Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Witam.
Od jakiegoś czasu walczę z moim w203 2.2 cdi
Samochód zapala od strzała, a czasem musi dłuższą chwilę pokręcić, żeby zaskoczył
Myślałem, że wina leży po stronie przewodów paliwa dlatego wymieniłem na nowe (delikatnie się pociły)
Dziś jednak postanowiłem nagrać filmik i widocznie widać, powietrze w przewodzie. Pompa wysokiego ciśnienia była kiedyś regenerowana i jest sucha jednak powietrze pojawia się w przewodzie nad pompą (nie wiem co to za część)
Jeśli macie jakieś pomysły co można zrobić z góry dziękuje
Poniżej filmik
https://www.youtube.com/watch?v=7TdIeM2ApMI
Od jakiegoś czasu walczę z moim w203 2.2 cdi
Samochód zapala od strzała, a czasem musi dłuższą chwilę pokręcić, żeby zaskoczył
Myślałem, że wina leży po stronie przewodów paliwa dlatego wymieniłem na nowe (delikatnie się pociły)
Dziś jednak postanowiłem nagrać filmik i widocznie widać, powietrze w przewodzie. Pompa wysokiego ciśnienia była kiedyś regenerowana i jest sucha jednak powietrze pojawia się w przewodzie nad pompą (nie wiem co to za część)
Jeśli macie jakieś pomysły co można zrobić z góry dziękuje
Poniżej filmik
https://www.youtube.com/watch?v=7TdIeM2ApMI
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3341
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Popatrz dokładnie skąd idzie ten przewód z bąbelkami powietrza (jego cały przebieg) bo znam OM611 tylko z grubsza, ale chyba to będzie powrót z listwy paliwowej do pompy. Może się zapowietrzać przez oringi na jego końcach lub na przelewach wtryskiwaczy (osobiście bym obstawiał przelewy ale mogę się pomylić).
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Przewód (A6120703232) w którym widać powietrze idzie od pompy wstępnej (A6110900350) jeśli nazwy nie mylę, do lewej strony pompy wysokiego ciśnienia.
Czy samą pompę wstępna można regenerować tak jak wysokiego ciśnienia?
Czy samą pompę wstępna można regenerować tak jak wysokiego ciśnienia?
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3341
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Jej raczej się nie naprawia tylko wymienia (nie wiem czy w ogóle jest zestaw naprawczy), z tym że one przeważnie się zużywały tracąc ciśnienie (wtedy już nie odpalisz) a rzadko ciągnęły powietrze. Zrób jeszcze fotkę silnika tak żeby było widać wszystkie przewody paliwowe (żeby się załapał obszar od wtrysków do filtra paliwa), bo być może powietrze widać dopiero przy pompie a jest zaciągane na innym łączeniu (nie pojawia się od razu tylko po chwili). Sam wiesz ile tam jest łączeń i praktycznie każde z nich może to powodować. Wystarczy niedociśnięta złączka przy zapinaniu, delikatnie źle ułożony oring na złączce albo odkształcony oring na filtrze paliwa i już są cyrki.
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Przyczyną pojawiania się powietrza może być też uszkodzony przelew na wtrysku czy mało prawdopodobne?
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3341
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Generalnie szukanie przyczyny zapowietrzania zawsze zaczynało się od przelewów i o tym w pierwszej odpowiedzi wspomniałem. Sparciałe wężyki przelewowe lub "zużyte" oringi na króćcach we wtryskiwaczach nie dają śladów na zewnątrz podczas pracy, a zapowietrzają się podczas stygnięcia silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Dziś samochód odpalił w miarę normalnie, jednak chciałem zobaczyć czy powietrze idzie już od strony filtra paliwa.
Widać, że jest powietrze.
Po nowym roku zostawiam samochód u mechanika i poszuka nieszczelności jak i sprawdzi wtryski czy są ok.
