Mały Tuning C 200 Kompressor

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: gulczas »

Gabrielll czujnik ciśnienia? Chodzi Ci o doładowanie? Nie mam takiego czujnika i jeszcze nie ingerowałem w silnik, najpierw musiałem ogarnąć paski i wszystkie rolki (przygotować go na większe obciążenie). Nic nie podpinałem, jeśli chodzi o przyspieszenie to mierzyłem aplikacją Stopwatch Speedometer i Car Performance (bardziej rozbudowana aplikacja). Nie wiem na ile można im wierzyć ale zawsze to daje jakiś obraz ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

a ciekawe nie wiedziałem że są takie aplikacje do tej pory seryjnie mierzyłem odliczając po klatce filmu w windows movie marker :D i najlepszy wtedy przy seri 8.2 s do 100km/h
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: Gabrielll »

gulczas sorki, pomyliłem się... Pytanie było do przecinka :)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

Czujnik wpiety w kolektor nawet specjalne miejace bylo tu od przodu, znaczy wezyk bo to manualny wskaznik firmy dragon gauge , a te wartosci co podalem to na tzw kickdown
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: Gabrielll »

Mam pewien pomysł, żeby założyć kółko a następnie zrobić remap na sterowniku lpg... sterownik auta w żaden sposób nie ma władzy nad lpg wiec można stroić wg. Uznania :)
Podsumowując uważam, że zrobię remap lpg aby dać większą dawkę paliwa, a ciśnienie powietrza za pomocą koła.

Jak dla mnie to lepiej jest stroić lpg niż bawić się w mapy ECU. Na benzynie auto śmiga jak zwykle, a na lpg mamy kopa :)

Po drugie. Jeśli auto mimo zwiększonego ciśnienia doładowania będzie je tłumić przepustnicą,wystarczy oszukać przepływkę :) znany patent gaziarzy; ). Auto myśli, że jest standard,a tak naprawdę dostaje więcej powietrza.

Tyle pisania bo za robotę muszę się zabrać. A na tel źle pisać.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: Gabrielll »

Mówisz o tych 2 króćcach gumowych, ?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

tak:) też o tym myślałem ale z gazem mam jakieś mieszane uczucia wole żeby służył do ekonomicznej jazdy pozatym jak już ktoś zmapuje benzyne na hamowni to wystarczy od nowa wy kalibrować gaz bo jak sprawdzić bez hamowni w którą strone przesunąć mnożnik lub wzbogacic żeby nie przesadzić . Skąd wiecie że któraś przepustnica będzie korygować sobie sama ciśnienie jeśli będzie go za dużo? wg mnie producent chyba nie przewidział takiego stanu rzeczy żeby zaprogramować tak komputer bardziej logiczne wydaje się że przepływka służy tylko do regulowania dawki paliwa a nie powietrza :mysli:
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: gotiger »

mateusz726642 pisze:gotiger czy może tak troszkę ingerujesz w mapy ECU? :haha:
Nie zgrywałem póki co map z MB, bo nie mogę dorwać znaczników, a ręczne szukanie jest dość mozolne i czasochłonne :dobani:
Choć nie ukrywam, że kusi mnie pogrzebać w mapkach :rotfl:
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: mateusz726642 »

Mogę poświęcić się dla dobra sprawy :rotfl:
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: Gabrielll »

przecinek - sterownik auta jest zaprogramowany tak , że jak wyczuje za duże ciśnienie powietrza do dawki paliwa ( wg. wzorca) to za pomocą przepustnicy na kompresorze tłumi doładowanie... Kumasz ? :) -> na kompresorze masz jeszcze jedną przepustnicę, która np. jak jest jakaś awaria całkowicie odcina doładowanie i nie masz mocy...

Podsumowując,
masz zadaną dawkę paliwa i do tego określoną dawkę powietrza, korygowanego za pomocą przepustnicy kompresora...
Ma być: dawka paliwa X, dawka powietrza X,
a jak będzie za pomocą kółka: dawka paliwa X, dawka powietrza Y, to przepustnica będzie korygować doładowanie przepustnicą do wartości X...
Dlatego bez remapu d..a blada, i dlatego nikt nie chce wierzyć, że kółeczko podnosi moc od tak CLOSE:) -> miało by to rację bytu, gdybyś "oszukał" przepływkę i czujnik ciśnienia, albo patyczkiem od loda zablokował przepustnicę kompresora na OPEN! :)

Tyle z wykładu na dziś -> nie wnikaj tylko daj zarobić ekspertom :), przez takich jak ty nie kupę sobie Maybacha :'(
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: jarod32 »

Gabrielll daawno temu o tym pisałem .. Są jednak tacy co mają swoje zdanie ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: Gabrielll »

No fakt, ale na przeczytanie 24 strony trzeba trochę czasu i cierpliwości poświęcić. ... a niestety nr każdy go ma jak widać:)
Juz nie wspomnę o czytaniu ze zrozumieniem.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: przecinek »

czytałem wszystkie strony te i inne i na innych forach ale po wymianie kółka ciśnienie w kolektorze zwiększyło się, specjalnie zegary założyłem żeby to sprawdzić i nie wiem jak duże musiało by być zeby przepustnica sama je sobie doregulowała na pewno tak dużego na seryjnym kompresorze nie da się osiągnąć , powiedzcie lepiej skąd to wiecie czy macie na myśli że po zwiększonej mocy koła tracą przyczepność przy starcie i esp zamyka przepustnice :D
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: Gabrielll »

Widziałem wyniki z hamowni na samym kole. ... tzw. Efekt placebo :) i niewielki przyrost.
Ale kto komu zabroni ?
Ja nie mam koła i też tracę przyczepność :)
Fajnie że ciśnienie jest większe ale co z tego?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Re: Mały Tuning C 200 Kompressor

Post autor: gulczas »

ESP się wyłącza jak chcesz tracić przyczepność, a poza tym to nic trudnego w serii ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”