Pocenie się oleju pod pokrywą silnika M271

Moderator: Dziki Mar

ThePablo
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 2 paź 2013, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Pocenie się oleju pod pokrywą silnika M271

Post autor: ThePablo »

Cześć
Na wstępie przyznaję, że szukałem podobnego tematu ale na nic nie trafiłem.
Mam na oku do kupienia C200 Kompressor od kolegi z forum.
Oglądałem silnik, wszystko wygląda i brzmi zdrowo po za 1 drobiazgiem.
Po podniesieniu pokrywy widać pocenie się oleju i drażni to moje oczy.
Z tego co widać wg mnie jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Czy jest Wam znany sposób uszczelnienia tego czy trzeba coś wymieniać?

[ Dodano: 2013-11-14, 11:20 ]
Nikt nie spotkał się z podobnym problemem?
Proszę o pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
--
ThePablo
Obecnie poszukuję :)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

U mnie jest to samo. Za bardzo się tym nie przejmuję.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Kompresssor pisze:U mnie jest to samo. Za bardzo się tym nie przejmuję.
Jak można? Gdyby tak każdy podchodził to nieźle wyglądałyby silniki. Może ta gumowa rurka od odmy przepuszcza. W 202-ce miałem podobnie i wymieniłem ten wężyk za 65 zł i silniczek suchutki w tym miejscu.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
ThePablo
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 2 paź 2013, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ThePablo »

Cześć
Silnik powinien być suchy i wtedy wiem, że wszystko jest w porządku :ostr:
Może na zdjęciu nie widać tego za dobrze ale jak otworzy się maskę to odrazu rzuca się w oczy.
Weżyk, wężykiem pytanie czy to pocenie nie jest spowodowane zapchaniem się odmy, która w tych silnikach jest w pokrywie zaworów?
Może już ktoś przerabiał temat odmy w silniku M271?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2013, o 12:36 przez ThePablo, łącznie zmieniany 1 raz.
--
ThePablo
Obecnie poszukuję :)
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

Niestety w tym silniku zwłaszcza w starszych rocznikach te gumowe przewody lubią pękać i puszczać olej/powietrze. Złą wiadomością jest to, że jak zużył się ten to i kolejne przewody też mogły.
Ja zmieniłem już chyba wszystkie lub prawie wszystkie. Niestety niektóre są pod kolektorem dolotowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
ThePablo
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 2 paź 2013, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ThePablo »

Rozumiem.
Czyli wymiana przewodu/przewodów powinna sprawę zamknąć.
Odmy nie ruszamy.

Dziękuję :usmiech:
--
ThePablo
Obecnie poszukuję :)
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

ThePablo pisze:Nikt nie spotkał się z podobnym problemem?
Miałem to u siebie - po wymianie przewodu (nr 71) jest ok. Naprawa w tym miejscu to żaden problem...., natomiast duży problem, to wymiana przewodów nr. 122, lub kpl. (116,113,107) - trzeba demontować kolektor....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
ThePablo
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 2 paź 2013, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ThePablo »

To mnie nie pocieszyłeś od dołu nie zaglądałem :smutny:
Pozostaje mi przynajmniej chwilowo żyć nadzieją, że te przewody poniżej kolektora są suche.

Dzięki za pomoc :hurra:
--
ThePablo
Obecnie poszukuję :)
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

ThePablo pisze:To mnie nie pocieszyłeś od dołu nie zaglądałem :smutny:

Właściwie od dołu niewiele da się zobaczyć - nawet po zdjęciu osłony. Ale kiedy omawiane przewody stają się nieszczelne, zapala się "kontrolka diagnostyki silnika" i to (poza trochę nierówną pracą silnika) jest jedyny objaw.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, o 17:17 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
janki1
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2011, o 21:36
VIN:
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: janki1 »

taczar pisze:
ThePablo pisze:Nikt nie spotkał się z podobnym problemem?
Miałem to u siebie - po wymianie przewodu (nr 71) jest ok. Naprawa w tym miejscu to żaden problem...., natomiast duży problem, to wymiana przewodów nr. 122, lub kpl. (116,113,107) - trzeba demontować kolektor....
Witam

