P2014-001 Camshaft actuator magnet

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

P2014-001 Camshaft actuator magnet

Post autor: schadook »

Witam, mam następujący błąd w 2,0K M111
"P2014-001 Camshaft actuator magnet, short circut +(P0010)"
oprócz tego obie sondy, również z błędem short circut +
Sondy to wiem o co chodzi ale to pierwsze nie za bardzo, ktoś ma rozeznanie o co chodzi?
Czy jedno z drugim jest powiązane? od czego zacząć?
Pozdrawiam
CLK W209 200K
W203 220CDi
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Mowa o problemie z magnesem wałka rozrządu. Sprawdź może czy nie masz oleju w wiązce od niego i czy nie poszedł dalej w elektronikę. W manualu, ktory został skasowany chyba było napisane , ze olej ten może mieć wpływ na pracę sond. Najlepiej niech autor tego manuala mnie poprawi. Pewnie i tak wypada sie udać na SD, ale mnie akurat to przychodzi na myśl.
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Proponuje obejrzeć wszystkie wtyczki odchodzące od wiązki podłączone do regulatora faz.
Poczytaj tutaj może ci coś się wyjaśni

http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewto ... 2&start=10
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

Koledzy dzięki za podpowiedzi, dzisiaj wyczyściłem wtyczkę przy regulatorze, zbyt wiele oleju tam nie było, śladowe ilości, niestety błąd jest nadal, ponadto zauważyłem że sondy są nowe, widać że poprzedni właściciel już próbował walczyć z tematem ale bezskutecznie. jutro jedną wykręcę i sprawdzę co to jest, czy aby nie jakiś zamiennik rodem z Chrl. Kwestia nadal otwarta, bo błędy nadal są a ich kasowanie pozwala na zgaszenie kontrolki na dwa trzy rozruchy i zapala się z powrotem. A gdzie szukać jeszcze wtyczki do ECU? może tam trzeba coś przeczyścić?
CLK W209 200K
W203 220CDi
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

schadook pisze:A gdzie szukać jeszcze wtyczki do ECU? może tam trzeba coś przeczyścić?
Tam trzeba było dokładnie sprawdzić na samym początku. Jak otworzysz maske masz po prawej górnej stronie czarną skrzynkę w której trzeba sprawdzić 2 największe wtyczki dochodzące do ECU.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Trzeba by zobaczyć czy poprzedni właściciel przypadkiem nie zaniedbal olejowego tematu i nie dopuscil oleju w elektronikę, bo jezeli tam i tak jest olej to będzie powodował co jakiś czas jakiś problem.

[ Dodano: 2013-12-03, 06:50 ]
viewtopic.php?t=8233 tu był poradnik, nie szkodzi że go nie ma bo z reszty postów zrozumiesz co i jak. Jeżeli jednak poprzedni właściciel dopuścił do tego, że olej jest w elektronice tu masz instrukcję jak to oczyścić viewtopic.php?t=9854

Ale oczywiście najpierw diagnostyka. A tak z drugiej strony to jak tam masz trochę oleju, to jest to oznaka, że on już idzie :boisie: i czas na kabelek.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2013, o 11:10 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

Koledzy, mam jedno pytanie, może głupie ale moduł sam już musiałem zmieniać po odpięciu aku, czy odpiąć wtyczkę bez odłączenia aku czy raczej odłączyć?
Poza tym okazało się że sondy mam nówki Bosch'a, no i pojawił się błąd przepływomierza, pewnie jedno z drugim powiązane...? :szok:
CLK W209 200K
W203 220CDi
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

schadook pisze:Koledzy, mam jedno pytanie, może głupie ale moduł sam już musiałem zmieniać po odpięciu aku, czy odpiąć wtyczkę bez odłączenia aku czy raczej odłączyć?
Poza tym okazało się że sondy mam nówki Bosch'a, no i pojawił się błąd przepływomierza, pewnie jedno z drugim powiązane...? :szok:
Wyciągnij kluczyki ze stacyjki i odpinaj wtyczki. Przepływomierz też jest na tej samej wiązce co regulator.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Post autor: schadook »

Witam ponownie. Długo się nie odzywałem z braku czasu. Ponieważ auto już zarejestrowane to mogłem trochę pokulać. Niestety wesoło nie jest. Miałem okazję pojechać w trasę i był szok, jazda nocą prędkość 120-130, auto niby jeździ normalnie ale jest mułowate, zużycie paliwa 75 ltr na 650km. Chyba trochę za dużo. wiązka sprawdzona, przejścia są, zwarć brak, nie jest zaolejona, wtyczka w ECU sucha. Nie działa przepływomierz (pomiar 0,0mg) podmiana sprawnego ze sprawnego auta nic nie zmienia, sondy, wspomniany magnes wałka. Czyżby padnięte ECU?? :zmeczony:
CLK W209 200K
W203 220CDi
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Jedź na SD... On prawdę Ci powie :)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
BigMajk
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:44
VIN: WDB2030451A103817
Lokalizacja: Wuwa/Rze

Re: P2014-001 Camshaft actuator magnet

Post autor: BigMajk »

Panowie trochę odgrzeje kotleta, ale mam dokładnie taki sam problem jak autor postu (szkoda, że auto nie napisał co w końcu było przyczyną :( )
W samochodzie była wymieniana UPG, przed wymianą było wszystko w porządku, żadnych błędów.
Po złożeniu całego silnika i podłączeniu wszystkiego samochód odpalił normalnie, nie było żadnych błędów.
Po krótkiej przejażdżce zapalił się "check" i błędy wyskoczyły takie jak u autora postu:
- elektromagnes (P2014)
- sonda lambda przód podgrzwanie (P2022)-
- sona lambda tył podgrzewanie (P2023)
oraz
- zawór zmiennej geometrii kolektora dolotowego (P2018)

Sprawdziłem sondy na kompie to wygląda jakby nie działały oraz sprawdziłem również przeplywomierz to nie pokazuje, żadnej wartości.

Miał ktoś jeszcze podobny problem? I znalazł rozwiązanie? Zakładam, że może to być jakaś pierdoła, ale mega uciążliwa jest ta pierdoła ;)
Mercedes-Benz C200 Kompressor 2.0 2001r w203 Elegance 170 kucy "podobno";) benzyna+gaz BRC automat:P
VIN mojej budy ;) WDB2030451A103817

Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”