Jak tylko uporam się z problemem napiszę bo może komuś później to pomoże
Filmik na wysokości filtra paliwa
https://www.youtube.com/watch?v=2jLIurW ... e=youtu.be
Widać, że jest powietrze.
Po nowym roku zostawiam samochód u mechanika i poszuka nieszczelności jak i sprawdzi wtryski czy są ok.
Jak tylko uporam się z problemem napiszę bo może komuś później to pomoże
Filmik na wysokości filtra paliwa
https://www.youtube.com/watch?v=2jLIurW ... e=youtu.be
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3341
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Oring na złączce przy filtrze paliwa zmień.
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Przelewy sprawdzone i jest ok (u mechanika)
W miedzy czasie pojawił się problem z brakiem przelewaniem paliwa z jednej połówki zbiornika do drugiej (wymiana oringu jak w instrukcji z ruskiej strony)
Pompa wysokiego ciśnienia była robiona jakieś 3 lata temu, ale dziś odniosłem wrażenie, że poci się w miejscu gdzie włożyłem ręcznik papierowy (po wyjęciu widać delikatnie ropę, a raczej nie powinno być jej tam)
Czy tak delikatna nieszczelność pompy wysokiego ciśnienia może powodować problemy z odpalaniem?
W miedzy czasie pojawił się problem z brakiem przelewaniem paliwa z jednej połówki zbiornika do drugiej (wymiana oringu jak w instrukcji z ruskiej strony)
Pompa wysokiego ciśnienia była robiona jakieś 3 lata temu, ale dziś odniosłem wrażenie, że poci się w miejscu gdzie włożyłem ręcznik papierowy (po wyjęciu widać delikatnie ropę, a raczej nie powinno być jej tam)
Czy tak delikatna nieszczelność pompy wysokiego ciśnienia może powodować problemy z odpalaniem?
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3341
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
To nad ręcznikiem to jest głowiczka sekcji tłoczącej (jedna z trzech) i jak tam puści uszczelnienie albo śruby się poluzują to będzie problem z odpalaniem i będzie się zapowietrzał. Weź torxa (chyba T30 tam jest) i zobacz czy da się delikatnie dociągnąć śruby. Jakby wyszło że jednak trzeba pompę uszczelniać pod głowiczkami, to da się to zrobić samemu (nie trzeba żadnych specjalistycznych narzędzi) - zestaw uszczelnień ori Bosch kosztuje około 70 zeta i jakieś 3 godziny zabawy na pierwszy raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Ok dziękuje ślicznie. To nie pozostaje nic innego jak wyjąć pompę i uszczelnić na nowo.
Dziś taki widok chwile po zagaszeniu silnika. Czasami jest sucho, a czasami bywa, że ręcznik od razu robi się mokry od ropy, a zdecydowanie tak nie powinno być.
Mam nadzieje, że w końcu uporam się sporadycznymi problemami z odpalaniem samochodu.
Bo teraz wszystko wskazuje, że pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna.
Skoro też był problem z przelewaniem paliwa z jednej do drugiej sekcji dopiero jak na obrotach samochód był trzymany.. czy źle myślę?
Dziś taki widok chwile po zagaszeniu silnika. Czasami jest sucho, a czasami bywa, że ręcznik od razu robi się mokry od ropy, a zdecydowanie tak nie powinno być.
Mam nadzieje, że w końcu uporam się sporadycznymi problemami z odpalaniem samochodu.
Bo teraz wszystko wskazuje, że pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna.
Skoro też był problem z przelewaniem paliwa z jednej do drugiej sekcji dopiero jak na obrotach samochód był trzymany.. czy źle myślę?
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3341
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpalaniem - powietrze w przewodzie paliwowym
Najpierw będzie się robić mokro na zimnym, później na ciepłym jeżeli jeszcze w ogóle będzie miał siłę odpalać. Pompę powinieneś mieć A6110700501 a tu masz zestaw naprawczy https://www.redmars.pl/product-pol-1416 ... INTER.html