Jestem właśnie po wymianie pozostałych wężyków od odpowietrzenia skrzyni korbowodowej. Po zdjęciu kolektora i kompresora okazało się, że zaworek zwrotny i wężyki podrostu się rozleciały i olej oblewał wszystko w okolicy. Wężyki + zaworek zwrotny około 60 zł w serwisie, ale robota na 5-6 godzin ( demontaż kolektora i kompresora), warto zaopatrzyć się w nowe uszczelki do kolektora ssącego. Po wymianie wyraźna poprawa na wolnych obrotach. Jeżeli ktoś chętny prześlę zdjęcia.
C200 1.8 KOMPRESSOR + GAZ BRC 2003 ELEGANCE
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

janki1 pisze:Wężyki + zaworek zwrotny około 60 zł w serwisie, ale robota na 5-6 godzin ( demontaż kolektora i kompresora),
.......i to właśnie jest najbardziej wkurzające - niby "duperela" a tyle zachodu przy tym... :dobani: :usmiech:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Roman.J
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 9 paź 2014, o 21:36
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Roman.J »

janki1 pisze:
Jestem właśnie po wymianie pozostałych wężyków od odpowietrzenia skrzyni korbowodowej. Po zdjęciu kolektora i kompresora okazało się, że zaworek zwrotny i wężyki podrostu się rozleciały i olej oblewał wszystko w okolicy. Wężyki + zaworek zwrotny około 60 zł w serwisie, ale robota na 5-6 godzin ( demontaż kolektora i kompresora), warto zaopatrzyć się w nowe uszczelki do kolektora ssącego. Po wymianie wyraźna poprawa na wolnych obrotach. Jeżeli ktoś chętny prześlę zdjęcia.
Mam również ten sam problem, czy istnieje jakiś sposób zamontowania tych wężyków wraz z zaworkiem bez zdejmowania kompresora.
Zdjąłem już wszystko wraz z kolektorem, zatrzymałem się na kompresorze i nie wiem jak go ruszyć. Kolega janki1 ma już w tym temacie doświadczenie, więc może podeśle kilka uwag odnośnie demontażu kompresora.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 paź 2014, o 08:43 przez Roman.J, łącznie zmieniany 2 razy.
MB C200 1,8 kompresor, 271.940 2002r.
Awatar użytkownika
markov
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 18 sty 2014, o 17:21
VIN: WDB2032421F415299
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pocenie się oleju pod pokrywą silnika M271

Post autor: markov »

Witam, podepnę się pod temat, podejrzewam zapchaną odmę (lub uszczelkę pod pokrywą zaworów), wczoraj z okolic odmy wywaliło mi ok 300 ml oleju zachlapując część silnika. Mam pytanie czy mogę jeszcze podjechać do mechanika ok 100 km czy tylko laweta?
Zaznaczam, że samochód normalnie chodzi, nawet nie wyświetlają się błędy. (olej dolałem). Z góry dziękuję za pomoc, pozdrwawiam
W202 C180,+LPG, 1995, CLASSIC WDB2020181F319105

S203 C200 Kompressor, 2003 LPG [LPGTECH], CLASSIC AUTOMAT WDB2032421F526576 TAXI
S203 C200 Kompressor, 2003 LPG [STAG] CLASSIC MANUAL WDB2032421F415299 TAXI
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: Pocenie się oleju pod pokrywą silnika M271

Post autor: jarod32 »

Dłuższej trasy bym nie ryzykował .. Teoretycznie to "tylko " odpowietrzenie , ale nic nie dzieje się bez przyczyny ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
olmar
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2 lut 2016, o 11:28
VIN:
Lokalizacja: Norwegia

Re: Pocenie się oleju pod pokrywą silnika M271

Post autor: olmar »

Mozna wymienić te przewody z zaworkiem bez zdejmowania kompresora ale ostatnio poobdzierałem sobie mocno dłoń
i niewarte jest to zachodu ,, w tym samym czasie odkręcisz kompresor to kilka śrub i zdjęcie paska
dwie z przodu koło koła paska i jedna z tyłu na dole no i jeszcze puszka plastikowa z tyłu dwie jak dobrze pamiętam.
Dramatu nie ma a po zdjęciu kompresora swobodne dojście do wentylacji przewodów przewietrzenia skrzyni korbowej
U mnie a firmie czas nam rozpisują na to 2 godz.
WDB2030451A065686
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”