Mały Tuning C 200 Kompressor

Moderator: Dziki Mar

polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: polofix »

Interesuje mnie w dalszym ciągu jak się zachowuje automat konkretnie w M111 kompressor ze stoczonym kólkiem.
Mój ojciec może mi takie zrobić z mega dokładnością, i z materiału jaki mi się tylko zamarzy.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: bosniak_sg »

Masz jakiś problem z czytaniem, czy tylko ze zrozumieniem?
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: polofix »

bosniak_sg pisze:Masz jakiś problem z czytaniem, czy tylko ze zrozumieniem?
Sam pisałeś że masz chyba jakiegoś softa wgranego. Chcę wiedzieć czy po zmianie kółkai skrzynia chodzi dobrze. Bo czytałem kiedyś na forum chyba w210, że były jakieś problemy i gościu wrócił do oryginalnego kółka. Dlatego pytam jak chodzi skrzynia ASB po założeniu małego kółka z silnikiem M111 bez innych zmian.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, o 09:01 przez polofix, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: bosniak_sg »

Jakiego diesla, ponawiam pytanie, czy masz problem z czytaniem czy zrozumieniem?

A i jeszcze jedno, każdy ewentualny przyrost sprezaniem należy stroić bo dojdzie do spalania stukowego przy zbyt ubogiej mieszance i masz z silnika plasteline. Bez znaczenia czy turbo czy kompresor.

W kwestii softu skrzyni pisałem że "chyba" bo nie mam porównania i nic na ten temat nie mam w dokumentach, bo na moc mam wpis w dowodzie rejestracyjnym. Nie jeździłem nigdy MB ze skrzynia 722.6 tylko 7 g tronic i 9 g tronic. Napisałem że chyba jest coś wgrane, bo chodzi zaskakująco dobrze i szybko w porównaniu z np BMW GM które wcześniej miałem czy Audi ZF.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
jacuaw
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 4 lip 2015, o 19:59
VIN: WDB2032401F708633
Lokalizacja: Gdańsk / Giżycko
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: jacuaw »

Znów mi wrócil do glowy pomysl zmiany kolka na kompressorze. Jak wiemy wiaze sie to z wymiana z srednicy 72mm na 62mm. I tak czytam rozne fora i w jednym z nich napisane jest, ze faktycznie silniki m271 143km i 163km maja 72mm, a moj 192km seryjnie ma 65mm.
Czy faktycznie tak jest?
I co taka zmiana o 3mm mi da, wraz ze zmiana softu.
Na papierze w opisie aukcji ponizej wyglada to zachecajaco.
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayIS ... 1721927774
Pzdr!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
05' Mercedes w203 C230K T-Modell Avantgarde + SportPaket :zacieszacz:
WDB2032401F708633
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: bosniak_sg »

Nic Ci nie da, musisz zmienić koło na wale na większe.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

Pozwolę sobie edytować mój post na temat m271 z racji tego że osobiście miałem okazje wymienić w nim kółko
Obrazek

Złożyłem filmik z parametrami przed po i po strojeniu
https://youtu.be/eF0Dc0z-F-s
proszę zwrócić uwagę jedynie na przebieg doładowania :)

I całe te zamieszanie z tym silnikiem wynika z tego że :

W m271 był kompresor m65 z kołem 71.5mm(163km)
143km ma fi 71mm
163km ma fi 71mm
184km ma fi 66mm
192km ma fi 66mm

czyli jeden silnik ma dużo wersji mocowych nie wiadomo po co i na co to :D na filmiku powyżej widać parametr pracy przepustnicy kompresora około 70stopni znaczy że przepustnica jest otwarta i całe powietrze wraca z powrotem do kompresora z kolei 0 stopni oznacza że przepustnica jest szczelnie zamknięta i silnik dostaje to co mu kompresor da i tak się dzieje w m111, tutaj niestety wersja 163km ma chyba stały zadany kąt przez sterownik vs obroty i widać jak się otwiera na 8 stopni i upuszcza doładowanie w skutek czego większe doładowanie po zmianie kółka jest widoczne do czasu aż się nie zacznie otwierać czyli ~4tys obr i wykres do takiego stanu wygląda tak:
doładowanie na końcówce obrotów takie samo jak w seri wiec i moc taka sama jednak do 4 tys jest zdecydowanie lepiej potem otwiera się przepustnica i czar prysł :D
Obrazek


