ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Post autor: Smart »

Mam kilka pytań w kwestii elektromagnesów w m271 lub elektromagnesu jak rozumiem w m111. Otóż kiedyś w Bartkowych poradnikach na forum był opisany cały sposób jak rozwiązać problem owych pocących się, cieknących elektromagnesów/u i tym samym oleju gromadzącego się w wiązce. Ok. Teraz pytania do doświadczonych w tej materii kolegów.

Od razu powiem, że na fotach ta mokra plama na czarnej osłonie po prawej to ślad jak po otwarciu maski oparłem się o nią mokrą szmatą w dłoni, byłem po myjni, sprawdzając czy dokręcony jest korek wlewu oleju. Taki niekontrolowany odruch zawsze jak otwieram maskę a wybarwienia wokół elektromagnesów nie są absolutnie tłuste czy coś i bardziej wynikają jakby z temperatury na silniku i jakiś tam składowych. Sucho jak pieprzniczce. :tak:

1. Jak zrozumiałem cała funkcja tych dodatkowych kabelków to fakt, że są nazwijmy je kolankowe i olej dzięki nim po prostu nie ścieka bezpośrednio do wiązki i dalej a zatrzymuje się w kolanku i od czasu do czasu go usuwamy. Znaczy olej. I teraz jeśli w m111 kabel od wtyczki schodził w dół i ten olej sobie ściekał dalej to rozumiem takie działanie wiadomo ale u mnie m271 wygląda to jak na fotach poniżej czyli kable wychodzą z wtyczek w dół i dopiero po chwili wspinają się do góry więc jakby z natury ułożenia (lewy ma taką rynienkę przy tej czarnej osłonie z prawej a prawy zapięty jest na spince) no kolanko jest, więc pytanie czy zakładać profilaktycznie dodatkowe kabelki o nazwie A271 150 27 33 czy po prostu kontrolować i jeśli ewentualnie wycierać gromadzący się olej jeśli już, no bo do góry chyba nie pocieknie albo się mylę?

2. I same elektromagnesy/es. W poradniku jest sugestia przy m111 i opis aby te/ten elektormagnes i zaślepkę wymienić jeśli cieknie, przy użyciu uszczelniacza na przykład A002 989 45 20. Pytanie brzmi czy owe elektromagnesy z zaślepkami należy wymieniać i już w takiej sytuacji, czy można je po prostu czymś wyczyścić i założyć z powrotem skoro ten nowy za chwilę i tak będzie zaolejony?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. :tak:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CL203 WDB2037461A802397
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

Olej transportowany jest w przewodzie dzięki zjawisku włosowatości naczyń. Siły napięcia powierzchniowego z łatwością pokonują grawitację przy tak małych przekrojach (umownych "rurek") z jakimi mamy do czynienia wewnątrz pojedynczego izolowanego kabelka składającego się z licznych drucików. Olej może więc łatwo wędrować w przewodach bez względu na kierunek.
W wiązce-łączniku blokującym przepływ, prawdopodobnie na krótkim odcinku zastąpiono druciki pojedynczymi drutami (po jednym dla każdej linki we wiązce) zalanymi żywicą - nie dociekałem, bo trzeba by zniszczyć element

Pzdr
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Dzięki zatem wymienię profilaktycznie i z bani. Pozostaje jeszcze kwestia magnesów. Czyścić czy wymieniać? :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

Załączam dokumencik nt. montażu adapterów, może się komuś przyda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200K M271 2002r.
tepe
VIP
Posty: 70
Rejestracja: 2 gru 2013, o 15:52
VIN:
Lokalizacja: BB

Post autor: tepe »

Smart pisze:Mam kilka pytań w kwestii elektromagnesów w m271 lub elektromagnesu jak rozumiem w m111
Czyli w m271 też należy coś w tym temacie sprawdzać?
Wydawało mi się że ten problem występuje tylko w m111.
C 180 sport coupe 07.2002, 143 km, m271, manual
WDB2037461A403365
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

