Kolega musi trochę pogrzebać po forum i lekko się wyedukować. Polecam też wątek który podlinkowałem z merc mania club. Po przeczytaniu od dechy do dechy będzie wiadomo dużo więcej.pawellukasz pisze:to tam mozna lac olej...
a pomiar temp oleju ASB z komputera???
czy przy spuszczaniu oleju z ASB caly olej splywa ze skrzyni czy cos tam zostaje???
no i zasadnicza sprawa....czy wymiane mozna zrobic samemu???
jak spr poziom oleju w silniku???
Moderator: Dziki Mar
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
To prawda. Sądzę, że i na tym forum znajdzie sporo informacji (jest jeszcze strona automat.pl).Kompresssor pisze:Kolega musi trochę pogrzebać po forum i lekko się wyedukować.
Po co powielać to, co już zostało napisane i to pewnie niejednokrotnie
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- VIP
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 cze 2009, o 13:35
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 paź 2009, o 20:23
- VIN:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
kontrolka oleju i obroty
Witam
Czy w mercedesie c klassa 2000 rok jest kontrolka oleju jak tak to gdzie.
I wolno schodzi z obrotow co to moze byc ??
Czy w mercedesie c klassa 2000 rok jest kontrolka oleju jak tak to gdzie.
I wolno schodzi z obrotow co to moze byc ??
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Kolego, to forum jest poświęcone modelowi W203, a Ty zadajesz pytanie o W202... trochę nieelegancko. Są fora poświęcone wielu modelom, jest też takie poświęcone tylko W202 i nawet adres www ma prawie ten sam.majranek pisze:Czy w mercedesie c klassa 2000 rok jest kontrolka oleju jak tak to gdzie.
I wolno schodzi z obrotow co to moze byc ??
Poza tym nie podałeś ŻADNYCH szczegółów o aucie, a wersji silnikowych w modelu W202 było przez okres jego produkcji co najmniej kilkanaście. Nie napisałeś z którego roku jest auto, a to też ma znaczenie...
Nie oczekuj więc, że ktoś Ci pomoże na tym forum, nawet mając wiedzę niezbędną do rozwiązania twojego problemu, skoro nawet nie wiadomo o jakie dokładnie auto pytasz...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- Stefn
- Użytkownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 2 kwie 2011, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
SPRAWDZENIE ILOŚCI OLEJU PRZEZ MENU SERWISOWE
Witam,
Mam drobne obawy co do mojej jednostki napedowej. Mówa tu C200 kompressor Mianowicie chyba bierze olej i to w dośc sporych ilościach. Narazie nie popadam w panieke. Komputer wyświetlił komunikat aby dolać 1,5 L oleju, za kilka dni wskazał 2,0 L. Następnie się rozmyślił i powrócił do pierwotnej wartości 1,5 L. Sprawdziłem miarkę i wskazania dochodziły do minimum. Następnego dnia po przejechaniu 600 km w trasie spawdzięł mbagnet i wydawało się jakby ubyło oleju. Dziś dolałem około 800 ml. Komputer wskazuje aby dolaćjescze 1.0 L. Chciałem to w jakiś sposób sprawdzić, mam jednak problem z dostepem do menu serwisowego i odczytaniem objętości oleju w silniku.
Robie dokładnie według wskazówek na forum. Przełączam kluszyk w pozycje jeden, wybieram screen z aktualnym stanem licznika kilometrów, wciskam szybko reset 3 razy i nie dzieje sie nic. Próbowałem równiez przytrzymac przec 30 sekund, co równiez skończyło się fjaskiem.
