Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: hki »

Mam dziwny przypadek. Na początku myślałem, że problem jest z przelewem w baku ale wygląda na to, że nie.
Najpierw zbyt wcześnie zapaliła się rezerwa. Było trochę poniżej 1/4 baku. Poza tym, wszystko działało, silnik palił. Wjechałem do garażu, zgasiłem i następnego dnia już nie odpaliłem. Uznałem, że winę ponosi przelew. Wlałem ponad pół baku i jak nie mogłem odpalić tak nie mogę. Aby upewnić się, że zaciągane jest paliwo, sprawdziłem przewody i są pełne, zdjąłem też przewód z filtra, i po dwóch pokręceniach z powrotem się napełnił. Oznacza to, że wache jest zaciągana z baku. Najdziwniejsze jest to, że mam ponad połowę baku i to wskazuje wskaźnik i nadal świeci się rezerwa.
Poluzowałem też przewód na listwie CR i sika paliwo przy kręceniu.

Pewnie sam bym pokombinował ale mam ograniczenia w postaci garażu podziemnego.

1. Czy ktoś miał taki przypadek?
2. Czy pływak od rezerwy jest oddzielny? Jeśli tak, w której komorze się znajduje?
3. Czy jest możliwe, że komputer myśl, że juz nie ma wcale paliwa i nie da opalić by nie zapowietrzyć układu?
4. Jeśli pływak jest jeden, jak to możliwe, że wskażnik poziomu działa poprawnie a cały czas świeci rezerwa?
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: hki »

Nowe fakty:
1. Ciśnienie na CR podczas kręcenia: ok 280bar
2. Czasem.. raz na ileś kręceń, złapie kilka obrotów pracy,
3. Czasem wyskakuje błąd P1354 ale zwalam to bardziej na słaby aku (ładuje się i zobaczymy).

Jakie jest minimalne ciśnienie CR niezbędne do odpalenia w w203?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: Przybek »

W OM646 na zimnym starcie przy +10* podchodziło mi prawie pod 380.
A ten błąd to jest niezgodność góry z dołem. Podmień czujnik wału KORBOWEGO na próbę.
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: hki »

To jest o tyle dziwne, że podczas kręcenia (lub z placa) w live data, cały czas pisze, że ma synchronizację. Jak tylko skończy się plac to gaśnie. Nawet gdyby to byłapompa (jedna czy druga) to jak złapał obroty to powinien chodzić.

Mam czujnik, podmienię, zobaczymy.

Mam pewną blokade umysłową. Czy w W203 jest w ogóle czujnik położenia wału? Musi być przecież skoro jest synchronizacja ale przewaliłem całego WISa i nic na ten temat nie ma. Dla pewności sprawdziłem czy mam coś na ten temat w W204 i jest dokument opisujący wymianę. W W203 ani słowa.

Jesli ktoś to ma to będę wdzięczny za numer dokumentu.

Wtryski leją jak wściekłe. 3 próby odpalenia i jakies 10cm3 na przelewie.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: Przybek »

A jakie masz korekty? Bo jak powyżej +/- 5mg chociaż na jednym to zapomnij że zagada.
Czujnik wału masz po stronie kierowcy w bloku przy kołnierzu skrzyni trochę nad rozrusznikiem mniej więcej - wtyczka wchodzi bezpośrednio w czujnik, klucz Torx E10 albo E8 - szukaj wtyczki znajdziesz czujnik (na rysunku pozycja 32 - sekcja silnik, wyposażenie elektryczne - tam gdzie świece żarowe, czujnik poziomu oleju itp.) a jak wygląda to po numerku sobie znajdź A0031532728, nowszy A0031532828.
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: hki »

Nie sprawdzę korekt bo nie odpala ale jest tak, że jak przestanę kręcić to na jednym wtrysku nadal podaje na przelew (wraz ze spadkiem cisnienia na listwie). Rozumiem to, że do pracy wtrysku musi iść coś na przelew ale taki przelew bez pracy to już chyba patologiczne zjawisko :) Tak jakby zawór na wtrysku stanął.

Podmienię ten najgorszy i zobaczymy czy zagada a jak nie to czujnik.

Jak by ktoś pytał czy można wsadzać wtryski na stare miedziane podkładki, odpowiadam: Można tylko trzeba najpierw rozgrzać podkładkę palnikiem i wrzucić do wody żeby miedź stała się plastyczna ;p Oczywiście nie powinno się tego robić bo konsekwencje są ogromne (black deadh).
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: hki »

Sprawa wyjaśniona. Winę ponosił jeden wtrysk. Po wymianie gada. Oczywiście, nie oddawałem do żadnego czyszczenia, regeneracji itp. Kupiłem na serwisie aukcyjnym za 200pln i wymieniłem najgorszy. Nie chodzi o to, że jest to robota na odpierdziel ale jest to stary samochód więc nie widzę potrzeby robienia super wtrysków gdzie cała reszta jest już wysłużona (łącznie z blachami).

Dziwne jest natomiast to, że padł z dnia na dzień i nie odpalił z plaka.. Jednak przy wyższych obrotach, pompa powinna nabić ciśnienie, które pozwala na pracę. Jak widać, w mechanice jak i elektronice, nie ma "na pewno".

Jako ciekawostkę powiem, że jeszcze 2 są bardzo słabe. Różnica w przelaniu (nie korekcie tylko przelewie) jest drastyczna. Jak ten nowy nabije 10cm3 to tamte mają 100cm3 :D
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Jest paliwo, świeci rezerwa, nie odpala

Post autor: Przybek »

Mógł gubić ciśnienie dając całość w przelew i regulator już nie był w stanie tego podnieść. Z wtryskami jest tak jak z zawieszeniem - degradacja jest powolna i przyzwyczajamy się do tego, a w końcu dochodzi do momentu krytycznego i auto przestaje gadać. Z ciekawości sprawdź korekty na tych 2 wtryskach, jestem ciekawy jak blisko 5mg będą :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”