Nagły spadek mocy - M111

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nagły spadek mocy - M111

Post autor: Gabrielll »

Witam,
wczoraj dopadł mnie spadek mocy w moim aucie... poczytałem trochę o tym i przyczyn może być wiele, m.in. przepływomierz...

Objawy: przy ruszaniu jest w miarę ok, ale podczas zmiany biegów auto od 2000 obrotów już nie ciągnie, jedzie, wkręca do 5000 obrotów bez problemu ale trwa to długo i z malutkim przyśpieszeniem.

Proszę o poradę jak miernikiem sprawdzić przepływomierz ? w Oplu dało się sprawdzić miernikiem podajże rezystancję miernikiem cyfrowym...
Czy w MB też tak można ?,

Sprawdziłem szczelność w dolotowym i jest ok. bynajmniej na wolnych obrotach.
Przeczyszczę i sprawdzę MAP ale mam dodatkowy czujnik od LPG który również pokazuje dobre ciśnienie ( na wolnych obrotach ). Co do szczelności to może na wolnych obrotach nie widać ale może jak jadę śwista którędyś....

Za chwilę rozkręcam dolot do przepływki i przepustnicy może tam coś zobaczę..

Prosiłbym o jakieś sugestie. No i dodam, że na benzynie i LPG jest tak samo więc to raczej nie wina LPG. Korekty przed awarią były ok. STFT 3,1 i LTFT 3,2
Teraz długa poszła na +7/8

[ Dodano: 2014-11-02, 11:57 ]
Dodam, że nie słychać kompresora tak jak wcześniej. na wolnych obrotach jakieś świstanie jak przy zwykłej turbinie.

[ Dodano: 2014-11-02, 12:38 ]
Chyba mamy winowajcę, do czujnika MAP nie jest podłączony żadny przewód. Gdzie go szukać ? ( brakuję jakiegoś wężyka )

[ Dodano: 2014-11-02, 13:07 ]
Czujnik o którym piszę to ten:
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ensor.html
gdzie ma być podłączony ?

[ Dodano: 2014-11-02, 16:21 ]
Wróciłem z trasy i niestety, wszystko wskazuje na to, że kompresor nie pracuje - nie warczy jak wcześniej. Teraz jak szukać wady ?

Wyżej napisałem w sprawie Map sensoara. Proszę o info co z tym zrobić, widocznie od dłuższego czasu nie jest nigdzie podłączony.
Filmik z YT co mnie zastanawia:
https://www.youtube.com/watch?v=BCkufQscYfo
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Gabrielll pisze:Wyżej napisałem w sprawie Map sensoara. Proszę o info co z tym zrobić, widocznie od dłuższego czasu nie jest nigdzie podłączony.
Ten czujnik ma mierzyć ciśnienie atmosferyczne, więc nie jest nigdzie podłączony.
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

No właśnie tak myślałem, tylko po co tam uszczelka gumowa żeby gdzieś wsadzić...
A ten koleś z filmiku to po co takie kombinacje robi ? https://www.youtube.com/watch?v=BCkufQscYfo
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Czyli chodzi nam o ten sam czujnik - podłącz MB pod SD i wtedy będziemy mieć odpowiedni kod błędu jak i jego opis.

[ Dodano: 2014-11-02, 20:28 ]
Hmmm dziwne... Na EPC nie widze żadnego połączenie, ten czujnik jest wsadzony do kolektora jak się nie mylę, taką wąską rurką i wszystko...

U mojego taty w silniku nie było żadnych dodatkowych rorek odpowietrzających ;) prosta podmiana, wykasowanie błędów i autko chodzi jak nowe...

Tak to jest zrobione w M275:
http://workshop-manuals.com/mercedesben ... page_1836/
Ostatnio zmieniony 2 lis 2014, o 20:30 przez ktos92, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

No to czekamy na SD :( f...c. :boisie: a miało się nic nie psuć :boisie: .
Jak ktoś ma jakieś doświadczenie lub wiedzę na temat problemu to proszę pisać.