Jakieś wskazówki. Czy poprzedni właściciel mógł w jakis sposób zaingerować w komputer tego auta i zablokowac dostęp ? Czy istnieje mozliwośc odłączenia czujników tak aby nie były wyświetlane na desce rozdzielczej ? Mam sporo obaw co do modelu, który nabyłem i będe wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Z górydziękuję
Mam drobne obawy co do mojej jednostki napedowej. Mówa tu C200 kompressor Mianowicie chyba bierze olej i to w dośc sporych ilościach. Narazie nie popadam w panieke. Komputer wyświetlił komunikat aby dolać 1,5 L oleju, za kilka dni wskazał 2,0 L. Następnie się rozmyślił i powrócił do pierwotnej wartości 1,5 L. Sprawdziłem miarkę i wskazania dochodziły do minimum. Następnego dnia po przejechaniu 600 km w trasie spawdzięł mbagnet i wydawało się jakby ubyło oleju. Dziś dolałem około 800 ml. Komputer wskazuje aby dolaćjescze 1.0 L. Chciałem to w jakiś sposób sprawdzić, mam jednak problem z dostepem do menu serwisowego i odczytaniem objętości oleju w silniku.
Robie dokładnie według wskazówek na forum. Przełączam kluszyk w pozycje jeden, wybieram screen z aktualnym stanem licznika kilometrów, wciskam szybko reset 3 razy i nie dzieje sie nic. Próbowałem równiez przytrzymac przec 30 sekund, co równiez skończyło się fjaskiem.
Jakieś wskazówki. Czy poprzedni właściciel mógł w jakis sposób zaingerować w komputer tego auta i zablokowac dostęp ? Czy istnieje mozliwośc odłączenia czujników tak aby nie były wyświetlane na desce rozdzielczej ? Mam sporo obaw co do modelu, który nabyłem i będe wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Z górydziękuję
- damian94
- VIP
- Posty: 130
- Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
- VIN:
- Lokalizacja: anglia
przytrzymaj guzik dłużej, u mnie wchodzi w menu po co najmniej 45 sekundach! olej najlepiej mierzyc po np. całonocnym postoju a im samochód będzie stał na bardziej płaskim poziomie tym pomiar będzie dokładniejszy. w moim gdy jest mało oleju, na mieście nie mam żadnych komunikatów a na trasie ( autostradzie) po kilkunastu kilometrach jest komunikat aby dolac oleju.
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
- Stefn
- Użytkownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 2 kwie 2011, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
Najlepiej stosować się od zaleceń producenta :damian94 pisze:przytrzymaj guzik dłużej, u mnie wchodzi w menu po co najmniej 45 sekundach! olej najlepiej mierzyc po np. całonocnym postoju a im samochód będzie stał na bardziej płaskim poziomie tym pomiar będzie dokładniejszy. w moim gdy jest mało oleju, na mieście nie mam żadnych komunikatów a na trasie ( autostradzie) po kilkunastu kilometrach jest komunikat aby dolac oleju.
-silnik rozgrzany do temperatury roboczej
-co najmniej 5 min od zgaszenia
-samochód stoi na płaskim podłożu
Piotruś
C180K
C180K
- damian94
- VIP
- Posty: 130
- Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
- VIN:
- Lokalizacja: anglia
kurde, nie wiedziałem, że producent tak zaleca. człowiek uczy się całe życie!sq5npb pisze:Najlepiej stosować się od zaleceń producenta :damian94 pisze:przytrzymaj guzik dłużej, u mnie wchodzi w menu po co najmniej 45 sekundach! olej najlepiej mierzyc po np. całonocnym postoju a im samochód będzie stał na bardziej płaskim poziomie tym pomiar będzie dokładniejszy. w moim gdy jest mało oleju, na mieście nie mam żadnych komunikatów a na trasie ( autostradzie) po kilkunastu kilometrach jest komunikat aby dolac oleju.
-silnik rozgrzany do temperatury roboczej
-co najmniej 5 min od zgaszenia
-samochód stoi na płaskim podłożu
sq5npb dzięki za info!
sprawdzę jaka jest różnica przy pomiarze na zimnym silniku i na rozgrzanym ( jeżeli jest jakaś)
na rozgrzanym silniku pomiar wykazał o 0,3l oleju więcej.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2011, o 21:23 przez damian94, łącznie zmieniany 1 raz.
