Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Moderator: Dziki Mar

sizagt12
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2020, o 11:42
VIN: WDB2032081F650176

Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: sizagt12 »

Cześć,
2.2 CDI 150 km polift

Poczułem zapach ropy w nawiewach i postanowiłem sprawdzić pod maską czy coś się nie dzieje
okazało się ze pompa prawdopodobnie mi przecieka przemyłem to wszystko i nie ciekło od razu kolejnego dnia widok znów ten sam jak
na zdjęciu w załączniku

I stąd moje pytanie:

1.Czy jest to wina jakiejś uszczelki o ile występuje tam? czy pompa tylko i wyłącznie nadaje się do regeneracji?
2.Czy ten wyciek może powodować szarpaniem auta przy zmianie biegów na zimnym silniku?

Przewody i śruby sprawdziłem są dokręcone.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: Przybek »

Z szarpaniem na zimnym to nie ma nic wspólnego. Generalnie to ta pompa wygląda za ładnie jak na rocznik auta i prawdopodobnie była już robiona.
Zanim wywalisz kasę na regenerację to przemyj to najlepiej zmywaczem do układów hamulcowych (szybko odparowywuje), odpal zimne auto i obserwuj podczas nagrzewania skąd zacznie lecieć (możesz chwile na obrotach go przytrzymać jak już będzie ciepły a jeszcze będzie sucho) - ja bym obstawiał jednak króciec wychodzący z pompy lub łączenie z rurką idąca do listwy.
sizagt12
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2020, o 11:42
VIN: WDB2032081F650176

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: sizagt12 »

Przemyłem niestety zachowanie jak by z pompy się pocilo z lewej strony od dolu i z prawej u gory jak na zdjeciu :( z czego się dowiedzialem od poprzedniego wlasciciela ze on ja tylko lakierowal aby ladnie wygladala ...
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: Przybek »

Lewy dól i prawa góra (a poprawnie to na odwrót są strony prawa i lewa) to miejsca gdzie wchodzą/wychodzą przewody paliwowe więc na pierwszy ogień zawsze tam się szuka nieszczelności. Na wejściu od "dołu" są oringi a na wyjściu od "góry" nie pamiętam dokładnie ale pod wkręcanym króćcem jest chyba podkładka miedziana.
sizagt12
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2020, o 11:42
VIN: WDB2032081F650176

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: sizagt12 »

Dzieki za wskazowki finalnie skonczylo sie na regeneracji pompy bo puszczala :(
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: Przybek »

Z ciekawości - jaki koszt?
sizagt12
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2020, o 11:42
VIN: WDB2032081F650176

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: sizagt12 »

550 zł zapłaciłem sami wymontowali i zamontowali tego samego dnia auto było do odbioru :)
usługa wykonana w Diesel Service na Boryny 11A w Warszawie
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: zdelux »

Witam, mój problem: zapala auto i gaśnie. Trzeba pokręcić z 15 razy to może odpali. Ale w tych warunkach szlak trafia aku. Zamontowano mi ręczną pompkę na przewodach, która miała dostarczyć odp ciśnienie. Ale jak widać na filmie w przewodach podczas pompowania pojawia się powietrze a co gorsza kapie ropa. Pytanie: czy to może nieszczelna pompa czy zacząć od wymiany przewodów Ew samych oringów?
Link do filmu:
https://youtu.be/UaU2dnoCh6U
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: procsa »

zdelux pisze: 9 lut 2021, o 09:14 Witam, mój problem: zapala auto i gaśnie. Trzeba pokręcić z 15 razy to może odpali. Ale w tych warunkach szlak trafia aku. Zamontowano mi ręczną pompkę na przewodach, która miała dostarczyć odp ciśnienie. Ale jak widać na filmie w przewodach podczas pompowania pojawia się powietrze a co gorsza kapie ropa. Pytanie: czy to może nieszczelna pompa czy zacząć od wymiany przewodów Ew samych oringów?
Link do filmu:
https://youtu.be/UaU2dnoCh6U
Też się długo męczyłem z nieszczelnością, podstawa to dobra/umiejętna wymiana wszystkich uszczelek na wężykach, podstawa to oryginalne uszczelki, Ja dostałem je w motoryzacyjnym, ale nie uniwersalne tylko były do mercedesa. U mnie okazało się też delikatne przetarcie jednego wezyka pod pompą, przetarty został od paska osprzętu...
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: Przybek »

