Nagły spadek mocy - M111

Moderator: Dziki Mar

polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

parnik1994 pisze:A jak to zdiagnozowales? Co zrobiles zeby sie upewnic?
U mnie żygało błędami aż miło. Wymieniłem przepustnicę, wykasowane błędy i jeżdżę.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

A u ciebie tez tak bylo ze blad pojawial sie dopiero po jakims czasie od skasowania? Bo u mnie wyglada to tak ze kasuje go , moc nie wraca, i dopiero po paru km jest on od nowa
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Bo z błędami jest tak, że musi się powtórzyć np. jakaś usterka kilka razy i dopiero wyświetli checka.
Możliwe, że coś jest uszkodzone "lekko" i raz działa a raz nie. Ewentualnie długo zajmuje analiza tego błędu przez kompa.
Z drugiej strony, sprawdź przy jakich warunkach wywala błąd ? może tylko przy określonych obrotach ?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

No a teraz tak jest że błedów zero, moc raz jest, raz nie ma... Powiedzcie mi, czy przewody od odmy moga miec jakis wpłyqw na to? bo jedyne co jest nie tak no to ten przewód za plastikiem od nad kompresorem jest poparciały, ale to jest tylko odma
W203 2004 facelift m271
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Wąż od odmy nie ma nic wspólnego. Jedyne co mi przychodzi na myśl to filtr paliwa lub pompa szwankuje.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

seven, no tak, ale wczesniej dwa razy wywaliło napiecie potencjometru przepustnicy, i pomimo kasowania tego błedu moc nie wracała od razu i błąd tez nie wracał... podjechałem wczoraj na SD zeby moze ktos zerknął na ten błąd itd ale ani mocy ani błędu, pomimo ze zrobiłem ze 200 km
W203 2004 facelift m271
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Przepustnica luźno chodzi? Nie jest wybita na osiach? Tak tylko gdybam na rozwiązaniach mechanicznych. Z elektroniką to nie mam bladego pojęcia - robię w klasykach na gaźnikach
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Post autor: mateusz726642 »

Błąd pojawia się przeważnie po dwóch cyklach nagrzania silnika.
W przepustnicy masz potencjometr w którym są takie miedziane styki przesuwne i może one się wyrobiły i nie łączy czasami i dlatego może walić Ci czasami błąd.

[ Dodano: 2015-04-17, 21:51 ]
Najlepiej byłoby podjechać pod kompa i sprawdzić jakie są napięcia na przepustnicy.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

Dzisiaj zalatwilem druga przepustnice. Zalozylem, zrobilem ze 200 km , gaszac i odpalajac co chwila i moc caly czas ze mna :-) oby tak zostalo
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

parnik1994, noo.... aż się ciśnie "A nie mówiłem" :)
Oby tak dalej. Daj znać za jakieś 1000 czy nadal jest ok.
Ile dałeś za przepustnicę ?
i jeszcze jedno... Opisz dokładnie Twoje poczynania z brakiem mocy :)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

A więc. Wydaje mi się ze mój problem braku mocy został rozwiązany :)

Przyczyn było pare :

1. Główna przyczyna która mieszała w elektronice były zimne luty w sterowniku. To przez to non stop miałem błedy typu " sonda za katem zwarcie do masy, do plusa itd" , na szczescie obyło sie bez wymiany sterownika, tylko został cały przelutowany :)
2. Wadliwa sonda , niby nowa , boscha ale miała jakas wade i pod wpływem wibracji w tłumiku oberwała sie grzałka.
3. Uszkodzony czujnik doładowania w kolektorze
4. Zacinająca sie przepustnica kompresora.

To by było na tyle. Najlepsze jest to , że samochód był niesamowicie uparty :wysmiewacz: ale zagadka rozwiazana i jest git :)

Teraz tylko podjechac do gaziarza na regulacje, ewentualne jakies wymiany i nic tylko smigac :)

PS. przepustnica kosztowała mnie 150 używka :)
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, o 11:53 przez parnik1994, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

parnik1994, zrób 500 km i jak nic nie będzie się działo to zapraszam na regulację LPG.
Może i ja wpadnę do Ciebie bo mam sprawę :dokuczacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

No i nacieszyłem się mocą...chyba za wczesnie sie pochwaliłem ze jest ok...

Słuchajcie, po 3 dniach znów spadek mocy i znow to samo...
mam tylko pytanie, czy po wymianie tej przepustnicy trzeba robic adaptacje? bo ja wymieniłem i wszystko grałem więc nie robiłem.. a jezeli trzeba, to tak jak na tym filmiku ? https://www.youtube.com/watch?v=-dQjom7 ... ata_player
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Hej,
Adaptacja musi być... Łatwo to sprawdzić. Odłącz ściągnijobudowę filtra paliwa i obserwój czy pracuje przepustnica kompresora. Jeśli nie i nie ma błędów to "stanęła" i należy zrobić adaptację - powinno pomóc jak nie jest walnięta ( przypadek ? ).

Niestety i u mnie dziś znowu nie było mocy i zero błędów, ale nauczony już doświadczeniem ściągnąłem obudowę filtra i sprawdziłem pracę klapki + jakie jest doładowanie ( ciśnienie - było za niskie czyli brak doładowania ).
Zrobiłem adaptację i po problemie - zwracam uwagę na to, że wiem i mam do wymiany przepustnicę....

parnik1994, zrób adaptację.

Ja robiłem tak:
1. Wyłączony zapłon, zamykałem przepustnicę np. śrubokrętem i trzymałem tak dopóki ktoś nie przekręcił kluczyka - wtedy to klamka zaczęła się otwierać i zamykać i ponownie otworzyła.
2. Przekręcasz zapłon ponownie i obserwujesz klapkę, powinna się zamknąć i otworzyć, wtedy znowu wyłączasz zapłon.
Odpalasz auto i sprawdzasz czy podczas gazowania pracuje klapka, jak tak to jest ok. jak stoi to jest lipa.

Tutaj masz to opisane:
viewtopic.php?t=15202&postdays=0&postor ... &start=300

Ja też już pomału szukam przepustnicy, bo u mnie już się skończyły prawie ścieżki... :dokuczacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Post autor: parnik1994 »

Gabrielll, włąsnie chodzi o to ze ta przepustnica raz sie zamknie i otworzy jak przekręce zapłon, a raz nie, cały czas otwarta. Tak samo było na starej, boje się ze ta tez jest uszkodzona..
W203 2004 facelift m271
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”