[ Dodano: 2014-11-02, 20:32 ]
ktos92 pisze: Hmmm dziwne... Na EPC nie widze żadnego połączenie, ten czujnik jest wsadzony do kolektora jak się nie mylę, taką wąską rurką i wszystko...
no ten czujnik jest tylko przykręcony do kolektora a rurka pod nim sobie dynda i nic nie jest do niej podłączone.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

A przepraszam, faktycznie dochodzi do niego rurka :/ Nie zwróciłem uwagi, jak to tata podpinał, na zdjęciu się dokopałem, że jednak ona tam jest...

Edit@
Zapytam znajomego który posiada W203 w wersji M111 Kompressor i zerkne jak u niego to ejst podłączone...
Ostatnio zmieniony 2 lis 2014, o 20:41 przez ktos92, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

ktos92 pisze:Nie zwróciłem uwagi, jak to tata podpinał, na zdjęciu się dokopałem, że jednak ona tam jest...
a możesz jakoś sprawdzić gdzie jest podłączony ?
zobacz co gość na filmiku zrobił :

https://www.youtube.com/watch?v=BCkufQscYfo
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Może ktoś z użykowników forum co ma tą wersje silnikową albo nawet i M271 - z tego co kojarzę to czujniki są takie same - mógłby sorawdzić podłączenie u siebie...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Dzisiaj auto odmawiało posłuszeństwa, odpaliłem i od razu lampka MIL i "gazowanie" auta, sam dodawał gazu do 2000 i opadały - przez dłuższy czas. Zgasiłem auto i ponownie to samo.
Skasowałem błędy ELM327 i po przejechaniu 3 km znowu MIL i szarpanie autem, znowu się zatrzymałem, skasowałem błędy i zjechałem do domu na objawach jak opisałem w pierwszym poście- czyli brak mocy.

Błędy które mnie uraczyły to:

p0301 zanik zapłonu
p0302 zanik zapłonu
p0303 zanik zapłonu
p0304 zanik zapłonu

P201C wypadanie zapłonu

P0120 Usterka czujnika 1 lub 2 położenia pedału przyśpieszenia -nieciągły
P2039 o niewłaściwym działaniu zaworu cyrkulacji powietrza doładowywanego.
P200A coś z czujnikiem przepływu /przepływka/
p2042 Środek redukujący-czujnik temperatury
p2009 Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość
p0101 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność

P201B wypadanie zapłonu

Jak źle przetłumaczyłem proszę o poprawę, może ktoś sprawdzić ? mamy w ogóle jakiś PDF z kodami ?

Po skasowaniu ich mogłem jechać...
Śmierdzi mi to wiązką przewodów :(, raz czyściłem ale...
Proszę o pomysły
Ostatnio zmieniony 3 lis 2014, o 18:04 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A nie macie koledzy oleju we wiązkach ?? Tak tylko pytam .. Pewnie się mylę .. ale co tam ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32 pisze:A nie macie koledzy oleju we wiązkach ??
Ja miałem tak do przepustnicy, ale ładnie wyczyściłem, w tej chwili całkiem wywaliłem te osłony ( peszel karbowany ) i zastanawiam się czy wogóle nowej wiązki nie wstawić po całości na wtryski itp- i porządną izolację zrobić... I na tym się pewnie skończy.
Kabla od Sama nie odłączałem ale nie widziałem tam oleju, zaglądałem do osłony gumowej przy wejściu do sama i jest czysto, było mokro przy przepsutnicy i pod przepływką. Teraz sucho
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32 pisze: To poczytaj ....
temat jest mi znany :ok: , zastanawiam się czy dla pewności nie wymienić całości ( mam na myśli wymianę każdego kabla po kolei ) tylko jak je łączyć ? na skrętkę ?, szkoda mi wydawać 500 zł za komplet, sam jestem w stanie dorobić takie coś ( zamówić odpowiedni kabel, kolor itp )
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Eeeee.. coś chyba nie kumam .. Chodzi o przewody od cewek na wałkach .. Co chcesz wymieniać ? Sprawdź czy tam nie ma oleju, bo potrafi zalać (podciągając olej kapilarnie) elektronikę. Zapobiega się przez zamontowanie przejściówki ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32 pisze:Zapobiega się przez zamontowanie przejściówki ..
wiem ale co z tą częścią elektryki którą zalało i czyściłem ? kiepsko to wygląda i bym wymienił całe wiązki aż od ECU.
Te przy cewkach są ok. ostatnio świece wymieniałem i były suche.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”