a tutaj wykres na kółku 60mm i prawdziwym strojeniu na hamowni podobno przepustnicę można było jeszcze domknąć ale wtryski już są za małe na większe doładowanie 213KM i 300Nm
Obrazek

tutaj wykres na kółku 60mm + wgrana mapa typu gotowiec za 400zł
Obrazek


tutaj mam wykres 163km po samym kółku 58mm z clk który o dziwo przyjął kółko i moc wzrosła ale żeby wiedzieć czemu trzeba by w nim przejrzeć parametry
przed 175km z racji przerobionego wydechu
po samym kółku 197km
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 25 mar 2018, o 10:58 przez przecinek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
e)(trem
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: e)(trem »

To może i ja się pochwalę.


_____https://www.youtube.com/watch?v=A2K0RgAagig_______

Małe testy po wymianie na małe kółko 65 mm.
Pomiary na LPG bez strojenia.
Prawie ?? wycisło
Ostatnio zmieniony 3 maja 2017, o 23:10 przez e)(trem, łącznie zmieniany 2 razy.
:mb: W203 2.0 Kompressor M111 Avangarde Manual
Małe kółko :rotfl:
WDB 20304 51A0 63267
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: mateusz726642 »

8 PSI
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: mateusz726642 »

Przy 8 barach twoja głowica była by 100 metrów od samochodu :plask:
Nie wprowadzaj innych w błąd.
I w Torque zmień w ustawieniach jednostki z psi na bar.

W barach masz ledwo 0.55 bar.
Zmień ten opis w stopce i na YT bo zaraz się poleje fala hejtu.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Awatar użytkownika
e)(trem
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: e)(trem »

mateusz726642 pisze:Przy 8 barach twoja głowica była by 100 metrów od samochodu :plask:
Nie wprowadzaj innych w błąd.
I w Torque zmień w ustawieniach jednostki z psi na bar.

W barach masz ledwo 0.55 bar.
Zmień ten opis w stopce i na YT bo zaraz się poleje fala hejtu.
Poprawione :oops:

A ile powinno byś przy małym kółku?
:mb: W203 2.0 Kompressor M111 Avangarde Manual
Małe kółko :rotfl:
WDB 20304 51A0 63267
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

zależy jak małym ... ile ma średnicy?
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

Sorki że odkopuje ale muszę coś sprostować co może wprowadzać w błąd otóż u mnie za uboga mieszankę na pb odpowiadała pompa paliwa biła ledwo 3.8 bara po wymianie na nowa sportową afr jest aż nawet za bogaty (11.5-11.8) tak ze muszę przyznać ze układ paliwowy daje rade i afr nawet na oryginalnej ale sprawnej pomnie która na sztywno zapięta ze wskaźnikiem bije pow 5 bar jest książkowy :)

AFR test po małym kółku w m111
https://www.youtube.com/watch?v=pEYW8eAwbvw

obowiązkowe sprawdzenie pompy paliwa :
https://www.youtube.com/watch?v=AOnckerMXtc



jak już edytuje to wstawiam wykres kolegi m111 2.0 po samym kółku 65mm

Obrazek

tutaj inny kolega i w końcu pierwszy wykres po strojeniu m111 2.0 na kółku 68mm

Obrazek




a tutaj nowy filmik z przebiegu doładowania vs AFR bez strojenia na m111 2.3 z eatonem m62 na kółku 74mm , niedługo wykres :)
https://youtu.be/C-n0L6lgUKc
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2018, o 14:54 przez przecinek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: bosniak_sg »

Mam kompresor m45
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
pawel2611
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 23:44
VIN: WDB2093421F167408

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: pawel2611 »

Małe koło kompresora d m271 05' 164km seria masz ?
Chciałem podnieść moc ale bez kółka ani rusz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”