Mały Tuning C 200 Kompressor

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
jankes.81
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 3 gru 2007, o 17:43
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: jankes.81 »

Jak mozna zauważyc jestem posiadaczem C200 1.8.komprssora 163 kuca
Jak w kazdym samochodzie mozna podniesc jego moc. Chce z przerobic kompresor mianowice chce zmienic kókło kompresora na mniejsze.
.Znam jednego magika co sie tym zajmuje - dorabia mniejsze kółka
Są dwie opcje zmiany

1 OPCJA. Z tego co mowil jesli zmienie samo kółko na mniejesze czyli otrzyma wiecej powietrza bo będzie się kręcić szybciej podnosząc moc z 163KM na ok 190KM
podobno komputer sam dostosuje się do nowych parametrów ( do ilości powietrza ) a jeśli Się doda przeprogramowanie komputera moze z tych silnikow wyciagnac ok 210 KM
nie wiem ile jest w tym prawdy z tą mocą.

2 OPCJA. Nakładka na koło pasowe wału korbowego czyli dało by to zwiększenie prędkości obrotowej na kompresora w tym przypadku trzeba by zastosować mniejsze kółko na pompę wody aby prędkość pompy się nie zmieniła.

Jest kilka firm za granicą które sie tym zajmują profesjonalnie i z tego co wydzielam zmieniają koła pasowe i przeprogramowują komputery i moce są różne zależy jaki silnik
C180K –od 163 do 180PS
C200K –od 193do 210PS
C230K …225PS

Przykładowe link
http://www.kleemann.dk/site/Main/perfor ... rmancekits Kleemann TUNING
http://www.carlsson.de/de/tuning/c-klas ... tor/04.php Carlsson TUNING

Pyt. 1 Czy ktos z was juz przerabial w ten sposob silnik -(kompresor) C180k lub C200K chodzi mi o model silnika M 271 a nie M 111 to proszę o informacje

Pyt.2 Czy zmiana samego kółka nie spowoduje błędu w komputerze i czy ta zmiana (bez przeprogramowania komutera) będzie zgrana z mapą paliwa. bo więcej powietrza powoduje inne spalanie mieszanki dawki paliw itp..
Jakie są wasze opinie
Pozdro
Ostatnio zmieniony 8 gru 2007, o 20:32 przez jankes.81, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor 1.8/163PS
2003r.
TomaszK
VIP
Posty: 113
Rejestracja: 3 gru 2007, o 16:41
VIN:
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: TomaszK »

Witam mam c180 143ps nawt nie wiem jake oznaczenie ma ten silnik,ale ciekaw jestem w jaki sposób mozna podrasować silnik jak coś wymiślisz to napisz może da sie to zastosować u mnie, ale nie mam zamiaru wymieniac silnika:D bo widziałęm że jakiś chcesz sprzedać .pzdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 gru 2007, o 21:54 przez TomaszK, łącznie zmieniany 1 raz.
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
jankes.81
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 3 gru 2007, o 17:43
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: jankes.81 »

Ja bede modyfikowac na wiosne jak bedzie troche cieplej.
Twoj silnik to taki sam jak moj tylko ze ja mam 163 kuca a ty 143
oznaczenie twojego silnika to M 271... 946 moj ma koncowke 940 masz inne oprogramowanie i troche inne tloki w silniku. z tad troche mniejsza moc..
ale jesi chcesz podniesc moc kółko dalo by ci kolo 170 KM + chip 10 KM = okolo 180 KM
ale moment obrotowy w tej chwili masz 220Nm a mial bys 270Nm.

Jak bedziesz chcial cos zmienic daj znac
C200 Kompressor 1.8/163PS
2003r.
Awatar użytkownika
mrnoone
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 11 paź 2007, o 16:07
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mrnoone »

czesc, ja też zastanawiam się nad taka modyfikacją, czytałem że bez większego problemu można z 143 do 190PS podnieść moc, zastanawiam się tylko jak z żywotnością i gwarancją, bo moja fura ma dopiero rok wiec nie chce za bardzo ryzykować. Wiecie może jaki to koszt, takiej przeróbki? i gdzie to można zrobić, może samemu :usmiech:

Znalazłem na stronie Kleemann-a, że w Polsce ich przedstawicielem jest firma Kocar, napisaałem do nich ile by kosztował montaż modułu K-Box w mojej furze, jak mi odpiszą dam znać.

[ Dodano: 2007-12-14, 19:17 ]
Dowiedziałem się jaki jest koszt tej modyfikacji dla c180k, około 3tysie w zależności od kursu EUR, co mnie zdziwiło to to, że w mojej furze też jest wymagana zmiana koła pasowego mimo że, kleemann na swojej stronie pisze że jest ono wymieniane w mocniejszych silnikach.
W203180K07'
arcus4
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 6 mar 2008, o 17:03
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arcus4 »

jankes.81,
witam,
to samo chcę zrobić i szukam warsztatu , który to zrobi i do tego w dobrej cenie , może ty już przetarłeś temat ,jeżeli tak to mi napisz.
pozdrawiam ,
Marek
arcus4
Awatar użytkownika
Patryk
VIP
Posty: 71
Rejestracja: 15 lut 2008, o 13:55
VIN:
Lokalizacja: Miasto Stołeczne