@tepe

koniecznie sprawdź jak wyglądają u ciebie elektromagnesy, zakup adaptery i sprawdź wiązkę przewodów do ECU oraz samo gniazo ECU.

było o tym sporo na tym forum, ale podsyłam coś z zagramanicy:
camshaft leakage
C200K M271 2002r.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Niekórzy mówili, że nowe też ciekną a u mnie już 3 miesiąc leci i suchutko jest...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Na jakimś hiszpańskim filmiku widziałem, że dają tam jakieś specjalne oringi i uszczelniacz do zaślepienia otworów. Co to za części - orygnalne mercedesa, czy jakaś twórczość?
'05 MB C180 Kompressor M271 Avantgarde. Jest komfortowo...
'03 Saab 9-3 SS 227KM/367Nm. Jest dobrze...
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Uszczelniacz do elektromagnesów ASO A0029894520. Poza też kilka środków wedle uznania. Plus zaślepka/i jeśli m271. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Smart pisze:Uszczelniacz do elektromagnesów ASO A0029894520. Poza też kilka środków wedle uznania. Plus zaślepka/i jeśli m271. :tak:
O jakiej zaślepce mowa?
Zakupiłem dwa magnesy do m271 A 271 051 01 77,okrągłe oringi pod nie oraz zestaw adapterów przewodów
Tylko patrząc na elektromagnes to jest on "dziurawy" na wylot. Ma to tak być czy jak ? :bezradny:
Druga sprawa jakby ktoś podrzucił fotkę jak ma puszczone kable z tych adapterów to byłoby pięknie bo nie mam pomysłu :szok:
DZięki z góry za pomoc
Nie ogarniam tego
/files/110289_633.pdf
z racji takiej że te przewody dość sztywne są i nie chcę ich na siłę "łamać"
Ostatnio zmieniony 14 maja 2015, o 18:11 przez mariusz361, łącznie zmieniany 2 razy.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Do m111 A111 997 01 86 a do m271 A271 051 00 32 oczywiście razy dwa. :tak:

U mnie sucho jak pieprz na wtyczkach z dwóch stron przy elektro i kompie oraz przewodzie także adapterów jeszcze nie mam założonych, więc tutaj nie pomogę. :bezradny: Pewnie założę tak czy siak ale stale o nich zapominam. :bezradny:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Dzięki Ci wielkie smart.Zamówiłem w aso 5.60 zł za sztukę na jutro będą.
Tak właśnie mi się wydawało że tym nowym magnesom czegoś brakuje...ciekawe czemu od razu z tym nie sprzedają..
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

OT. Nie ma co dziękować. :haha: Z mojej strony to najczystszy i pierwotny w swojej formie cynizm, poddający w wątpliwość na wprost w ramach autorefleksji mój altruizm oraz wewnętrzne przekonanie, że jak ja pomogę komuś to ktoś na bank też pomoże mi. Także tak z dobrego serca ... to nieeee. :rotfl:

A wracając do roboty odpiąć kabelki od elektro, założyć te zabezpieczające, odkręcić elektro, powoli ściągniąć, podłóż sobie pod nie jakieś szmaty jak poleci z elektro ... albo z ust :haha: , oczyścić i odtłuścić powierzchnie, uszczelki, uszczelniacz na nowe i spokojnie zmontować. Jeśli miałeś olej przy kompie wszystko dokładnie osuszyć i odtłuścić. Powodzenia. :tak: :ok:
Ostatnio zmieniony 15 maja 2015, o 16:04 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Jutro walcze z tym po południu po pracy:).Te adaptery przewodów też kasz takie mało giętkie?
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jeszcze nie mam. Pisałem. Mam sucho jak w pieprzniczce ale pewnie wkrótce teges ... i tak minęły prawie trzy lata BEZ. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”