OM646 głośna praca, buczenie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3337
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: Przybek »

@neoxis, trzeba się wybrać na SD i zobaczyć te korekty i resztę parametrów żeby coś zacząć eliminować. Bo lista podejrzanych w końcu się rozszerzy na przepływkę, czujniki temp, zawory i czujniki ciśnienia paliwa i doładowania albo klapy w kolektorze i będzie naprawa metodą prób i błędów i może się trafi w przyczynę...

Po za konkursem to jestem bliski ustalenia przyczyny poszarpywania/wachlowania skrzyni podczas rozgrzewania (problem pojawił się prawie 70 tysięcy km temu) - w niedzielę auto zrobiło psikusa i zgubiło kilka biegów a potem zablokowało wybierak, a błędy z kalkulatora (bo jak na złość SD mam chwilowo niedostępne) sugerowałyby awarię wybieraka (brak wskazania na desce, blokowanie przy przejściu z N na R) przy czym są w konfiguracji P0705 (pozycjoner) i P2226 (usterka TCM). Dwie rzeczy mam już sprawdzone - brak oleju we wtyczkach kompa i bardzo minimalne zaolejenie wtyczki w skrzyni ale bez wpływu na zakłócenia pracy (piny suche, tylko lekko wilgotna wtyczka na zewnętrznym obwodzie). Przy wymianie obudowy wtyczki wystąpiły komplikacje (nie brać podróby Trucktek bo się ostro wnerwicie, akurat tylko to miałem dostępne na już i mnie ukarało) i finał był taki że wracałem z odpięta skrzynią (bez prądu jest 2 i R) ale za to wystąpiło ciekawe zjawisko - wróciło wskazanie pozycji wybieraka na liczniku, co by mogło sugerować usterkę płyty sterującej skrzyni a nie wybieraka. Awaria przed świętami trochę mnie wnerwiła bo auto służy mi do pracy, a dostępność mechaników w tym okresie nie istnieje a bez odpowiedniego zaplecza nie wszystko da się samemu zrobić.
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: Ziel12 »

O masz.. się narobiło akurat w takim okresie :| poszarpywania/wachlowania masz na myśli na zimnym 1-2 bieg co często pada na lock-up i tak tez podejrzewałeś z początku, a finalnie niestety może paść na płytę? Ciekawa sprawa z tym wybierakiem, życzę szybkiego rozwiązania sprawy, byłbym bardzo ciekawy, będziesz zakładał osobny temat czy może tutaj informował o przebiegu prac lub pozytywnym rozwiązaniu co z tego wyjdzie? Przy jakim przebiegu taki psikus?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3337
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: Przybek »

Pojawi się nowy temat z całym opisem przypadku i kolejnymi krokami i być może w końcu uda się znaleźć rozwiązanie. Problem poszarpywania wystąpił po raz pierwszy przy około 380 tysiącu a sterowanie biegami umarło przy 455 tysiącach, olej zmieniany co 60K (ori). Z doświadczenia początkowo też obstawiałem lock-upa bo reset adaptacji przyniósł poprawę pracy a skrzynia do momentu wysypania się nie dawała ŻADNEGO błędu. Także człowiek uczy się całe życie a doświadczenie czasami też potrafi wprowadzić w błąd.
Najgorszy to jest moment, w którym to się stało. Na taxi tydzień przedświąteczny i święta to jest najlepszy okres w roku a jesteś bez narzędzia pracy. Nie chcę się żalić, ale lockdowny, 1,5 roku znacznie zmniejszonego ruchu, potem koszty paliwa (w Łodzi ceny za km mają tzw. stawki maksymalne regulowane przez miasto i cennik od prawie 20 lat stoi w miejscu), wzrosty oprocentowania kredytów i inflacja zdrowo mnie wydoiły z kasy i jest mi w tej chwili na prawdę bardzo ciężko.

Kończymy OT, niebawem będzie nowy temat o skrzyni.

EDIT: skrzynia-biegow-i-sprzeglo-f37/722-6-pr ... 27194.html trochę się rozpisałem...
PawelStudioPL99

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: PawelStudioPL99 »

.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2023, o 23:46 przez PawelStudioPL99, łącznie zmieniany 1 raz.
neoxis
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lis 2020, o 23:54
VIN: WDB2032081F565653

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: neoxis »

Przy wymianie oleju chcę oddać wtryski do sprawdzenia + ewentualna regeneracja + nowe podkładki. Czy oznaczenia wtrysków są widoczne bez demontażu?
W203 C220 CDI Avantgarde 2004r.
WDB2032081F565653
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3337
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: Przybek »

Numery są od góry wtryskiwacza (przy króćcu przelewowym).
neoxis
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 10 lis 2020, o 23:54
VIN: WDB2032081F565653

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: neoxis »

Wielkie dzięki, jak tylko pogoda się poprawi to sprawdzę. Ma ktoś może dostęp do EPC, żeby sprawdzić jakie nr wtryskiwaczy powinny u mnie być?
I jeszcze jedno pytanie, czy możecie polecić kogoś z okolic Olsztyna z SD?
W203 C220 CDI Avantgarde 2004r.
WDB2032081F565653
PawelStudioPL99

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: PawelStudioPL99 »

.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2023, o 23:47 przez PawelStudioPL99, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3337
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: Przybek »

Auto na filmie (którego dźwięk kamera i tak nieźle zniekształciła) ma problem z EGR - pracuje zbyt twardo.

Co do tłoków, to nie buczą/dudnią tylko "dzwonią" a sworznie tłokowe stukają (podobny dźwięk jak panewka korbowodowa).

W sumie to można się pokusić i spróbować znaleźć obszar, z którego dźwięk dochodzi, zwykłym stetoskopem diagnostycznym za około 40 zeta.
PawelStudioPL99

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: PawelStudioPL99 »

.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2023, o 23:48 przez PawelStudioPL99, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3337
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: OM646 głośna praca, buczenie

Post autor: Przybek »

Na 95% jest zarośnięty nagarem przy grzybku i albo się nie domyka do końca albo w początkowym zakresie nie daje spalin. W naszych EGR'ach jak się zdejmie czarny kwadratowy "plastik" to można palcem wcisnąć trzpień grzybka ale to tylko mówi czy zawór się rusza a nie czy jest szczelny. Teoretycznie prosta robota bo tylko 2 torxy do okręcenia i jedna wtyczka ale wyrwać to z podstawy to już nie zawsze jest takie proste.
Tu jest ładne foto ori jak to wygląda od środka https://allegro.pl/oferta/pierburg-zawo ... 2619234502
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”