M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Moderator: Dziki Mar
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Pacjent WDB2112411B443354 (M271 w S211) zatruty przez Stag Qbox. Auto kolegi, mówiłem kup diesla ale się chłopak uparł i masz babo placek... A że bardziej siedzę w dieslach to mamy o czym pisać
Auto przy średnim obciążeniu (nie jest pałowane) co jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny, odcina moc, dodatkowo występuje wtedy delikatne falowanie obrotów (bardziej odczuwalne na LPG).
Błędy z kalkulatora (świeże):
P2014 aktywny
P2029 archiwalny
P2054 archiwalny
P0299 archiwalny + oczekujący
Wszystkie dają się skasować, ale wracają po jednym lub 2 dniach.
Co było robione do tej pory:
- rozrząd (razem z kołami od Pawła) ma około 110 tysięcy nalotu
- wymienione oba elektromagnesy na ori MB w zeszłym roku, wtyczki czyste, aktualnie brak oleju w wiązkach.
- 2 miesiące temu nowe świece i cewki (było wypadanie zapłonów, cewki od nowości auta, ponad 400 tysi miały)
- nowy intercooler (stary był strzelony na łączeniu przy boku)
- pozatym standardowa okresowa obsługa.
Parametry które dało się podejrzeć są w normie oprócz ciśnienia w kolektorze - bardzo mała reakcja na wzrost obrotów.
Jakieś pomysły?
Auto przy średnim obciążeniu (nie jest pałowane) co jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny, odcina moc, dodatkowo występuje wtedy delikatne falowanie obrotów (bardziej odczuwalne na LPG).
Błędy z kalkulatora (świeże):
P2014 aktywny
P2029 archiwalny
P2054 archiwalny
P0299 archiwalny + oczekujący
Wszystkie dają się skasować, ale wracają po jednym lub 2 dniach.
Co było robione do tej pory:
- rozrząd (razem z kołami od Pawła) ma około 110 tysięcy nalotu
- wymienione oba elektromagnesy na ori MB w zeszłym roku, wtyczki czyste, aktualnie brak oleju w wiązkach.
- 2 miesiące temu nowe świece i cewki (było wypadanie zapłonów, cewki od nowości auta, ponad 400 tysi miały)
- nowy intercooler (stary był strzelony na łączeniu przy boku)
- pozatym standardowa okresowa obsługa.
Parametry które dało się podejrzeć są w normie oprócz ciśnienia w kolektorze - bardzo mała reakcja na wzrost obrotów.
Jakieś pomysły?
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Jak rozrząd ma przejechane 110 tys km od wymiany, to radzę sprawdzić wyciągnięcie łańcucha.
Po drugie, wg. mnie do wymiany jest odma pod kompresorem. Po wymianie regulacja lpg i powinno być ok
Po drugie, wg. mnie do wymiany jest odma pod kompresorem. Po wymianie regulacja lpg i powinno być ok
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Do takich samych wniosków doszedłem ale wołałem się upewnić. Powiedz mi jeszcze czy do odmy trzeba wywalać kompresor czy da się to zrobić w jakiś ginekologiczny sposób bo na forum to jest średnio opisane?
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Kompresor do wyjęcia. Kanał/podnośnik wskazany, bo inaczej może być ciężko z odkręceniem dolnej śruby kompresora.
KPL odma z przewodami w aso kiedyś koło 120 zł kosztowała.
KPL odma z przewodami w aso kiedyś koło 120 zł kosztowała.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Teraz coś około 150 zeta wychodzi. Dam znać po zabiegu jakie efekty. Dzięki.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Jak będzie wyjęty kompresor to zmień od razu olej.
Olej Acdelco 10-4041 - wystarczy 1 butelka.
I nowe uszczelki od kolektora ssącego od razu.
Sprawdź też dysze do LPG, czy są dokręcone, stan przewodów itd.
Olej Acdelco 10-4041 - wystarczy 1 butelka.
I nowe uszczelki od kolektora ssącego od razu.
Sprawdź też dysze do LPG, czy są dokręcone, stan przewodów itd.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Olej w kompresorze wymieniony ponad rok temu, nie dopisałem (a sam się czepiam jak ktoś za mało danych podaje ).
W kwestii LyPyGy to prawdopodobnie będą nowe wtryskiwacze i reduktor bo już mają nalatane, muszę dorwać kwity od instalacji i zobaczyć co tam za dziadostwo jest wsadzone. I trzeba będzie sobie przypomnieć jak się Staga ustawia bo gazu to już z 8 lat nie robiłem, przy czym zdecydowanie bardziej wolę grzebać w KME.
W kwestii LyPyGy to prawdopodobnie będą nowe wtryskiwacze i reduktor bo już mają nalatane, muszę dorwać kwity od instalacji i zobaczyć co tam za dziadostwo jest wsadzone. I trzeba będzie sobie przypomnieć jak się Staga ustawia bo gazu to już z 8 lat nie robiłem, przy czym zdecydowanie bardziej wolę grzebać w KME.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Mam u siebie Staga i interfejs. Jak coś chcesz wiedzieć to pisz.
