Falowanie obrotów, błąd czujnika ciśnienia paliwa, EPC

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Gregor88
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 12 gru 2021, o 21:00
VIN: WDC2030082R233131

Falowanie obrotów, błąd czujnika ciśnienia paliwa, EPC

Post autor: Gregor88 »

Witam wszystkich czytających. Cała moja historia to ostatnie 10dni.
Zostałem szczęśliwym posiadaczem W203, 220CDI, 2006r., przebieg 270k, Automat (Anglik). Podczas zakupu zauważyłem kilka rzeczy do zrobienia ale są to rzeczy nie zbyt wymagające. Kupiłem i miało być pięknie.
Pierwsze od czego się zaczęło. Zauważyłem że pokrywa na filtr powietrza jest niedomknięta. Filtr już miałem więc poprostu wyciągnąłem stary, wsadziłem nowy i zamknął poprawnie pokrywę. Po tym zauważyłem że obroty silnika lekko zaczęły falować podczas jazdy tj. 50-100rpm. Po przeczytaniu trochę na ten temat wyczyściłem MAF oraz sprawdziłem cały dolot aż do turbiny. nic specjalnego tam nie znalazłem.
Po tym dopiero zauważyłem że przy kolektorze dolotowym jest mokro od czarnej mazi. Po szybkiej analizie zaplanowałem sobie na 2 dni zdjęcie ów kolektora oraz wyczyszczenie go, dawno tak się nie upierdzielilem przy aucie :bezradny: . EGR nie ściągałem. Nie wyglądał jakoś tragicznie a dostęp do niego nie jest aż taki zły więc mogę to jeszcze zrobić. Wyczyściłem ten "łącznik" (nie wiem jak profesjonalnie się nazywa) między kolektorem a EGR-em bo było tam całkiem sporo sadzy. Na koniec wszystko złożyłem i podpiąłem wszystkie kabelki.
Jazda testowa, falowanie dalej występuje.
Po chwili Mercedes wpadł w jakiś system awaryjny czyli do 3k obrotów. Pojawiły się także w rejestrze błędy czujnika ciśnienia paliwa na CR, P0190, P0192. Po odłączeniu czujnika P0190, P0193.
Podczas jednej z jazdy próbnych zaczęło szarpać przy hamowaniu, wahacz potrzebował być zmieniony. Jak tego dokonałem to podczas jazdy próbnej wyskoczył mi check engine i błąd o EPC (low input).
Podczas kolejnej jazdy dziś rano wyskoczył błąd EPC i silnik zgasł podczas jazdy. Chwilę pokrecilem i nic nie odpalał jakby paliwa nie było. Szybko wskoczyłem pod maskę odpiąlem CCP i silnik odpalił od razu.
Do tego w którymś momencie skrzynia tak jakby przeciągała na biegach i słabo je zmieniała. Czasem także jest szarpnięcie i stuk w skrzyni ale tego jeszcze nie diagnozowalem.
Koniec końców jestem z:
-falujace obroty podczas jazdy
-błędy czujnika ciśnienia paliwa których nie da się usunąć
-pojawiajacy się błąd EPC który można usunąć
-dziwna praca ASB jak się przydepcze trochę.
Oczywiście mam już zamówiony czujnik i postaram się zmienić go jutro.
Jednak te falujące obroty podczas jazdy oraz dziwna praca skrzyni bardziej wskazują na zawór lock up w skrzyni.
Teraz przejechałem się jeszcze raz i znów auto zgasło po kilku km.
Błędy P2509, P0080, P0190, P0192.
Po skasowaniu wszystkich błędów tym razem, samochód nie odpalił i pojawiły się 2 kody P0080 i nowy P2020.
Co panowie i panie myślicie o tym wszystkim?
Dziękuję za doczytanie do końca ;)
C220 2006r WDC2030082R133131
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”