U mnie żygało błędami aż miło. Wymieniłem przepustnicę, wykasowane błędy i jeżdżę.parnik1994 pisze:A jak to zdiagnozowales? Co zrobiles zeby sie upewnic?
Nagły spadek mocy - M111
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bo z błędami jest tak, że musi się powtórzyć np. jakaś usterka kilka razy i dopiero wyświetli checka.
Możliwe, że coś jest uszkodzone "lekko" i raz działa a raz nie. Ewentualnie długo zajmuje analiza tego błędu przez kompa.
Z drugiej strony, sprawdź przy jakich warunkach wywala błąd ? może tylko przy określonych obrotach ?
Możliwe, że coś jest uszkodzone "lekko" i raz działa a raz nie. Ewentualnie długo zajmuje analiza tego błędu przez kompa.
Z drugiej strony, sprawdź przy jakich warunkach wywala błąd ? może tylko przy określonych obrotach ?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
seven, no tak, ale wczesniej dwa razy wywaliło napiecie potencjometru przepustnicy, i pomimo kasowania tego błedu moc nie wracała od razu i błąd tez nie wracał... podjechałem wczoraj na SD zeby moze ktos zerknął na ten błąd itd ale ani mocy ani błędu, pomimo ze zrobiłem ze 200 km
W203 2004 facelift m271
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
Błąd pojawia się przeważnie po dwóch cyklach nagrzania silnika.
W przepustnicy masz potencjometr w którym są takie miedziane styki przesuwne i może one się wyrobiły i nie łączy czasami i dlatego może walić Ci czasami błąd.
[ Dodano: 2015-04-17, 21:51 ]
Najlepiej byłoby podjechać pod kompa i sprawdzić jakie są napięcia na przepustnicy.
W przepustnicy masz potencjometr w którym są takie miedziane styki przesuwne i może one się wyrobiły i nie łączy czasami i dlatego może walić Ci czasami błąd.
[ Dodano: 2015-04-17, 21:51 ]
Najlepiej byłoby podjechać pod kompa i sprawdzić jakie są napięcia na przepustnicy.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
parnik1994, noo.... aż się ciśnie "A nie mówiłem"
Oby tak dalej. Daj znać za jakieś 1000 czy nadal jest ok.
Ile dałeś za przepustnicę ?
i jeszcze jedno... Opisz dokładnie Twoje poczynania z brakiem mocy
Oby tak dalej. Daj znać za jakieś 1000 czy nadal jest ok.
Ile dałeś za przepustnicę ?
i jeszcze jedno... Opisz dokładnie Twoje poczynania z brakiem mocy
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
A więc. Wydaje mi się ze mój problem braku mocy został rozwiązany
Przyczyn było pare :
1. Główna przyczyna która mieszała w elektronice były zimne luty w sterowniku. To przez to non stop miałem błedy typu " sonda za katem zwarcie do masy, do plusa itd" , na szczescie obyło sie bez wymiany sterownika, tylko został cały przelutowany
2. Wadliwa sonda , niby nowa , boscha ale miała jakas wade i pod wpływem wibracji w tłumiku oberwała sie grzałka.
3. Uszkodzony czujnik doładowania w kolektorze
4. Zacinająca sie przepustnica kompresora.
To by było na tyle. Najlepsze jest to , że samochód był niesamowicie uparty ale zagadka rozwiazana i jest git
Teraz tylko podjechac do gaziarza na regulacje, ewentualne jakies wymiany i nic tylko smigac
PS. przepustnica kosztowała mnie 150 używka
Przyczyn było pare :
1. Główna przyczyna która mieszała w elektronice były zimne luty w sterowniku. To przez to non stop miałem błedy typu " sonda za katem zwarcie do masy, do plusa itd" , na szczescie obyło sie bez wymiany sterownika, tylko został cały przelutowany
2. Wadliwa sonda , niby nowa , boscha ale miała jakas wade i pod wpływem wibracji w tłumiku oberwała sie grzałka.
3. Uszkodzony czujnik doładowania w kolektorze
4. Zacinająca sie przepustnica kompresora.
To by było na tyle. Najlepsze jest to , że samochód był niesamowicie uparty ale zagadka rozwiazana i jest git
Teraz tylko podjechac do gaziarza na regulacje, ewentualne jakies wymiany i nic tylko smigac
PS. przepustnica kosztowała mnie 150 używka
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, o 11:53 przez parnik1994, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2004 facelift m271
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
parnik1994, zrób 500 km i jak nic nie będzie się działo to zapraszam na regulację LPG.
