M271 Stuki przy odpalaniu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Xeon
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
VIN: WDB2037461A678185

M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Xeon »

Witam, mam pewien problem.. Przy odpalaniu słychać krótkie stukanie, czasem trwa ono dłużej (link poniżej) - po lekkim rozgrzaniu ustępuje. Rozrząd robiony 40k temu, koła Spawel. Był sprawdzany 3k temu, wszystko ładnie naprężone i koła bez oznak zużycia. Co może być problemem? Bardzo dziękuję za każdą odpowiedź.
Link do filmiku: https://youtu.be/3tjB7tZKaVE
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3333
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Przybek »

Sprawdź zawór w podstawie filtra oleju (wystarczy dekiel z filtrem wyciągnąć i jak w podstawie nie będzie oleju to zawór zgon) a druga rzecz - obejrzyj kolektor wydechowy czy nie ma przedmuchu na uszczelce. I dla pewności zdejmij pasek i zobacz wszystkie rolki czy nie mają luzu na łożyskach (zwłaszcza prowadzące) bo mi cos mi tu brzmi jeszcze jak łożysko z kwadratowymi kulkami.
Xeon
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
VIN: WDB2037461A678185

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Xeon »

Bardzo dziękuję za odpowiedź, tak wygląda sprawa pod filtrem (link). Tak powinno być? Nie mam niestety jak teraz sprawdzić dolotu, można jeździć samochodem czy lepiej nie? Dziękuję.
Link: https://ibb.co/0G6tPms
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3333
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Przybek »

Podstawa na moje jest OK (olej jest w otworze zasilającym).
Teraz tak - jak klepanie/cykanie masz bardziej na silniku po prawej stronie (pasażer) to do sprawdzenia szczelność kolektora WYDECHOWEGO, a jak słychać tylko od przodu to sprawdzić rolki osprzętu i na koniec rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Jedna z tych 3 rzeczy jest na 95% przyczyną, sprawdzaj w podanej kolejności.

A tak w ogóle to przy najbliższej wymianie oleju zrób mu płukankę bo widać że miał olej zmieniany jak dopiero komputer zawołał i generalnie w benie taki czarny to nigdy nie powinien być (nawet jak jest wlany olej z dodatkiem MoS2).
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: matrix95 »

Według mnie to popychacze skoro rozrząd był robiony i zawór w podstawie jest ok.
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: ubek »

Mogą być popychacze bo lej czarny jak w dieselu

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3333
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Przybek »

Zanim namówicie kolegę na remont głowicy to niech najpierw posprawdza to co miał wcześniej napisane...
Xeon
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
VIN: WDB2037461A678185

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Xeon »

Rzeczywiście po zdjęciu paska jedna z rolek jest na wykończeniu :) Olej był zmieniany 7k temu, ale jutro robię mu zapewne pierwszą w życiu płukankę (w książeczce serwisowej miał zmieniany olej co 15-16k więc rzadko.. A jest już 310k) i wymieniam na jakiś lepszy. Może obejdzie się bez płaczu. I jeszcze pytanko, ile czasu dać mu pochodzić z płukanką? Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Aha i remont był robiony 40k temu bo rozrząd padł, więc zastanawia mnie skąd taki czarny ten olej :/
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3333
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Przybek »

Zaryzykuję stwierdzenie że olej był wlany ostatni raz przy remoncie a nie 7 tysi temu :P Płukankę tylko Liqui Moly albo Tec2000 (obie jednakowo dobre) i zalewasz na tyle czasu co jest podane na opakowaniu - rób zgodnie z zaleceniami producenta żeby nie było ewentualnych niespodzianek. Olej bym polecał Total Quartz Energy 9000 5W40 (ma normę MB 229.5, dobrą cenę i nie jest podrabiany tak często jak Mobil - mój na nim lata już 4 rok) a filtr Mann'a.
Zanim wlejesz płukankę to naprawdę dobrze go rozgrzej.


Jak zdjąłeś pasek to spróbowałeś odpalić żeby sprawdzić czy hałas ustał?
Xeon
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
VIN: WDB2037461A678185

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: Xeon »

Tak na razie cisza :D olej po płukance czarny jak smoła, ale na szczęście bez dodatków ze strony silnika. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: M271 Stuki przy odpalaniu

Post autor: ubek »

Nie kupuj jakiś super duper olejów tylko takie z normą 229.5 i wymieniaj częściej to oczyścisz silnik z nagarów.
To że był remont to nie znaczy że silnik będzie w środku jak nowy. Po tej plukance i nowym oleju jeśli to popychacze to będą dwie opcje albo się odblokują i przestanie klepać albo zacznie jeszcze bardziej.
Albo to będzie któraś z tych rzeczy o których pisał kolega wyżej.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”