Mała moc zimnego silnika - C200 CDI
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 sty 2008, o 22:53
- VIN: WDB1714421F138205
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Mała moc zimnego silnika - C200 CDI
Mój MB zaczyna odzyskiwać moc po przejechaniu 1-2 km . Na zimnym silniku , zeby ruszyć , trzeba znacznie zwiększyć obroty . Przy pokonywaniu zakrętu na 2 biegu mam wrażenie że zacznie szarpać i zgaśnie . Miałem Focusa , także diesel i nie odczuwałem podobnego zjawiska nawet podczas silnych mrów . W warsztacie stwierdzili , że nie ma odnotowanych błędów przez komputer . Sprawdziłem także silnik na hamowni i okazało się , że ma 99KM zamiast 116 KM . Czy ktoś miał podobne problemy ?
C200 CDI 2002
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Troszkę dziwna spraw.
Ja bym sprawdził intercooler czy nie jest zapchany
Ja bym sprawdził intercooler czy nie jest zapchany
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 sty 2008, o 22:53
- VIN: WDB1714421F138205
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- piapia
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
- VIN:
- Lokalizacja: Mława
- Kontakt:
Dwie rzeczy przychodzą mi na myśl.
Czy auto kopci? Czy równo pracuje? Jak pali?
Trzeba sprawdzić dawkę rozruchową. Zasymulować niskie temperatury. Zamiast czujnika temperatury podłączamy rezystor o wartości ok. 15Ohm co komputer odczytuje to jako -10st C.
Co do mocy, wypadało by sprawdzić przepływkę. Najlepiej komputerem w czasie jazdy - dynamiczny pomiar.
Na postoju, w przypadku 200CDI, możesz zmierzyć napiecie na przepływce
takie powinny być widełki:
Włączony zapłon, silnik zatrzymany 1V
750 obr/min 2-2,2V
1500obr/min 2,7-2,9V
2000obr/min 3,0-3,2V
3000obr.min 3,3-3,5V
4000obr/min 3,6-3,8V
Należało by też sprawdzić jak leja wtryski.
Jakie były błędy na komputerze?
Czy auto kopci? Czy równo pracuje? Jak pali?
Trzeba sprawdzić dawkę rozruchową. Zasymulować niskie temperatury. Zamiast czujnika temperatury podłączamy rezystor o wartości ok. 15Ohm co komputer odczytuje to jako -10st C.
Co do mocy, wypadało by sprawdzić przepływkę. Najlepiej komputerem w czasie jazdy - dynamiczny pomiar.
Na postoju, w przypadku 200CDI, możesz zmierzyć napiecie na przepływce
takie powinny być widełki:
Włączony zapłon, silnik zatrzymany 1V
750 obr/min 2-2,2V
1500obr/min 2,7-2,9V
2000obr/min 3,0-3,2V
3000obr.min 3,3-3,5V
4000obr/min 3,6-3,8V
Należało by też sprawdzić jak leja wtryski.
Jakie były błędy na komputerze?
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
-
- VIP
- Posty: 56
- Rejestracja: 31 sty 2008, o 22:53
- VIN: WDB1714421F138205
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Auto nie kopci . Silnik pracuje równo . Pali 6.5 l/100 na trasie , śresnia 7,5 .
Nie ma błędów zarejestrowanych w komputerze .
Wtryski powinny byś ok , bo są po regeneracji - przejechałęm na nich około 2000 km po regeneracji . Chyba że skopali regenerację . Jak sprawdzić wtryski wiem bo było już w jakimś poście .
Jak sprawdzić dawkę rozruchową ?
Sprawdzę przepływomierz .
Dzięki za sugestje . Dam znać jak coś znajdę .
Nie ma błędów zarejestrowanych w komputerze .
Wtryski powinny byś ok , bo są po regeneracji - przejechałęm na nich około 2000 km po regeneracji . Chyba że skopali regenerację . Jak sprawdzić wtryski wiem bo było już w jakimś poście .
Jak sprawdzić dawkę rozruchową ?
Sprawdzę przepływomierz .
Dzięki za sugestje . Dam znać jak coś znajdę .
C200 CDI 2002