C270 CDI 2001 AVANTGARDE
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
- Stefn
- Użytkownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 2 kwie 2011, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Panowie,
Miałem taki dylemat związany z olejem. Po zakupie auta, po dokonaniu pomiaru przez komputer wyświetlał się komunikat aby dolać 1,5 L oleju. Następnie po jeździe w cyklu miejskim komputer wyswietlił by dolać 2.0 L. Zdezorientowany sprawdzięłm pozim na bagnecie i był około 3-5 podziałek powyżej minimu. Zdecydowałem się dolać i uzupełniłem o jakieś 700-800 ml. Teraz komputer wskazuje by dolać jeszcze 1.0 L oleju. Pomiar przez moduł serwisowy wyświetla 5.9 L w silniku, a na miarce od oleju poziom trzyma się w granicy 5-6 podziałki od poziomu MAX. Mam obawy czy przypadkiem nie mam gdzies wycieku. Co prawda auto nie kopci i gołym okiem nie widać żadnych oznak ubytku oleju. Wydaje mi się jakby Dama trochę za słabo się zbierała, jak na te 163 kuce pod maską.
Czy to normalne dla KOMPRESSOR'ów ?
Miałem taki dylemat związany z olejem. Po zakupie auta, po dokonaniu pomiaru przez komputer wyświetlał się komunikat aby dolać 1,5 L oleju. Następnie po jeździe w cyklu miejskim komputer wyswietlił by dolać 2.0 L. Zdezorientowany sprawdzięłm pozim na bagnecie i był około 3-5 podziałek powyżej minimu. Zdecydowałem się dolać i uzupełniłem o jakieś 700-800 ml. Teraz komputer wskazuje by dolać jeszcze 1.0 L oleju. Pomiar przez moduł serwisowy wyświetla 5.9 L w silniku, a na miarce od oleju poziom trzyma się w granicy 5-6 podziałki od poziomu MAX. Mam obawy czy przypadkiem nie mam gdzies wycieku. Co prawda auto nie kopci i gołym okiem nie widać żadnych oznak ubytku oleju. Wydaje mi się jakby Dama trochę za słabo się zbierała, jak na te 163 kuce pod maską.
Czy to normalne dla KOMPRESSOR'ów ?
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2011, o 21:11 przez Stefn, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 2.0 K
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 gru 2022, o 18:26
- VIN: WDB2030611A016508
Re: jak spr poziom oleju w silniku???
Cześć.
Słuchajcie mam uniwersalny bagnet do pomiaru oleju.
Ponieważ w moim c240 2.6 v6 jest elektroniczymy.
Ale chce sobie sprawdzić sam ponieważ wydaje mi się że czujnik swiruje. Po dolaniu 2l tyle ile pokazuje komp olej dostaje się do komory i go spala ( pełno dymu)
Po spaleniu go jest ok nie kopci ale znowu chce 2l.
Więc załatwiłem uniwersalny bagnet ale ma marki wykreślone na nim.
1 wykres pokazuj od 50 do 200.
2 wykres który jest na tym samym bagnecie tylko ze wyżej pokazuje wykres od 550 do 840.
Pytanko.
Na jakiej skali powinien zatrzymać się olej żeby było Oka?
Proszę pomóżcie.
Słuchajcie mam uniwersalny bagnet do pomiaru oleju.
Ponieważ w moim c240 2.6 v6 jest elektroniczymy.
Ale chce sobie sprawdzić sam ponieważ wydaje mi się że czujnik swiruje. Po dolaniu 2l tyle ile pokazuje komp olej dostaje się do komory i go spala ( pełno dymu)
Po spaleniu go jest ok nie kopci ale znowu chce 2l.
Więc załatwiłem uniwersalny bagnet ale ma marki wykreślone na nim.
1 wykres pokazuj od 50 do 200.
2 wykres który jest na tym samym bagnecie tylko ze wyżej pokazuje wykres od 550 do 840.
Pytanko.
Na jakiej skali powinien zatrzymać się olej żeby było Oka?
Proszę pomóżcie.