Może i ja wpadnę do Ciebie bo mam sprawę
Może i ja wpadnę do Ciebie bo mam sprawę
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec
No i nacieszyłem się mocą...chyba za wczesnie sie pochwaliłem ze jest ok...
Słuchajcie, po 3 dniach znów spadek mocy i znow to samo...
mam tylko pytanie, czy po wymianie tej przepustnicy trzeba robic adaptacje? bo ja wymieniłem i wszystko grałem więc nie robiłem.. a jezeli trzeba, to tak jak na tym filmiku ? https://www.youtube.com/watch?v=-dQjom7 ... ata_player
Słuchajcie, po 3 dniach znów spadek mocy i znow to samo...
mam tylko pytanie, czy po wymianie tej przepustnicy trzeba robic adaptacje? bo ja wymieniłem i wszystko grałem więc nie robiłem.. a jezeli trzeba, to tak jak na tym filmiku ? https://www.youtube.com/watch?v=-dQjom7 ... ata_player
W203 2004 facelift m271
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hej,
Adaptacja musi być... Łatwo to sprawdzić. Odłącz ściągnijobudowę filtra paliwa i obserwój czy pracuje przepustnica kompresora. Jeśli nie i nie ma błędów to "stanęła" i należy zrobić adaptację - powinno pomóc jak nie jest walnięta ( przypadek ? ).
Niestety i u mnie dziś znowu nie było mocy i zero błędów, ale nauczony już doświadczeniem ściągnąłem obudowę filtra i sprawdziłem pracę klapki + jakie jest doładowanie ( ciśnienie - było za niskie czyli brak doładowania ).
Zrobiłem adaptację i po problemie - zwracam uwagę na to, że wiem i mam do wymiany przepustnicę....
parnik1994, zrób adaptację.
Ja robiłem tak:
1. Wyłączony zapłon, zamykałem przepustnicę np. śrubokrętem i trzymałem tak dopóki ktoś nie przekręcił kluczyka - wtedy to klamka zaczęła się otwierać i zamykać i ponownie otworzyła.
2. Przekręcasz zapłon ponownie i obserwujesz klapkę, powinna się zamknąć i otworzyć, wtedy znowu wyłączasz zapłon.
Odpalasz auto i sprawdzasz czy podczas gazowania pracuje klapka, jak tak to jest ok. jak stoi to jest lipa.
Tutaj masz to opisane:
viewtopic.php?t=15202&postdays=0&postor ... &start=300
Ja też już pomału szukam przepustnicy, bo u mnie już się skończyły prawie ścieżki...
Adaptacja musi być... Łatwo to sprawdzić. Odłącz ściągnijobudowę filtra paliwa i obserwój czy pracuje przepustnica kompresora. Jeśli nie i nie ma błędów to "stanęła" i należy zrobić adaptację - powinno pomóc jak nie jest walnięta ( przypadek ? ).
Niestety i u mnie dziś znowu nie było mocy i zero błędów, ale nauczony już doświadczeniem ściągnąłem obudowę filtra i sprawdziłem pracę klapki + jakie jest doładowanie ( ciśnienie - było za niskie czyli brak doładowania ).
Zrobiłem adaptację i po problemie - zwracam uwagę na to, że wiem i mam do wymiany przepustnicę....
parnik1994, zrób adaptację.
Ja robiłem tak:
1. Wyłączony zapłon, zamykałem przepustnicę np. śrubokrętem i trzymałem tak dopóki ktoś nie przekręcił kluczyka - wtedy to klamka zaczęła się otwierać i zamykać i ponownie otworzyła.
2. Przekręcasz zapłon ponownie i obserwujesz klapkę, powinna się zamknąć i otworzyć, wtedy znowu wyłączasz zapłon.
Odpalasz auto i sprawdzasz czy podczas gazowania pracuje klapka, jak tak to jest ok. jak stoi to jest lipa.
Tutaj masz to opisane:
viewtopic.php?t=15202&postdays=0&postor ... &start=300
Ja też już pomału szukam przepustnicy, bo u mnie już się skończyły prawie ścieżki...
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 137
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
- VIN: WDB2030421A692136
- Lokalizacja: Grójec