Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Moderator: Dziki Mar

rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

No cóż, rozrząd nadal ok, ale pod pokrywą zaworów nazbierało się jakiejś żółtej lepkiej mazi, nie jest spieniona jakby płyn chłodzący zmieszał się z olejem, tylko tłusta jak maslo:

Obrazek

Gdyby to była uszczelka pod głowicą, to przecież tak czy inaczej silnik by chodził, a on gaśnie zaraz po odpaleniu :/

Jakieś sugestie co to może być?

EDIT:

Może być jeszcze taka opcja, ze układ wydechowy jest zatkany? Np. przez katalizator? Nigdy żaden błąd związany z sondą lambda czy katalizatorem mi nie wyskoczył, ale sprawdzilem już wszędzie od strony zasilania paliwem oraz powietrzem i z tej strony wszystko zdaje się być w porządku.
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: misha1982 »

Ten nalot to pewnie z niedogrzanego silnika, szczególnie teraz przy tej temp i takim kulejącym silniku.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

Sprawa się wyjaśniła, oba katalizatory się spaliły i były zatkane, po przeczyszczeniu zaczął chodzić. Jutro będę miał wymienione oba katalizatory i zobaczymy czy wszystko wróci do normy.

Teraz mam zasadnicze pytanie:

Czy przez źle wyregulowany gaz mogła być mieszanka za bogata i doprowadzić katalizator do takiego stanu? Prawdopodobnie będę musiał poszukać kogoś, kto zajmie się regulacją jak należy, ale wolałbym mieć pewność, że dobrze myślę.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: Dziki Mar »

Coś było w temacie, że gaz szkodzi katalizatorom.
PS. Jakiej firmy zakładasz katy?
Głównie chodzi mi o ten zintegrowany z kolektorem.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

Dziki Mar pisze: 19 sty 2021, o 16:48 Coś było w temacie, że gaz szkodzi katalizatorom.
PS. Jakiej firmy zakładasz katy?
Głównie chodzi mi o ten zintegrowany z kolektorem.
W zasadzie to nie wiem, będzie to robił zakład od tłumików, układów wydechowych w moim mieście, który od lat ma renomę. Zamiast tego drugiego katalizatora poradzili mi tłumik ogniowy, parę stówek taniej, ale za całość z wymiana i tak 1750zl. Jak duże znaczenie ma producent tego katalizatora w kolektorze i jaki byłby najlepszy?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: Dziki Mar »

Katalizator zintegrowany z kolektorem Eberspacher albo walker pod euro 4 to koszt 3 tys.
Inne firmy jak bm catalyst to około 1100zł. Nie wygledny, ale działający. Wiem bo swego czasu taki montowałem.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

Katalizatory wymienione, teraz odpala, ale dalej kuleje i mechanik mówi, żeby nie jechać nim w takim stanie, bo zaraz nowy katalizator się spali.
Chyba musze szukać kogoś z SD albo jechać do ASO. Ktoś wie ile diagnostyka w ASO kosztuje mniej więcej ?
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: misha1982 »

A na benzynie też taka akcja??
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

Katalizator jest firmy AWG Polonez, trochę byłem zaskoczony, bo kojarzy mi się tylko z klasyka polskiej motoryzacji, ale powiedzieli mi, że robią w sumie najlepsze na polskim rynku.
Dałem radę dojechać do garażu, nie było aż tak źle, jak mówił mechanik, ale nie ma dobrego przejścia na wyższe obroty, czuć że trochę szarpie przy mocniejszym wcisnieniu gazu. Po drodze wywaliło mi błąd wypadania zaplonow i błąd ladowania alternatora, ale ten drugi pewnie dlatego, że przed dostarczeniem auta do warsztatu lawetą, ściągalem pasek klinowy i mógł się jeszcze nie napiac (chwile po odpaleniu trochę piszczał, po minucie przestał).
Jechałem cały czas na benzynie, jak się nagrzał to na chwilę włączyłem gaz, ale było to samo.
Dla pewności wymienię kompresor na ten, na którym jeździłem ostatni rok, czyli z mniejszym kołem i wymienię jeszcze termostat, bo wydaje mi się, że nie działa jak trzeba. Po tych zabiegach jade do ASO na diagnostykę, która kosztuje 500zl, a potem będziemy myśleć co dalej. Mam nadzieję, że w ASO będą już wiedzieli co robic...

Może trzeba zrobić aktualizację ECU? Myślicie, że mogą wgrać program od tej mocniejszej wersji, która ma kompresor z mniejszym kołem pasowym? Z tego co wiem, to jedyna różnica jest właśnie w kole i oprogramowaniu, dobrze piszę?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: Dziki Mar »

Będę wdzięczny za podanie linka lub nazwy owego katalizatora.
Zmienne fazy działają tak jak trzeba?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

http://www.polonez-kat.com.pl/pl/

Typ katalizatora: Euro 5 Elipsa (tak, wiem, że w tym silniku jest euro 4, ale ponoć nie ma to znaczenia)

Jak mogę sprawdzić czy zmienne fazy działają jak trzeba ?

EDIT:

winowajca znaleziony, jedna z cewek zdecydowała się teraz jeszcze umrzeć, podmieniłem na sprawną i chodzi jak złoto na każdym biegu. Będę chciał jednak pojechać do ASO pod komputer i sprawdzić czy wszystko działa jak trzeba. Na co jeszcze zwrócić uwagę poza korektami ? Cewka zapożyczona od drugiego auta, więc muszę kupić nową, jakiej marki cewki polecacie ?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: Przybek »

Jak Ci się uda dorwać to bierz BERU.
rtour86
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 sty 2021, o 17:11
VIN: WDB2032421F297904
Lokalizacja: Koszalin

Re: Falowanie obrotów, dławienie się, wypadanie zapłonów i błąd kompresora, silnik m271

Post autor: rtour86 »

Póki co kupiłem oryginalną uzywke boscha na sztukę żeby trochę pojeździć, później może dla pewności wymienię komplet na nowe wraz ze świecami ;)
Jak dorwe kogoś z SD i sprawdzę co tam jeszcze w trawie piszczy, to może zrobię podsumowanie w tym temacie dla innych, którzy mają podobne problemy, bo sprawdziłem chyba wszystko, co się da :p
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”