Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Moderator: Dziki Mar

michaltczew
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 14:17
VIN:
Lokalizacja: Aalborg

Post autor: michaltczew »

Dziekuje za odpowiedzi. Mysle ze moze zrobie tak przy ostatnim tankowaniu odlalem okolo 0.5 l ropki w czysta banke. Wezme strzykawke i po prostu uzupelnie w miare mozliwosci nowe przewody i pokrece a ze wymienilem tez pompe wysokiego cisnienia to i ja uzupelnie.
Hmmm... a moze wyjac koncowke tego najdluzszego przewodu ktory biegnie przez szerokosc silnika i wchodzi w listwe. Pozakladam wszystkie przewody oprocz jednego konca tego dlugiego raz zakrece i zobacze co bedzie sie dzialo jesli paliwo bedzie sie uzupelniac to mysle bedzie ok. Sam juz nie wiem nie jestem mechanikiem wiec moje pytania sa troszke glupie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Dopóki pompa wysokiego ciśnienia nie będzie wypełniona paliwem, to zapomnij, że odpalisz :idea:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Idż do apteki kup dużą strzykawkę, zdejmij przewód za pompą i zaciągaj, tylko jakoś zaciskaj przewód, żeby paliwo się nie cofało.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
michaltczew
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 14:17
VIN:
Lokalizacja: Aalborg

Post autor: michaltczew »

Witam. Panowie prosze o pomoc pompa dotarla zalozylem ja i teraz sie pogubilem z przewodami jaki powinien gdzie wchodzic w pompe krece, krece az padl aku :yyy: prosze napiszcie mi jak maja prawidlowo isc przewody paliwowe. Ja mam tak ten najdluzszy ( jeden) idacy od listwy mam podlaczony w dziurke w pompie ktora jest blizej przodu auta czyli patrzac od przodu auta w pierwsza dziurke zas drugi przewod ( jeden przewod podzielony na 3 sekcje ) podlaczylem w dziurke blizej bloku silnika. Nie ma pojecia czy dobrze a za diabla nie moge odpalic. Prosze jak powinno byc prawidlowo
Dodam ze mam pompe taka jak za obrazku tzn bez czujnika
Dodalem prowizoryczna fotke

[ Dodano: 2009-10-13, 17:57 ]
Poradzilem sobie z przewodami. Tylko problem taki iz pompa ktora zamowilem z allegro jest w/g mnie uszkodzona i dlatego auto nie chcialo zapalic. Mam do Was pytanko z prawej strony pompy przykrecany jest przewod metalowy ktorym plynie paliwo do listwy, odkrecilem go i przy probie odpalenia auta powinno z niego leciec paliwo a nie leci. Zalozylem stara uszkodzona pompe i faktycznie z metalowego przewodu leci ropa a z tej z allegro nie :yyy: Co moze byc nie tak. Jeszcze jedno pompa z allegro jest z mercedesa sprinstera tez z silnikiem 2,2 Cdi taki jaki mam ja. Oznaczenie pompy w/g mercedesa jest identyczne czyli A 611 070 05 01 na obydwu pompach. Gdzie tkwi wiec problem, Jestem zmuszony szukac kolejnej pompy, wiec czy kierowac sie zas symbolami w/g mercedesa czy dobrac ja w/g modelu, rocznika produkcji i pojemnosci? Sam nie wiem doradzcie.
Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie i rady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tomasz.zo
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2022, o 18:03
VIN: brak Vin

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Tomasz.zo »

Jaki plak i jaki samostart...??
Na listwie jest przykręcony zaworek z grzybkiem który jest dołaczony do przewodów przez trojnik od pompy wstępnej i do pompy CR. Służy on do zaciągnięcia paliwa i odpowietrzenia układu.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3338
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Przybek »

Ale kotleta odgrzałeś... I nie dodałeś jeszcze że ten zaworek jest tylko w silniku OM611. W OM646 go nie ma i układ odpowietrza się zupełnie inaczej i zdecydowanie łatwiej.
Awatar użytkownika
Szkapa
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
VIN: WDB2037061A424027
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Szkapa »

Witam wszystkich
Jestem tutaj nowy i chciałbym Was prosić o pomoc.
Mam problem z odpaleniem po wymianie przewodu.

Wczoraj, z powodu uszkodzonej szybkozłączki, wymieniałem przewód paliwowy (A6110706332) idący od pompy wysokiego ciśnienia do końca listwy. Przewód oryginał, kupiony w ASO MB. Dla wygody wypiąłem również A6110707032 od filtra do pompy niskiego ciśnienia, oraz wypiąłem złączkę na listwie od przodu silnika. Przewodów od wtryskiwaczy nie ruszałem.

Kręciłem wczoraj pół popołudnia i nie udało się odpalić.
Wyżej przeczytałem, że jest jakiś zawór odpowietrzający.
Czy bylibyście uprzejmi wskazać który to? I jak to zrobić prawidłowo, bo być może są jakieś niuanse jego użycia? Ewentualnie jeszcze coś doradzić.
Mój silnik to OM611.962

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3338
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Przybek »

Albo luzujesz przewody na listwie albo palisz na plaka. W EPC nie widzę żeby u Ciebie był zawór odpowietrzający.
Awatar użytkownika
Szkapa
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
VIN: WDB2037061A424027
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Szkapa »

Przybek pisze: 7 lip 2023, o 16:47 Albo luzujesz przewody na listwie albo palisz na plaka. W EPC nie widzę żeby u Ciebie był zawór odpowietrzający.
Dzięki! Będę próbować.
tzn. masz na myśli te metalowe przewody wysokiego ciśnienia które idą od szyny do wtrysków, tak?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3338
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Przybek »

Tak. Luzujesz nakrętki a druga osoba próbuje odpalić, jak zacznie się sączyć paliwo to dokręcasz. Praktycznie tak samo jak w 1.9 TDI. Ja bym zdjął rurę i dał plaka w kolektor, znacznie szybciej jest i czyściej.
Awatar użytkownika
Szkapa
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
VIN: WDB2037061A424027
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Szkapa »

Przybek pisze: 8 lip 2023, o 01:21 Tak. Luzujesz nakrętki a druga osoba próbuje odpalić, jak zacznie się sączyć paliwo to dokręcasz. Praktycznie tak samo jak w 1.9 TDI. Ja bym zdjął rurę i dał plaka w kolektor, znacznie szybciej jest i czyściej.
OK. Wielkie dzięki.
Na początku tygodnia będę działać. Odezwę się.
Awatar użytkownika
Szkapa
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
VIN: WDB2037061A424027
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego

Post autor: Szkapa »

Przybek pisze: 8 lip 2023, o 01:21 Tak. Luzujesz nakrętki a druga osoba próbuje odpalić, jak zacznie się sączyć paliwo to dokręcasz. Praktycznie tak samo jak w 1.9 TDI. Ja bym zdjął rurę i dał plaka w kolektor, znacznie szybciej jest i czyściej.
Przybek, bardzo Ci dziękuję za pomoc.
Odpalił

W międzyczasie miałem wypadek w pracy, więc mogłem się zająć autem zupełnie niedawno, dlatego dopiero teraz odpisuję.

Poluzowanie przewodów nie pomogło. Coś tam się pociło trochę z jednego wtrysku, ale znów skończyło się na chechłaniu. W końcu się wk... i zdecydowałem na drugi sposób.

Krótko mówiąc, dwa starty na plaku i zmartwychwstał.
Dzięki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”