Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 14:17
- VIN:
- Lokalizacja: Aalborg
Dziekuje za odpowiedzi. Mysle ze moze zrobie tak przy ostatnim tankowaniu odlalem okolo 0.5 l ropki w czysta banke. Wezme strzykawke i po prostu uzupelnie w miare mozliwosci nowe przewody i pokrece a ze wymienilem tez pompe wysokiego cisnienia to i ja uzupelnie.
Hmmm... a moze wyjac koncowke tego najdluzszego przewodu ktory biegnie przez szerokosc silnika i wchodzi w listwe. Pozakladam wszystkie przewody oprocz jednego konca tego dlugiego raz zakrece i zobacze co bedzie sie dzialo jesli paliwo bedzie sie uzupelniac to mysle bedzie ok. Sam juz nie wiem nie jestem mechanikiem wiec moje pytania sa troszke glupie.
Pozdrawiam
Hmmm... a moze wyjac koncowke tego najdluzszego przewodu ktory biegnie przez szerokosc silnika i wchodzi w listwe. Pozakladam wszystkie przewody oprocz jednego konca tego dlugiego raz zakrece i zobacze co bedzie sie dzialo jesli paliwo bedzie sie uzupelniac to mysle bedzie ok. Sam juz nie wiem nie jestem mechanikiem wiec moje pytania sa troszke glupie.
Pozdrawiam
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Dopóki pompa wysokiego ciśnienia nie będzie wypełniona paliwem, to zapomnij, że odpalisz
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 14:17
- VIN:
- Lokalizacja: Aalborg
Witam. Panowie prosze o pomoc pompa dotarla zalozylem ja i teraz sie pogubilem z przewodami jaki powinien gdzie wchodzic w pompe krece, krece az padl aku prosze napiszcie mi jak maja prawidlowo isc przewody paliwowe. Ja mam tak ten najdluzszy ( jeden) idacy od listwy mam podlaczony w dziurke w pompie ktora jest blizej przodu auta czyli patrzac od przodu auta w pierwsza dziurke zas drugi przewod ( jeden przewod podzielony na 3 sekcje ) podlaczylem w dziurke blizej bloku silnika. Nie ma pojecia czy dobrze a za diabla nie moge odpalic. Prosze jak powinno byc prawidlowo
Dodam ze mam pompe taka jak za obrazku tzn bez czujnika
Dodalem prowizoryczna fotke
[ Dodano: 2009-10-13, 17:57 ]
Poradzilem sobie z przewodami. Tylko problem taki iz pompa ktora zamowilem z allegro jest w/g mnie uszkodzona i dlatego auto nie chcialo zapalic. Mam do Was pytanko z prawej strony pompy przykrecany jest przewod metalowy ktorym plynie paliwo do listwy, odkrecilem go i przy probie odpalenia auta powinno z niego leciec paliwo a nie leci. Zalozylem stara uszkodzona pompe i faktycznie z metalowego przewodu leci ropa a z tej z allegro nie Co moze byc nie tak. Jeszcze jedno pompa z allegro jest z mercedesa sprinstera tez z silnikiem 2,2 Cdi taki jaki mam ja. Oznaczenie pompy w/g mercedesa jest identyczne czyli A 611 070 05 01 na obydwu pompach. Gdzie tkwi wiec problem, Jestem zmuszony szukac kolejnej pompy, wiec czy kierowac sie zas symbolami w/g mercedesa czy dobrac ja w/g modelu, rocznika produkcji i pojemnosci? Sam nie wiem doradzcie.
Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie i rady
Dodam ze mam pompe taka jak za obrazku tzn bez czujnika
Dodalem prowizoryczna fotke
[ Dodano: 2009-10-13, 17:57 ]
Poradzilem sobie z przewodami. Tylko problem taki iz pompa ktora zamowilem z allegro jest w/g mnie uszkodzona i dlatego auto nie chcialo zapalic. Mam do Was pytanko z prawej strony pompy przykrecany jest przewod metalowy ktorym plynie paliwo do listwy, odkrecilem go i przy probie odpalenia auta powinno z niego leciec paliwo a nie leci. Zalozylem stara uszkodzona pompe i faktycznie z metalowego przewodu leci ropa a z tej z allegro nie Co moze byc nie tak. Jeszcze jedno pompa z allegro jest z mercedesa sprinstera tez z silnikiem 2,2 Cdi taki jaki mam ja. Oznaczenie pompy w/g mercedesa jest identyczne czyli A 611 070 05 01 na obydwu pompach. Gdzie tkwi wiec problem, Jestem zmuszony szukac kolejnej pompy, wiec czy kierowac sie zas symbolami w/g mercedesa czy dobrac ja w/g modelu, rocznika produkcji i pojemnosci? Sam nie wiem doradzcie.