Pacjent - OM646 z mojego profilu.
Pytanie: czy tylko wymieniać oringi na zaworze regulacji ciśnienia czy wyjmować pompę i robić kompleksowo? Poza wyciekiem z okolic zaworu i dołu dekla (tu nie mam pewności czy to nieszczelność czy "rozdmuchanie" przez pęd paska) nic innego się nie dzieje (moc jest, ciśnienie raila prawidłowe, nie zapowietrza się).
Ta, wiem że odmę mam zarzyganą ale to inna historia :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: procsa »

Wymień uszczelkę na zaworze ciśnienia, wytrzyj wszystko w miarę dokładnie i obserwuj czy będą jeszcze jakieś ślady, jak będzie dalej się pocić od spodu to pompa na stół , zakup kompletu uszczelek i wymiana, sam to robiłem, prosta sprawa. Z tym, że Ja też tak czekałem czekałem, aż któregoś dnia się zdziwiłem i rano nie dało rady odpalić a spod pompy ciekło jak z kranu...
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: Przybek »

Podejrzałem dokładnie i pompę będę uszczelniał w całości - też cieknie właśnie od dołu pomiędzy sekcją tłoczącą a podstawą. Mam już większość gratów, tylko jeszcze nie namierzyłem zestawu gumek do pompy. W OM646 jest już CP3 i na A jest problem z zestawem Boscha, a firmy STAR lub DL w ogóle nie znam. Czy uszczelniacz wałka pompy też zmieniałeś czy zostawiłeś stary?
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: procsa »

Nie odpowiem, bo tego to nie pamiętam ;/ Ale życzę powodzenia w naprawie !o
mariuszp
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2017, o 22:15
VIN: WDB2032071f699473

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: mariuszp »

To ja się odniosę do całego wątku, bo są tu poruszone 2 osobne tematy.
1. Wyciek z pompy CR - u mnie pompa ciekłą od kilku tyg. i też miałem cały przód w czarnym oleju silnikowym ( to opisze w pkt. 2), błędnie zdiagnozowałem że to pompa wody przecieka i dlatego zaczęło kapać. Okazało się że to pompa CR zaczęła lać jak ze szklanki.
Po demontażu pompy okazało się że wszystkie śrubki od strony bloku aluminiowego mocujące głowice do tego bloku są luźne, a 3 wręcz wypadł mi na stół.
Jeżeli komuś cieknie pompa to polecam ją zdemontować, jest bajecznie łatwe i do zrobienia w kilka min. (odpiąć 2 wężyki, odkręcić rurkę ciśnienia i odkręcić 3 śruby; potem po prostu wyciągamy pompę z bloku silnika). Po wyjęciu skontrolować czy przypadkiem śruby nie są luźne, jak cieknie delikatnie to można spróbować dokręcić.
2. Co do zdjęcia Przybka z 6 lut 2022, o 23:24
To jest wyciek oleju silnikowego z pompy podciśnienia (Vacum) - też to miałem. Wytrzyj wszystko i obserwuj codziennie, zobaczysz ze pod tą pompą zbiera się olej.
Sprawa wygląda tak że to ma możliwość przecieku 2 miejscach, jest oring na okrągłym elemencie który wchodzi do bloku silnika i przenosi napęd. Drugie miejsce to uszczelka od czoła pod delkem. Niestety tej uszczelki nie kupisz !!!! Paranoja. Wymiana byłaby bajecznie prosta. Tam jest taka kwadratowa profilowana uszczelka, ale teraz się zastanawiam czy trochę grubszy oring by nie załatwił sprawy.
Rozwiązanie to kupienie używki albo nowej.
Ja kupiłem używkę i dodatkowo uszczelniłem gniazdo i delkiel silikonem czerwonym wysokotemperaturowym, zobaczymy czy zda to egzamin.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3345
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompa wysokiego cisnienia - delikatny wyciek

Post autor: Przybek »

To nie jest wyciek z pompy Vac - przy deklu sucho :) Z resztą i tak wymienię oringi na Vac jak będę pompę CR wyjmował (oba w ori razem w granicach 30 zeta). Na zdjęciu leci spod sekcji tłoczącej i spod zaworu regulacji ciśnienia - to już jest potwierdzone. Czekam tylko na odpowiednią pogodę. Dzisiaj sprawdzałem ciśnienie na railu i w pompie zmieni się tylko oringi uszczelniające pomiędzy "podstawą" a sekcją tłoczącą i na zaworze regulacji.

Ciśnienia wyglądały następująco:
- jałowy 340-350 (zimny) 310-320 (ciepły)
- gwałtowne odpuszczenie gazu 300
- ostre przyspieszanie 1615 (najwyższa wartość jaką zauważyłem)
- 60km/h, ok. 1500RPM: 580-600
Wydaje mi się że wartości są prawidłowe i zawory regulacyjne ciśnienia działają poprawnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”