

Moje pytania:
- czy olej we wtyczkach może powodować błędne odczyty sond lambda lub przepływomierza skutkujące błędem?
- czy jest możliwość skutecznego pozbycia się oleju z instalacji elektrycznej, wstępnie wtyczki przemyłem alkoholem ale to raczej tylko pudrowanie skutków niż pozbycie się awarii,
- czy sama wymiana adapterów (o ile są jeszcze do kupienia) wystarczy czy od razu muszę wymienić też te elektromagnesy?
- czy w ASO są jakieś rabaty na to jeśli VIN jest na jakiejś liście?

Na część pytań odpowiedzi są ale interesuje mnie czy niejako stan wiedzy na dziś się jakoś zmienił na przestrzeni lat odnośnie tego problemu.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Dziki Mar »

Wymiana adapterów? Miałeś założone i nic nie pomogło? Czy miałeś na myśli założenie adapterów?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Miałem na myśli założenie adapterów - w aucie od tej strony nie było jeszcze nic robione. Dopiero zapoznaję się z problemem i jego opisami więc nie do końca jestem pewny czy ten błąd może wynikać tez z tego oleju czy jest gdzieś coś jeszcze.
Tak czy inaczej olej mam w większości wtyczek.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Dziki Mar »

W takim razie przeczytaj ten temat. Zaoszczędzisz sobie i nam czasu.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Heh, przeczytałem (też jestem moderatorem na innych forach i wiem jaki to śmietnik zadawać często prozaiczne pytania) ale niestety typowo o tym co pytam, odpowiedzi nie ma ;)

Nie wiem czy ten błąd może mieć za przyczynę olej we wtyczkach, bo chciałem wczoraj sprawdzić przewody podciśnienia (jako jeden z powodów tego błędu) ale gdy zauważyłem, że każda wtyczka jest mokra przypomniałem sobie o tym temacie.

Nie wiem też, czy sama tymczasowe założenie adapterów coś da gdy nie wymienię elektromagnesów. Nie wiem również jak skutecznie umyć wtyczki, bo tego nie mogę znaleźć (poza opisami użycia tzw. Kontatku).

Temat jest o pytaniach, więc pytam.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Meniu »

Jest LPG w tym aucie?

Może lepiej założyć temat z pytaniem o sam błąd lub znaleść podobny a nie zaklafac z góry, że to olej we wtyczkach.
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: radekrp90 »

Czy Wy Panowie potraficie czytać? :)
Olej jest we wtyczkach, nie ma LPG (gdyby było to bym najpierw oczywiście próbował rozwiązać ewentualne problemy po tej stronie).

W tej chwili czekam na szczypce do ściągania opasek (bo moimi nie mogę odłączyć przewodu z przepływomierza) i chcę zobaczyć czy nie mam gdzieś na podciśnieniach nieszczelności ale póki co pytam tylko czy ktoś spotkał się z takim problemem w odniesieniu do oleju we wtyczkach - czyli czy olej może powodować tego typu błąd, bo nie mam doświadczenia z MB.

Póki co kilka postów to standardowe przepychanki. Dobrze, że chociaż VIN wpisałem...
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Dziki Mar »

Ad.1 Prawdopodobnie tak
Ad.2 Wymiana instalacji lub jej profesjonalne czyszczenie. Wydaje mi się, że ktoś na forum czyścił przewody z oleju z dobrym skutkiem.
Ad.3 Zaryzykuję stwierdzenie, że jeśli nie ciekną Ci elektromagnesy na łączeniu z obudową, to założenie adapterów powinno pomóc.
Ad.4 Rabaty w ASO zazwyczaj są bardzo małe lub na usługę. Ogólnie polecam sklepy promerc/redmars handlujące ori częściami.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”