Post autor: Patryk »

jankes.81, wszystko to pięknie wygląda, ale jest jeden poważny minus.Po takim zabiegu
co ok 25tys km powinienes roibic pełen przegląd kompressora.
220CDI '02 elegance, tiptronic, obsidian black metallic
album_personal.php?user_id=268
Obrazek PO MIEŚCIE
jankes.81
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 3 gru 2007, o 17:43
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

LINK Patryk

Post autor: jankes.81 »

Patryk Witam link wymaga zalogowania na w202 niestety cos u nich nie dziala i nie mozna sie zarejestrowac jesli masz dostep do linka to skopiuj mi informacje jakie tam wyczytales.
pozdro. Ps. moim zdaniem przegląd kompressora wygląga nastepujaco sprawdzasz czy nie masz luzu na łożysku gł. (koło kompresora) wzdłużnego ciągniesz od siebie do ciebie jesli jest luz - to kompresor bedzie chałasowac -szrot.
Jedynie mozesz zrobic to wymienic olej w przekładni zębatej. Jedna sruba strzykawka i wężyk. Bo łożyska w srodku kompresora są łożyskami zamonotowanymi na stałe w obudowie te łożyska są nasmarowanie specjalnym (niebieski) smarem i są tam one na stałe.. Tak ze nie wymaga to wcale specjalnych czynnosci.

rozebralem nie jeden kompresor i wiem na czym ten cały bajer polega.
Blem w serwisie mercedes nie przewiduje wymienia oleju w kompresorach ( tak mi przynajmniej powiedziel )...
moim zdaniem powinno sie wymieniac co jakis czas...
C200 Kompressor 1.8/163PS
2003r.
arcus4
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 6 mar 2008, o 17:03
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arcus4 »

witam,gdzie takie kółko dokupić i kto ew. podejmie się wymiany i czy ktoś z was to robił lub ktoś z jego znajomych to niech na forum podzieli sie taką informacją
pozdrawiam
marek
arcus4
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

Witam odgrzebuje temat prawie z przed 2 lat, czy ktoś z was już robił wymienione wyżej modyfikacje? Bo również chciałbym podnieść trochę mocy w swoim :mb: ale najpierw bez ingerencji w mechanikę, a jedynie samym programem czy to da jakikolwiek rezultat czy to wcale się nie opłaca i trzeba jednak wymnienić kółko kompressora na mniejsze? Fajnie by było jakby ktoś się udzielił w temacie.... :usmiech:
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

IMO sam program bez zmiany kółka to pieniądze w błoto - przyrost niewielki a koszty niewspółmiernie wysokie. Żeby zwiększyć moc w silniku benzynowym trzeba mu podnieść ciśnienie doładowania, samym paliwem i zapłonem uzyskasz w maksie 5-10% czyli nic.

Wejdź sobie na stronę Lorinsera i zobacz jak wyglądają wykresy po założeniu mniejszego kółka + sportowy filtr powietrza, IMO wtedy gra jest warta świeczki.
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
may_day28
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 27 sie 2010, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: Ś-ca

Post autor: may_day28 »

bartek.iz pisze:Witam odgrzebuje temat prawie z przed 2 lat, czy ktoś z was już robił wymienione wyżej modyfikacje? Bo również chciałbym podnieść trochę mocy w swoim :mb: ale najpierw bez ingerencji w mechanikę, a jedynie samym programem czy to da jakikolwiek rezultat czy to wcale się nie opłaca i trzeba jednak wymnienić kółko kompressora na mniejsze? Fajnie by było jakby ktoś się udzielił w temacie.... :usmiech:
Ja zmieniłem swoje kolo od kompresora na mniejsze i powiem Ci że dało rade. Auto się odrazu wyrywa. Nie wiem ile to dało koni ale czuć różnice.
Białe W203 C200 kompressor
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

may_day28 pisze:Ja zmieniłem swoje kolo od kompresora na mniejsze i powiem Ci że dało rade. Auto się odrazu wyrywa. Nie wiem ile to dało koni ale czuć różnice.
a robiłeś coś z oprogramowaniem czy tylko tak jak piszesz ingerowałeś w sam kompresor i nie trzeba nic zmieniac w sofcie? kurcze chętnie bym to zrobił jak byś mógł opisz swoją modyfikację :ok:
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, o 02:04 przez bartek.iz, łącznie zmieniany 1 raz.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
Cristiano00
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 23 wrz 2010, o 12:09
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cristiano00 »

To kółko za mną chodzi już dłuższy czas :) Trochę się jednak boje, że może coś strzelić. :mysli:
Mercedes C200 Kompresor Avantgarde 2.0 163 KM 2001 roczek :)
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Cristiano00 pisze:To kółko za mną chodzi już dłuższy czas :) Trochę się jednak boje, że może coś strzelić. :mysli:
Takie małe kółko mam fabrycznie i nic nie strzeliło. A mam 192 kucy.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Cristiano00
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 23 wrz 2010, o 12:09
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cristiano00 »

No może będę musiał pomyśleć nad zmianą. A tak w ogóle may_day28, to miałeś zmierzyć przyspieszenie od 0 do 100 :haha:
Mercedes C200 Kompresor Avantgarde 2.0 163 KM 2001 roczek :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”