Jaki Akumulator?

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Wspaniale, ale napisałeś, że
Gerri pisze:Producent wyposaża te auta w akumulatory 62 Ah, 95Ah, oraz 100 Ah.
to teraz zapytam wprost, czy regulator napięcia i alternator jest taki sam we wszystkich trzech? Zakładam, że tak, ponieważ ja mam (miałem) akumulator o zwiększonej pojemności, a ani słowa oczymś innym więc chyba reszta jest taka sama, więc tak dla bezpieczeństwa użyłbym większego akumulatora w końu to jest 2 litry, a skoro w niektórych samochodach alternator dawał sobie rade nawet z setką więc da radę i tu.

[ Dodano: 2009-02-22, 17:28 ]
Ja mam ropniaczynę i mam setkę, nie muszę doładowywać, pali jak marzenie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Podaj VIN-a, to spróbuje jutro sprawdzić jaki akumulator ma być oryginalnie w Twoim aucie.
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

A tu proponuję zajrzeć. Nie musisz Varty montować (mój oryginalny był Varty), ale dobierzesz parametry do konkretnego auta.
http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=43&L=15
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dziwna ta strona, bo do 180 kompresora maksymalnie można włożyć 70, a jak sprawdził Gerri, fabryka montowała nawet 100. :mysli:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

A no widzisz Synku, pojemność akumulatora zależy nie tylko od silnika ale także wyposażenia maszyny, czyli jakieś podgrzewane fotele, webasto,inne dodatkowe odbiorniki prądu wymuszają montaż większegoo tak akumulatora jak i alternatora. A więc nie widzę tu nic dziwnego. Katalog jest dla standowego wyposażenia a co sobie ktoś dobawił do furki to jego indywidualna sprawa.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dobrze Tato, ale pytalem ze 3 razy czy alternator i regulator napięcia jest taki sam przy wszystkich 3 pojemnościach i nie dostałem odpowiedzi więc uznałem, że jest taki sam.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Nie wiem jak jest w mb , ale z dotychczasowego doświadczenia na podstawie długoletniego zajmowania się głównie autami z grupy VW Audi, alternatory nawet z takim samym motorem ale różnym wyposażenie różnił się i to dość znacznie. Goły np: passat miał 45 A, a identyczny silnik tylko z klimą elektryką mógł mieć 90 A, czyli drugie tyle, i tak samo z akumulatorami. Mercedes jest o wiele bardziej zaawansowany technicznie niż pojazdy które do tej pory miałem a więc upłynie troszkę wody w Wiśle nim wszystko wyniucham, ale to kwestia czasu. Na razie uczę się tego auta i nadal zadziwiają mnie rozwiązaniania które zostały zastosowane. A na marginesie na tej mojej "wiosce" jest mało mb, niema z kim wymieniać doświadczeń, po podglądać inne auta.
P.S. To znalazłem w międzyczasie http://www.bendiks.lublin.pl/ to też ciekawa baza rozruszników i alternatorów. Są różne w różnych pojemnościach i różnych zasilaniach
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam ponownie wszystkich posiadaczy mb , sprawa akumulatora do mojego C 200 komp. silnik 1,8- 163KM 2002/03r. wyjaśniła się. Szukałem po katalogach producentów akumulatorów i wszyscy informują, że od 60 do 77 Ah. Pojechałem do serwisu i po nr. nadwozia dowiedziałem się, że mam wpisane akumulator 100 Ah. Mówię facetowi, że nie mam siedzeń podgrzewanych ani webasto, jest to clasic + xsenony. Zostałem poinformowany, że te silniki niestety tyle prądu potrzebują i to wszystko. Jeszcze raz dziękuję Wszystkim za pomoc.
megamiki
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2010, o 23:14
VIN:
Lokalizacja: krk

Akumulator

Post autor: megamiki »

wtam
w sumie niebardzo wiedzialem gdzie ten temat umiescic

jaki macie akumulator w swojej benzynie ja mam silnik c 180 130 km '02 i mam wlozony jakis nie orginalny akumulator ktory juz pada on ma 100 Ah i 670a chyba

w salonie mi podali tez takie wartosci ,
a znowo panowie w sklepach motoryzacyjnych ze to za duzy akumulator jak na taki silnik i ze moze szybko zniszczyc

pozatym akumulatory o pojemnosci 100 Ah maja kolo 900 A rozruchu


ja sie chyba zdecyduje gdzies na 87 Ah co zblizonego


pozdr.dzieki
c 180 coupe
02 130 km
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Widzisz mój post powyżej. Tylko po nr Vin. dobierzesz odpowiednią moc akumulatora.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

megamiki pisze:a znowo panowie w sklepach motoryzacyjnych ze to za duzy akumulator jak na taki silnik i ze moze szybko zniszczyc
...a oni dalej swoje :zacieszacz:
do poldka 75Ah a do mietka to góóóóóra 80Ah :dokuczacz:
a fabryka to 100ki zakłada bo nie mają innych :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
megamiki
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2010, o 23:14
VIN:
Lokalizacja: krk

Post autor: megamiki »

Piotr55 poszlo na PW
dzieki za pomoc :)


wiesz panowie w sklepach korzystaja z katalogow takich producentow jak centra a dlaczego sie roznia od producenta ? - to tak nie powinno byc

natomiast jezeli akumulatory padaja po 3-4 latach uzytkowania tz ze chyba jednak powinny byc mniejsze bo moze sa niedoladowywane i szybciej sie niszcza


w kangoo 1.5dci akumulator jest fabryczny od 2003 r i wciaz dziala :)
uzupelnialem tylko wode descylowana w celach a troche jej brakowalo..

wiec jesli juz uzytkujecie z 3 lata swoj akumulator to warto sie dorwac do cel i dolac wody descylowanej zazwyczaj klapka jest zaklejona nalepkami.
c 180 coupe
02 130 km
Awatar użytkownika
Barnaba
VIP
Posty: 204
Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Barnaba »

megamiki, weź jeszcze pod uwagę, że w katalogu Centry może nie być rozróżnienia na różne wersje wyposażenia auta, a to od tego też zależy (nie tylko od silnika) jaki powinien być akumulator.
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
megamiki
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2010, o 23:14
VIN:
Lokalizacja: krk

Post autor: megamiki »

no ale moj to seria (golas) nic specjalnego tak ze gdyb np zastosowac 90Ah to by nie bylo zle

witam
dolalem wody descylowanej (1 litr nie wystrarczyl !) i podpiolem do ladowania akumulator jeszcze dziala pojezdze i zobacze jak bedzie chodzil moze jeszcze pochcodzi . :)
c 180 coupe
02 130 km
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Panowie nim zdecydujecie jaki akumulator wybierzecie to sprawdźcie jakie wymiary ma podstawa, i czy mocowanie będzie trzymało akumulator.
ML W164 350
Opel Ampera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”