M111 jakie pierścienie cylindra

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
michal11994
VIP
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:20
VIN: WDB2030451F031995

M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: michal11994 »

Witam, szykuje się u mnie wymiana pierścieni na cylindrach i mam takie pytanie z jakiej firmy polecacie pierścienie bo co gadam z mechanikiem to każdy poleca co innego i szukam cos sprawdzonego żeby nie robić 2 razy tej samej roboty.
Z góry dzięki za pomoc
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: misha1982 »

Z ciekawość jaki przebieg że taka operacja?
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: polofix »

Wierzyć mi się nie chce, że pierścienie do wymiany. Pewnie ze 700tys nalatane.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
michal11994
VIP
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:20
VIN: WDB2030451F031995

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: michal11994 »

polofix pisze: 4 sty 2021, o 11:40 Wierzyć mi się nie chce, że pierścienie do wymiany. Pewnie ze 700tys nalatane.
Licznikowo niby 300 tys. Wiec tak jak było poniżej 10 stopni auto odpalało na 3 cylindrach musiałem przejechać kawałek zgasić i gdy je odpaliłem już pracowało normalnie po sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach na zimnym silniku pierwsze 3 cylindry miały miedzy 10 a 11 atmosfer za to 4 cylinder miał około 5. Mechanik stwierdził ze jest cos nie tak z głowica bo silnik od wymiany do wymiany oleju bierze go około 200/300ml.
Przed oddaniem głowicy do remontu zalałem ja nafta i z 2 i 4 cylindra bardzo szybko zleciała nafta po remoncie mechanik założył głowice i auto nie chciało odpalić sprawdził ciśnienia i na pierwszych dwóch cylindrach ciśnienie było 4 bar na 3 było 12bar a na 4 było tylko 2bar po zrobieniu próby olejowej ciśnienie niby wróciło ale auto i tak nie odpaliło. Ściągnął głowice drugi raz zalał nafta i z 4 cylindra znowu nafta uciekła zalał tez cylindry nafta i ta sama sytuacja po 3/4h nafty już nie było w cylindrach i stwierdził ze do wymiany tez są pierścienie tylko dziwna sprawa ze przed remontem głowicy ciśnienie było dobre na pierwszych trzech cylindrach
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: przecinek »

Jak już robisz głowice to warto i dół zrobić , pierścienie każdej firmy są ok , pamiętaj o przehonowaniu bloku ,jak jest duże jajo to rozwiert bloku i nowe tłoki nadwimiarowe , trzeba też pamiętać i sprawdzeniu szczelin na pierścieniach , a teraz za brak kompresji mogą odpowiadać napompowane popychacze hydrauliczne
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: polofix »

Silniki te można kupić w cenie złomu i większość jest na prawdę w dobrym stanie. Gorzej jak by był to m271, albo CDI. Kupno takiego w dobrym stanie to duże pieniądze, albo/i traf.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: przecinek »

To prawda ale lepiej dołożyć i cieszyć się z nowego silnika niż pchać używany gdzie pierścienie są zapieczone wszystkie gumki twarde i dużo nagaru ,m111 ma problem z rozpadającą się uszczelką pod głowicą( wyciek z tyłu silnika ) pow 300tys i 20 lat :) więc głowice i tak będzie trzeba robić wcześniej czy później
michal11994
VIP
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:20
VIN: WDB2030451F031995

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: michal11994 »

przecinek pisze: 5 sty 2021, o 10:37 To prawda ale lepiej dołożyć i cieszyć się z nowego silnika niż pchać używany gdzie pierścienie są zapieczone wszystkie gumki twarde i dużo nagaru ,m111 ma problem z rozpadającą się uszczelką pod głowicą( wyciek z tyłu silnika ) pow 300tys i 20 lat :) więc głowice i tak będzie trzeba robić wcześniej czy później
Właśnie u mnie od tego się zaczęło ze uszczelka puściła w tym miejscu. Mechanik pomierzył otwory cylindrów i mówi ze mieszczą się w granicach tolerancji. Dzisiaj zamówiłem pierścienie z Polskiej firmy Prima i zobaczy co będzie po złożeniu. Jestem tez ciekawy jak wygładzają panewki
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: M111 jakie pierścienie cylindra

Post autor: polofix »

To prawda, uszczelki padają przy tym przebiegu. Ja mam około 320 tys km, już po zabiegu. Kompresja na zimnym 13barów x4 na każdym idealnie równa. Na cylindrach ślady honowania jak by blok nowy był. O dziwo nawet zawory były w porządku, gumki na zaworach też w miarę. Z tym, że jak już rozebrane, to zrobione tak jak powinno być. Rozrząd z tego co pamiętam to ok. 3* wyciągnięcia.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”