Pozdrawiam i czekam na jakies sugestie i rady
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 paź 2022, o 18:03
- VIN: brak Vin
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Jaki plak i jaki samostart...??
Na listwie jest przykręcony zaworek z grzybkiem który jest dołaczony do przewodów przez trojnik od pompy wstępnej i do pompy CR. Służy on do zaciągnięcia paliwa i odpowietrzenia układu.
Na listwie jest przykręcony zaworek z grzybkiem który jest dołaczony do przewodów przez trojnik od pompy wstępnej i do pompy CR. Służy on do zaciągnięcia paliwa i odpowietrzenia układu.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3338
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Ale kotleta odgrzałeś... I nie dodałeś jeszcze że ten zaworek jest tylko w silniku OM611. W OM646 go nie ma i układ odpowietrza się zupełnie inaczej i zdecydowanie łatwiej.
- Szkapa
- VIP
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
- VIN: WDB2037061A424027
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Witam wszystkich
Jestem tutaj nowy i chciałbym Was prosić o pomoc.
Mam problem z odpaleniem po wymianie przewodu.
Wczoraj, z powodu uszkodzonej szybkozłączki, wymieniałem przewód paliwowy (A6110706332) idący od pompy wysokiego ciśnienia do końca listwy. Przewód oryginał, kupiony w ASO MB. Dla wygody wypiąłem również A6110707032 od filtra do pompy niskiego ciśnienia, oraz wypiąłem złączkę na listwie od przodu silnika. Przewodów od wtryskiwaczy nie ruszałem.
Kręciłem wczoraj pół popołudnia i nie udało się odpalić.
Wyżej przeczytałem, że jest jakiś zawór odpowietrzający.
Czy bylibyście uprzejmi wskazać który to? I jak to zrobić prawidłowo, bo być może są jakieś niuanse jego użycia? Ewentualnie jeszcze coś doradzić.
Mój silnik to OM611.962
Pozdrawiam
Jestem tutaj nowy i chciałbym Was prosić o pomoc.
Mam problem z odpaleniem po wymianie przewodu.
Wczoraj, z powodu uszkodzonej szybkozłączki, wymieniałem przewód paliwowy (A6110706332) idący od pompy wysokiego ciśnienia do końca listwy. Przewód oryginał, kupiony w ASO MB. Dla wygody wypiąłem również A6110707032 od filtra do pompy niskiego ciśnienia, oraz wypiąłem złączkę na listwie od przodu silnika. Przewodów od wtryskiwaczy nie ruszałem.
Kręciłem wczoraj pół popołudnia i nie udało się odpalić.
Wyżej przeczytałem, że jest jakiś zawór odpowietrzający.
Czy bylibyście uprzejmi wskazać który to? I jak to zrobić prawidłowo, bo być może są jakieś niuanse jego użycia? Ewentualnie jeszcze coś doradzić.
Mój silnik to OM611.962
Pozdrawiam
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3338
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Albo luzujesz przewody na listwie albo palisz na plaka. W EPC nie widzę żeby u Ciebie był zawór odpowietrzający.
- Szkapa
- VIP
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
- VIN: WDB2037061A424027
- Lokalizacja: Wrocław
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3338
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Tak. Luzujesz nakrętki a druga osoba próbuje odpalić, jak zacznie się sączyć paliwo to dokręcasz. Praktycznie tak samo jak w 1.9 TDI. Ja bym zdjął rurę i dał plaka w kolektor, znacznie szybciej jest i czyściej.
- Szkapa
- VIP
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
- VIN: WDB2037061A424027
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
OK. Wielkie dzięki.
Na początku tygodnia będę działać. Odezwę się.
- Szkapa
- VIP
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 lip 2023, o 10:15
- VIN: WDB2037061A424027
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Odpowietrzenie ukladu paliwowego
Przybek, bardzo Ci dziękuję za pomoc.
Odpalił
W międzyczasie miałem wypadek w pracy, więc mogłem się zająć autem zupełnie niedawno, dlatego dopiero teraz odpisuję.
Poluzowanie przewodów nie pomogło. Coś tam się pociło trochę z jednego wtrysku, ale znów skończyło się na chechłaniu. W końcu się wk... i zdecydowałem na drugi sposób.
Krótko mówiąc, dwa starty na plaku i zmartwychwstał.
Dzięki!