Reduktor mam KME silver S6, 10 lat wytrzymał, polecam.
Wtryski zmieniałem z hana green na barracuda chyba 115 bez dysz. Oczywiście też 1.8 kompresor
Ważne żeby przy regulacji lpg sprawdzać na bieżąco korektę krótkoterminową. Sterownik jest bardzo czuły i przy ubogiej dawce nie działa przepustnica kompresora.
Reduktor mam KME silver S6, 10 lat wytrzymał, polecam.
Wtryski zmieniałem z hana green na barracuda chyba 115 bez dysz. Oczywiście też 1.8 kompresor
Ważne żeby przy regulacji lpg sprawdzać na bieżąco korektę krótkoterminową. Sterownik jest bardzo czuły i przy ubogiej dawce nie działa przepustnica kompresora.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Parę rzeczy się ogarnęło i tak:
- wleciał nowy rozrząd razem z kołami - poprzedni wytrzymał tylko 120 tysięcy (następstwo częstego odpalania auta - taki charakter użytkowania, olej 5W30 zmieniany co 10K)
- nowa dolna odma - jak ktoś myśli że ma całą a na liczniku jest ponad 300K to jest w dużym błędzie, rozpadła się w rękach przy demontażu
- przy okazji wyszło że jeden łącznik gumowy na rurach od powietrza jest pęknięty w połowie - podpowiedź: na aucie tego w ogóle nie widać, do weryfikacji trzeba go zdemontować - A2710941482, nieszczelność daje błąd P0299 (przy rozwalonym IC też jest ten sam błąd).
- gaz poszedł do ustawienia do "specjalisty" i niby ok jest, ale jeszcze nie widziałem wtryskiwaczy które żyły by dłużej niż 120 tysięcy, także tu mam pewne wątpliwości.
I auto zaczęło chodzić.
A w piątek wypluło świecę na jednym garze - gwint świecy został w głowicy a porcelanka wyszła górą, obcięło ją na wysokości podkładki uszczelniającej...
- wleciał nowy rozrząd razem z kołami - poprzedni wytrzymał tylko 120 tysięcy (następstwo częstego odpalania auta - taki charakter użytkowania, olej 5W30 zmieniany co 10K)
- nowa dolna odma - jak ktoś myśli że ma całą a na liczniku jest ponad 300K to jest w dużym błędzie, rozpadła się w rękach przy demontażu
- przy okazji wyszło że jeden łącznik gumowy na rurach od powietrza jest pęknięty w połowie - podpowiedź: na aucie tego w ogóle nie widać, do weryfikacji trzeba go zdemontować - A2710941482, nieszczelność daje błąd P0299 (przy rozwalonym IC też jest ten sam błąd).
- gaz poszedł do ustawienia do "specjalisty" i niby ok jest, ale jeszcze nie widziałem wtryskiwaczy które żyły by dłużej niż 120 tysięcy, także tu mam pewne wątpliwości.
I auto zaczęło chodzić.
A w piątek wypluło świecę na jednym garze - gwint świecy został w głowicy a porcelanka wyszła górą, obcięło ją na wysokości podkładki uszczelniającej...
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 19:36
- VIN: WDB2030451A045550
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Masz foto ? Z jakiej firmy świece ? Tylko nie mów że NGK ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Mam foto i zgodnie z prośbą nie podam producenta
EDIT: jakby ktoś był ciekawy to niecałe 30 tysięcy przejechała.
EDIT: jakby ktoś był ciekawy to niecałe 30 tysięcy przejechała.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 2142
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Przybek, dynamometrycznym był dokręcany?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3477
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Ręcznie z "czuciem" przez doświadczonego operatora. Dla mnie to jest wada produkcyjna. Żeby wykręcić pozostałości świecy z głowicy była urywana w imadle druga świeca w celu dorobienia narzędzia - w komplecie wykrętaków akurat nie ma odpowiedniego rozmiaru żeby operować w studzience - i trzeba było użyć bardzo dużo siły żeby ją tak obciąć.
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 19:36
- VIN: WDB2030451A045550
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Masakraaa a jeżdżę sam na NGK ale takich numerów nie mam
ostatnio zamontowałem Denso i wszystkie 4 świece porcelana się ruszały wokół swojej osi
ostatnio zamontowałem Denso i wszystkie 4 świece porcelana się ruszały wokół swojej osi
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: M271 271.956 powracający problem z brakiem mocy
Ja z LPG zmieniam świece co 30 tys na NGK.
Wtryski od LPG(hana) wytrzymały mi ponad 200 tys km. Jak padł to od razu było wypadanie zapłonu i nierówna praca.
Wtryski od LPG(hana) wytrzymały mi ponad 200 tys km. Jak padł to od razu było wypadanie zapłonu i nierówna praca.