Falujace obroty- powyżej 3tys.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 15:54
- VIN: WDB2030041A534592
Falujace obroty- powyżej 3tys.
Witam, posiadam mercedesa z silnikiem 2.2CDI 85kw 2003 rok. Problem polega na tym, że wczasie przyspieszania powyzej 3 tys obrotów, obroty spadaja okolo 500, i później na nowo się zbiera. Sprawdziłem węże, wyglądają ok. Komputer pokazywał tylko przeplywomoerz powietrza, został wymieniony na nowy problem jest dalej. Filtr paliwa również wymieniony. Na zimnym silniku chodzi normalnie, problem zaczyna się po przejechaniu około 10 km. Macie jakiś pomysł, co to może być, gdzie dalej szukać
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3355
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falujace obroty- powyżej 3tys.
Szczelność dolotu na pierwszy ogień (zwróć uwagę na intercooler przy halogenie po stronie kierowcy - lubią tam pękać).
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 15:54
- VIN: WDB2030041A534592
Re: Falujace obroty- powyżej 3tys.
Intercooler sprawdzony, węże ok. Gdzie szukać dalej ? Możliwe że to katalizator ?
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 15:54
- VIN: WDB2030041A534592
Re: Falujace obroty- powyżej 3tys.
Dodaje filmik, moze bedzie latwiej https://www.youtube.com/watch?v=WPf2nDTT6R8
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3355
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falujace obroty- powyżej 3tys.
Łatwiej to by było pojechać na porządnego kompa (SD) do gościa co ma pojęcie a nie tylko potrafi odczytać błędy i sprawdzić odczyty na żywo bo z filmu to tylko widać że go dławi albo odcina turbo.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 lip 2023, o 15:54
- VIN: WDB2030041A534592
Re: Falujace obroty- powyżej 3tys.
Byłem u fachowca powiedział, że wygląda to na slizganie sprzegla. Myślicie, że to to ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3355
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falujace obroty- powyżej 3tys.
A czy był połączany komputer? Kończące się albo zaolejone sprzęgło też może dawać takie objawy, z tym że sprzęgła w tych autach są bardzo trwałe, znam jedno S203 (użytkowane na taxi) w którym fabryczne sprzęgło zrobiło 540 tysięcy, z czego połowę w typowym ruchu miejskim a dwumas miał tylko bardzo minimalne luzy.