jak spr poziom oleju w silniku???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

pawellukasz pisze:to tam mozna lac olej...
a pomiar temp oleju ASB z komputera???

czy przy spuszczaniu oleju z ASB caly olej splywa ze skrzyni czy cos tam zostaje???

no i zasadnicza sprawa....czy wymiane mozna zrobic samemu???
Kolega musi trochę pogrzebać po forum i lekko się wyedukować. Polecam też wątek który podlinkowałem z merc mania club. Po przeczytaniu od dechy do dechy będzie wiadomo dużo więcej.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Kompresssor pisze:Kolega musi trochę pogrzebać po forum i lekko się wyedukować.
To prawda. Sądzę, że i na tym forum znajdzie sporo informacji (jest jeszcze strona automat.pl).
Po co powielać to, co już zostało napisane i to pewnie niejednokrotnie :idea:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
pawellukasz
VIP
Posty: 47
Rejestracja: 28 cze 2009, o 13:35
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawellukasz »

o napewno!...
wlasnie szukam sobie i czytam...
majranek
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 2 paź 2009, o 20:23
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

kontrolka oleju i obroty

Post autor: majranek »

Witam
Czy w mercedesie c klassa 2000 rok jest kontrolka oleju jak tak to gdzie.
I wolno schodzi z obrotow co to moze byc ??
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

majranek pisze:Czy w mercedesie c klassa 2000 rok jest kontrolka oleju jak tak to gdzie.
I wolno schodzi z obrotow co to moze byc ??
Kolego, to forum jest poświęcone modelowi W203, a Ty zadajesz pytanie o W202... trochę nieelegancko. Są fora poświęcone wielu modelom, jest też takie poświęcone tylko W202 i nawet adres www ma prawie ten sam.

Poza tym nie podałeś ŻADNYCH szczegółów o aucie, a wersji silnikowych w modelu W202 było przez okres jego produkcji co najmniej kilkanaście. Nie napisałeś z którego roku jest auto, a to też ma znaczenie...

Nie oczekuj więc, że ktoś Ci pomoże na tym forum, nawet mając wiedzę niezbędną do rozwiązania twojego problemu, skoro nawet nie wiadomo o jakie dokładnie auto pytasz...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ale W203 produkuje sie od 2000 roku.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
Stefn
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 2 kwie 2011, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Lublin

SPRAWDZENIE ILOŚCI OLEJU PRZEZ MENU SERWISOWE

Post autor: Stefn »

Witam,

Mam drobne obawy co do mojej jednostki napedowej. Mówa tu C200 kompressor Mianowicie chyba bierze olej i to w dośc sporych ilościach. Narazie nie popadam w panieke. Komputer wyświetlił komunikat aby dolać 1,5 L oleju, za kilka dni wskazał 2,0 L. Następnie się rozmyślił i powrócił do pierwotnej wartości 1,5 L. Sprawdziłem miarkę i wskazania dochodziły do minimum. Następnego dnia po przejechaniu 600 km w trasie spawdzięł mbagnet i wydawało się jakby ubyło oleju. Dziś dolałem około 800 ml. Komputer wskazuje aby dolaćjescze 1.0 L. Chciałem to w jakiś sposób sprawdzić, mam jednak problem z dostepem do menu serwisowego i odczytaniem objętości oleju w silniku.
Robie dokładnie według wskazówek na forum. Przełączam kluszyk w pozycje jeden, wybieram screen z aktualnym stanem licznika kilometrów, wciskam szybko reset 3 razy i nie dzieje sie nic. Próbowałem równiez przytrzymac przec 30 sekund, co równiez skończyło się fjaskiem.
Jakieś wskazówki. Czy poprzedni właściciel mógł w jakis sposób zaingerować w komputer tego auta i zablokowac dostęp ? Czy istnieje mozliwośc odłączenia czujników tak aby nie były wyświetlane na desce rozdzielczej ? Mam sporo obaw co do modelu, który nabyłem i będe wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Z górydziękuję :hejka:
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

przytrzymaj guzik dłużej, u mnie wchodzi w menu po co najmniej 45 sekundach! olej najlepiej mierzyc po np. całonocnym postoju a im samochód będzie stał na bardziej płaskim poziomie tym pomiar będzie dokładniejszy. w moim gdy jest mało oleju, na mieście nie mam żadnych komunikatów a na trasie ( autostradzie) po kilkunastu kilometrach jest komunikat aby dolac oleju.
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
Awatar użytkownika
Stefn
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 2 kwie 2011, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Stefn »

