M271 Stuki przy odpalaniu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
- VIN: WDB2037461A678185
M271 Stuki przy odpalaniu
Witam, mam pewien problem.. Przy odpalaniu słychać krótkie stukanie, czasem trwa ono dłużej (link poniżej) - po lekkim rozgrzaniu ustępuje. Rozrząd robiony 40k temu, koła Spawel. Był sprawdzany 3k temu, wszystko ładnie naprężone i koła bez oznak zużycia. Co może być problemem? Bardzo dziękuję za każdą odpowiedź.
Link do filmiku: https://youtu.be/3tjB7tZKaVE
Link do filmiku: https://youtu.be/3tjB7tZKaVE
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Sprawdź zawór w podstawie filtra oleju (wystarczy dekiel z filtrem wyciągnąć i jak w podstawie nie będzie oleju to zawór zgon) a druga rzecz - obejrzyj kolektor wydechowy czy nie ma przedmuchu na uszczelce. I dla pewności zdejmij pasek i zobacz wszystkie rolki czy nie mają luzu na łożyskach (zwłaszcza prowadzące) bo mi cos mi tu brzmi jeszcze jak łożysko z kwadratowymi kulkami.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
- VIN: WDB2037461A678185
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Bardzo dziękuję za odpowiedź, tak wygląda sprawa pod filtrem (link). Tak powinno być? Nie mam niestety jak teraz sprawdzić dolotu, można jeździć samochodem czy lepiej nie? Dziękuję.
Link: https://ibb.co/0G6tPms
Link: https://ibb.co/0G6tPms
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Podstawa na moje jest OK (olej jest w otworze zasilającym).
Teraz tak - jak klepanie/cykanie masz bardziej na silniku po prawej stronie (pasażer) to do sprawdzenia szczelność kolektora WYDECHOWEGO, a jak słychać tylko od przodu to sprawdzić rolki osprzętu i na koniec rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Jedna z tych 3 rzeczy jest na 95% przyczyną, sprawdzaj w podanej kolejności.
A tak w ogóle to przy najbliższej wymianie oleju zrób mu płukankę bo widać że miał olej zmieniany jak dopiero komputer zawołał i generalnie w benie taki czarny to nigdy nie powinien być (nawet jak jest wlany olej z dodatkiem MoS2).
Teraz tak - jak klepanie/cykanie masz bardziej na silniku po prawej stronie (pasażer) to do sprawdzenia szczelność kolektora WYDECHOWEGO, a jak słychać tylko od przodu to sprawdzić rolki osprzętu i na koniec rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Jedna z tych 3 rzeczy jest na 95% przyczyną, sprawdzaj w podanej kolejności.
A tak w ogóle to przy najbliższej wymianie oleju zrób mu płukankę bo widać że miał olej zmieniany jak dopiero komputer zawołał i generalnie w benie taki czarny to nigdy nie powinien być (nawet jak jest wlany olej z dodatkiem MoS2).
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Według mnie to popychacze skoro rozrząd był robiony i zawór w podstawie jest ok.
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
- VIN: WDB2030461A705629
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Mogą być popychacze bo lej czarny jak w dieselu
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Zanim namówicie kolegę na remont głowicy to niech najpierw posprawdza to co miał wcześniej napisane...
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
- VIN: WDB2037461A678185
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Rzeczywiście po zdjęciu paska jedna z rolek jest na wykończeniu Olej był zmieniany 7k temu, ale jutro robię mu zapewne pierwszą w życiu płukankę (w książeczce serwisowej miał zmieniany olej co 15-16k więc rzadko.. A jest już 310k) i wymieniam na jakiś lepszy. Może obejdzie się bez płaczu. I jeszcze pytanko, ile czasu dać mu pochodzić z płukanką? Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Aha i remont był robiony 40k temu bo rozrząd padł, więc zastanawia mnie skąd taki czarny ten olej
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Zaryzykuję stwierdzenie że olej był wlany ostatni raz przy remoncie a nie 7 tysi temu Płukankę tylko Liqui Moly albo Tec2000 (obie jednakowo dobre) i zalewasz na tyle czasu co jest podane na opakowaniu - rób zgodnie z zaleceniami producenta żeby nie było ewentualnych niespodzianek. Olej bym polecał Total Quartz Energy 9000 5W40 (ma normę MB 229.5, dobrą cenę i nie jest podrabiany tak często jak Mobil - mój na nim lata już 4 rok) a filtr Mann'a.
Zanim wlejesz płukankę to naprawdę dobrze go rozgrzej.
Jak zdjąłeś pasek to spróbowałeś odpalić żeby sprawdzić czy hałas ustał?
Zanim wlejesz płukankę to naprawdę dobrze go rozgrzej.
Jak zdjąłeś pasek to spróbowałeś odpalić żeby sprawdzić czy hałas ustał?
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:30
- VIN: WDB2037461A678185
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Tak na razie cisza olej po płukance czarny jak smoła, ale na szczęście bez dodatków ze strony silnika. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
- VIN: WDB2030461A705629
Re: M271 Stuki przy odpalaniu
Nie kupuj jakiś super duper olejów tylko takie z normą 229.5 i wymieniaj częściej to oczyścisz silnik z nagarów.
To że był remont to nie znaczy że silnik będzie w środku jak nowy. Po tej plukance i nowym oleju jeśli to popychacze to będą dwie opcje albo się odblokują i przestanie klepać albo zacznie jeszcze bardziej.
Albo to będzie któraś z tych rzeczy o których pisał kolega wyżej.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
To że był remont to nie znaczy że silnik będzie w środku jak nowy. Po tej plukance i nowym oleju jeśli to popychacze to będą dwie opcje albo się odblokują i przestanie klepać albo zacznie jeszcze bardziej.
Albo to będzie któraś z tych rzeczy o których pisał kolega wyżej.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka