[PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

[PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Smart »

Do wymiany potrzebujemy:

- obcęgi / szczypce / kombinerki (na zdjęciach widać, o co chodzi)
- zestaw kluczy nasadowych
- zestaw nasadek E-Torx
- preparat do czyszczenia silników
- papier kuchenny, szmaty warsztatowe
- elektromagnes (w ASO pod numerem A111 051 01 77)
- zaślepka (w ASO pod numerem A111 997 01 86)
- pasta silikonowa / uszczelniacz / uszczelka płynna (wiele nazw, jeden produkt - oryginalny środek dostępny w ASO pod numerem A002 989 45 20. Środki firm typu HYLOMAR, LOCTITE dostępne w odpowiednich sklepach)

Obrazek

Obrazek

1: Otwórz maskę, zlokalizuj elektromagnes. Znajduje się na wprost pod osłona plastikową. Osłonę ściągamy porządnym zdecydowanym ruchem bez szarpania, wyginania, ciągnięcia itd..

2: No i jest skubanie. Brudny i cieknący. Kabelek zabezpieczający zwany adapterem już jest zamontowany. WIDOCZNY BLISKO MAGNESU, TEN Z ZIELONĄ METKĄ.

Obrazek

3: Odpinamy kabel, który jest podłączony do magnesu i przewód od płynu chłodzącego, odpowiednio go zabezpieczamy.

4: Odkręcamy śruby elektromagnesu i go powoli wyciągamy.

Obrazek

5: No i jesteśmy w połowie. Czyścimy wszystko ostrożnie preparatem i usuwamy resztki oleju.

Obrazek

6: Brudas kontra Peweks.

Obrazek

7: Uszczelniamy nowy elektromagnes i wszystko składamy do kupy. Ważny jest tutaj uszczelniacz. Bez niego tego nie róbcie a jeśli trochę wypłynie, nic nie szkodzi.

Obrazek

8: No i po sprawie. Wszystko złożone do kupy.

Obrazek

Kontroluj elektromagnes, co kilka tygodni. Niestety sama jego konstrukcja jest wadliwa, więc również ten nowy będzie ociekał. Można go obcierać, co kilka tygodni dla wyglądu i świętego spokoju. Kilka kropelek na 2-3 miesiące jest ok. Koniecznie zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika.
CL203 WDB2037461A802397
Artur_
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
VIN: WDB2037451A23334

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Artur_ »

Nie wiem czy można tu pisać, nie znalazłem innej informacji, ale z góry przepraszam jeżeli takowa jest i proszę o skasowanie posta.

Powyższy opis jest dość precyzyjny poza jedną zresztą nie zgadzającą się na zdjęciach rzeczą, a mianowicie na zdjęciu 4 widać rurkę płynu chłodzącego przykrytą jakąś nakrętką, która w normalnych warunkach nie pozwala swobodnie wyjąć elektromagnesu. Na 5 zdjęciu brak rurki i byłoby pięknie, ale w praktyce tak nie jest, dlatego albo ja czegoś nie wiem/rozumiem albo ta procedura nie ma zastosowania we wszystkich przypadkach/modelach.

W moim przypadku elektromagnes da się wyjąć - wydaje mi się - np. poprzez odkręcenie tego obrotowego wałeczka, który elektromagnes przyciąga. Robi się to na zasadzie kontry kluczem 24 i nasadką chyba 6, ale nie pamiętam. Mam zamiar zabrać się do tego dzisiaj po nieudanej próbie z weekendu kiedy nie miałem klucza 24.

Moje pytanie jest następujące - czy dobrze myślę, czy coś zepsuję?

Pzdr!
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
mateusz726642
VIP
Posty: 659
Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
VIN: WDB2030451A083194
Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: mateusz726642 »

NIe wolno tego odkręcać...
Musisz albo odkręcić obudowę termostatu albo ten pierdolnik od przewodu, powinien być wkęcany.
NIech ktoś Ci jeszczze podpowie.
C200 /2.0 K/ 2000r. / Avantgarde / manual/
Artur_
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
VIN: WDB2037451A23334

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Artur_ »

Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
Artur_
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
VIN: WDB2037451A23334

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Artur_ »

Dzyndzel odkręcony, elektromagnes wymieniony. Dałem jeszcze jakiś czarny silikon i wygląda pięknie. Operacja prosta, ale wymaga klucza 24 lub małego francuskiego i nasadki 8 mm. Kontra na dzyndzlu jest bardzo lekka, bez ryzyka uszkodzenia. Pozdrawiam
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
Adam W.
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 5 lip 2016, o 22:18
VIN:

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Adam W. »

Szanowni Panowie,
proszę o szybką radę. Mam obecnie w garażu C 200 Kompressor (203.045) rocznik 2000 silnik m111.955.
Dziś, po przeczytaniu na forum postów o kwestii elektromagnesu, otworzyłem maskę aby sprawdzić stan części.
Ile jeszcze mogę poczekać z wymianą elektromagnesu w takim stanie?
Dziękuję z góry za ekspertyzy.
PS. O jakim adapterze mowa w powyższym poście? "zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika"
IMG_20160705_1.jpg
IMG_20160705_2.jpg
IMG_20160705_3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BigMajk
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:44
VIN: WDB2030451A103817
Lokalizacja: Wuwa/Rze

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: BigMajk »

Trochę odgrzeje ;)
Smart, a orientujesz się jak te wtyczki można wymienić? kupiłem cały zestaw wtyczek, bo są zababrane olejem, tylko nie do końca wiem jak się wziąć za wymianę ich :bezradny: ktoś podpowie? :rotfl:
Mercedes-Benz C200 Kompressor 2.0 2001r w203 Elegance 170 kucy "podobno";) benzyna+gaz BRC automat:P
VIN mojej budy ;) WDB2030451A103817

Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: siwix »

Kupiłeś wtyczki do wiązki czy adaptery do elektromagnesów? Bo to jest różnica.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
BigMajk
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:44
VIN: WDB2030451A103817
Lokalizacja: Wuwa/Rze

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: BigMajk »

wtyczki...niestety...w aso mi nie powiedzieli, ze jest coś takiego jak adapter, więc wziąłem wtyczki ehh :placz:
Mercedes-Benz C200 Kompressor 2.0 2001r w203 Elegance 170 kucy "podobno";) benzyna+gaz BRC automat:P
VIN mojej budy ;) WDB2030451A103817

Zrobiony SWAP na 2.3K 197KM m111
VIN swapu WDB2037472A150560
Moja Czarna Perełka:D
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: siwix »

No to już wiesz...
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Nosferius
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:15
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Nosferius »

Troszkę nie wypada aczkolwiek jeśli ktoś nie chce wydawać pieniążków a osiągnąć efekt taki sam tylko będzie musiał niestety ładnie wyczyścić elektromagnesy. Możliwe że sposób nie dla wszystkich ale jeśli dobrze się to zrobi a duzo pracy nie ma to nie Będziesz musiał wywalac dobrych elektromagnesow do kosza. U mnie 2 lata jak na razie kropelki oleju a dzięki precyzji nie dostrzeże nikt różnicy. Silikon solidnie w miejscu uszczelnienia na wysokości wtyczki a potem jeszcze ja do okoła. Nie słyszałem ani nie wyczytałem żeby elektromagnesy się psuly tylko rozszczelnialy jak wszystko pokoleii z biegiem lat. Dodam że na yt jest filmik ta metoda z Panem Rosjaninem który robi to na mrozie i wichurze :D Podziwiam. PS pamiętajcie żeby odtluscic żeby Lipki nie było. Pamiętaj kupić dziedzku zabawkę I słodycze jak zadziała. Zalecam w zależności od stopnia zaolejenia częste mycie wiązek, wtyczek, gniazd. U mnie cała wiazka musiała być zdemontowana ale to już jest konkret misja i nie jestem pewien czy uda się bez demontazu połowy osprzętu albo poproszenia Ruska o pomoc :P
CL203 C230 1.8 kompressor
BorysKafarov
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 19 lis 2017, o 18:16
VIN: wdb2093421f060489
Lokalizacja: Leżajsk/Rzeszów

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: BorysKafarov »

Nosferius pisze:Troszkę nie wypada aczkolwiek jeśli ktoś nie chce wydawać pieniążków a osiągnąć efekt taki sam tylko będzie musiał niestety ładnie wyczyścić elektromagnesy. Możliwe że sposób nie dla wszystkich ale jeśli dobrze się to zrobi a duzo pracy nie ma to nie Będziesz musiał wywalac dobrych elektromagnesow do kosza. U mnie 2 lata jak na razie kropelki oleju a dzięki precyzji nie dostrzeże nikt różnicy. Silikon solidnie w miejscu uszczelnienia na wysokości wtyczki a potem jeszcze ja do okoła. Nie słyszałem ani nie wyczytałem żeby elektromagnesy się psuly tylko rozszczelnialy jak wszystko pokoleii z biegiem lat. Dodam że na yt jest filmik ta metoda z Panem Rosjaninem który robi to na mrozie i wichurze :D Podziwiam. PS pamiętajcie żeby odtluscic żeby Lipki nie było. Pamiętaj kupić dziedzku zabawkę I słodycze jak zadziała. Zalecam w zależności od stopnia zaolejenia częste mycie wiązek, wtyczek, gniazd. U mnie cała wiazka musiała być zdemontowana ale to już jest konkret misja i nie jestem pewien czy uda się bez demontazu połowy osprzętu albo poproszenia Ruska o pomoc :P

Mistrzu, podlinkuj ten filmik, bo aż z ciekawosci chciałbym zobaczyć jak to ten magik zrobił:P Chodziło Ci o uszczelnienie wokół magnesu silkonem od wewnętrznej strony na wysokosci wtyczki? Co jeśli silkon odpadnie i zatka jakiś kanał?:P
BMW e46-> W209 M271
Nosferius
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 15 mar 2015, o 11:15
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: Nosferius »

https://youtu.be/u2w5zc4eOSA
Silnik m271 ale elektro prawie identyczne. Źle opisałem chodzi wokoło wtyczki a tam gdzie elektromagnes dolega do silnika jak u góry ale rób na serio cieniutka warstwę. Nic Ci się nie zapcha. Powiem tak że lepiej za mało niż za dużo :) Rusek na moje przegiol pale ale oni to we krwi maja XP. Jakie życie taki rap. Pozdro
CL203 C230 1.8 kompressor
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: olafik »

Takie uszczelnienie nie powstrzyma przenikania oleju do wiązki.
BorysKafarov
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 19 lis 2017, o 18:16
VIN: wdb2093421f060489
Lokalizacja: Leżajsk/Rzeszów

Re: [PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU

Post autor: BorysKafarov »

Pięknie tego silikonu w kolorze Władymirca tam naj... :D

Pooglądałem elektromagnes u siebie, i jedyne miejsce z którego ciągnie olej to piny we wtyczce. Kiedyś układ elektryczny zalewałem bardzo rzadkim silikonem który zastygał. Spróbuje popytać w sklepie o podobny preparat i myślę że gdyby postawić magnes wtyczką pionowo, nalać do srodka dosłownie cieniutką parstwe powiedzmy 0.5mm dla uszczelnienia to może było by ok.
BMW e46-> W209 M271
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”