Faktycznie trzeba przytrzymac dłużej. Wielkie dzięki.
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

damian94 pisze:przytrzymaj guzik dłużej, u mnie wchodzi w menu po co najmniej 45 sekundach! olej najlepiej mierzyc po np. całonocnym postoju a im samochód będzie stał na bardziej płaskim poziomie tym pomiar będzie dokładniejszy. w moim gdy jest mało oleju, na mieście nie mam żadnych komunikatów a na trasie ( autostradzie) po kilkunastu kilometrach jest komunikat aby dolac oleju.
Najlepiej stosować się od zaleceń producenta :
-silnik rozgrzany do temperatury roboczej
-co najmniej 5 min od zgaszenia
-samochód stoi na płaskim podłożu
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

sq5npb pisze:
damian94 pisze:przytrzymaj guzik dłużej, u mnie wchodzi w menu po co najmniej 45 sekundach! olej najlepiej mierzyc po np. całonocnym postoju a im samochód będzie stał na bardziej płaskim poziomie tym pomiar będzie dokładniejszy. w moim gdy jest mało oleju, na mieście nie mam żadnych komunikatów a na trasie ( autostradzie) po kilkunastu kilometrach jest komunikat aby dolac oleju.
Najlepiej stosować się od zaleceń producenta :
-silnik rozgrzany do temperatury roboczej
-co najmniej 5 min od zgaszenia
-samochód stoi na płaskim podłożu
kurde, nie wiedziałem, że producent tak zaleca. człowiek uczy się całe życie!
sq5npb dzięki za info!
sprawdzę jaka jest różnica przy pomiarze na zimnym silniku i na rozgrzanym ( jeżeli jest jakaś)

na rozgrzanym silniku pomiar wykazał o 0,3l oleju więcej.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 21:23 przez damian94, łącznie zmieniany 1 raz.
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Przy takich ilościach oleju jakie mamy w :mb: rozszerzalność objętościowa ma duże znaczenie ;)
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
Stefn
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 2 kwie 2011, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Stefn »

Panowie,

Miałem taki dylemat związany z olejem. Po zakupie auta, po dokonaniu pomiaru przez komputer wyświetlał się komunikat aby dolać 1,5 L oleju. Następnie po jeździe w cyklu miejskim komputer wyswietlił by dolać 2.0 L. Zdezorientowany sprawdzięłm pozim na bagnecie i był około 3-5 podziałek powyżej minimu. Zdecydowałem się dolać i uzupełniłem o jakieś 700-800 ml. Teraz komputer wskazuje by dolać jeszcze 1.0 L oleju. Pomiar przez moduł serwisowy wyświetla 5.9 L w silniku, a na miarce od oleju poziom trzyma się w granicy 5-6 podziałki od poziomu MAX. Mam obawy czy przypadkiem nie mam gdzies wycieku. Co prawda auto nie kopci i gołym okiem nie widać żadnych oznak ubytku oleju. Wydaje mi się jakby Dama trochę za słabo się zbierała, jak na te 163 kuce pod maską.
Czy to normalne dla KOMPRESSOR'ów ?
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2011, o 21:11 przez Stefn, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 2.0 K
Averus
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2022, o 18:26
VIN: WDB2030611A016508

Re: jak spr poziom oleju w silniku???

Post autor: Averus »

Cześć. :ostr:
Słuchajcie mam uniwersalny bagnet do pomiaru oleju.
Ponieważ w moim c240 2.6 v6 jest elektroniczymy.
Ale chce sobie sprawdzić sam ponieważ wydaje mi się że czujnik swiruje. Po dolaniu 2l tyle ile pokazuje komp olej dostaje się do komory i go spala ( pełno dymu)
Po spaleniu go jest ok nie kopci ale znowu chce 2l.
Więc załatwiłem uniwersalny bagnet ale ma marki wykreślone na nim.
1 wykres pokazuj od 50 do 200.
2 wykres który jest na tym samym bagnecie tylko ze wyżej pokazuje wykres od 550 do 840.
Pytanko.
Na jakiej skali powinien zatrzymać się olej żeby było Oka?
Proszę pomóżcie. 😀
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”