Problem z silnikiem - brak doładowania

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Problem z silnikiem - brak doładowania

Post autor: V126 »

Witam po wymianie chłodnicy klimatyzacji pojawiło się kilka problemów, a mianowicie:
1. tuż po uruchomieniu (chwila po rozruchu odczekana) przez pierwsze 100m samochód szarpie jak nieszczęście rzuca nim jakby mu odcinało paliwo prawie do zera, a pedał prawie w podłodze, po przejechaniu pewnego odcinka przestaje podskakiwać
2. samochód idzie jak wóz z węglem, przyspiesza, bo przyspiesza, ale to nie to co było, a obroty dochodzą tylko do 3000, wywnioskowałem, że silnik uruchamia się w trybie awaryjnym
Po odłączeniu + z akumulatora pierwszy objaw ustąpił, drugi jakby też turbina zaczęła pogwizdywać (tak jak być powinno) nie wiem tylko czy przekracza 3000 ale miejmy nadzieję, że tak. Problem w tym, że odkryłem 2 nowe nie wiem czy to było, trudno powiedzieć, ale chyba tak, chodzi o to, że po zwiększeniu obrotów słychać takie głuche, terkotanie jakby plastik o plastik i jak ojciec go testował, to zauważyłem, że lekko dymi (taki maniuni obłoczek), ktoś powie, że to norma, ale ja nie silnik był ciepły, a dym szaro - czarny, więc jakby niedopalony olej napędowy. Wszystkie te objawy zaczęły się wczoraj kiedy to wymieniana była chłodnica klimatyzacji. Robione to było w (podobno) najlepszym (aczkolwiek niepozornym) zakładzie w Lublinie, zdejmowany był wtedy intercooler i pare innych drobiazgów (zderzak, osłony). Zabieg był wykonywany w obecności mojego taty, ale, pytanie moje brzmi czy możliwe, że facet źle założyłby intercooler? Tata niby nie przyglądał się dokładnie czynności jego montażu, ale to jest chyba jedyna część, która może być przyczyną moich kłopotów.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2010, o 12:32 przez V126, łącznie zmieniany 2 razy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Witaj
Sprawdz połączenia elektrycze, ja bym stawiał na niepodłączony czujnik masy powietrza... Świst turbiny jest delikatny i nie słychać go przy zamkniętych szybach?
To, że nie wpuszany jest na wyższe obroty niż 3000 świadczy, że turbina nie pracuje (jest wyłączona z powodu niewłaściwego ciśnienia powietrza). Jeśli odpowiedź na moje pytanie o świst turbiny jest taka, że słychać ją przy zamkniętych oknach tzn. że masz nieszczelność. Objaw nr. 1 może świadczyć o nieszczelności w układzie paliwowym. Radziłbym się dowiedzieć co było demontowane i tam szukać problemu.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Szczelnosc przewodow do Intercoolera, przeplywomierz, szczelnosc przewodow od podcisnienia.

Bez komputera raczej sie nie obejdzie.

Proponuje sprawdzic, czy przewody podcisnieniowej regulacji do lamp sa podlaczone, sprawdzic przewody przy pompce podcisnienia.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Demontowany był tylko cooler, bo byłem nawet przy tym przez chwilkę. Świst jest delikatny, miałem otwartą maskę i otwarte drzwi, stałem jedną nogą obok samochodu i słuchałem, a drugą nogą dodawałem gazu. Przy wolnych obrotach nic nie słychać dopiero jak dodałem gazu tak na 1,5tys to lekko świsnęło. Tak na moje oko, to on po odłączeniu akumulatora zaczął normalnie ciągnąć, ale pojawił się ten dziwny dźwięk (nie wiem czy od razu po wymianie czy po zdjęciu akumulatora). Tak po leprzym przysłuchaniu się to to brzmi jak przepalony tłumik (takie warczenie jak drechowóz), ale tak nie jest, bo to jest przy silniku, a przepalić kolektor to nie tak łatwo, a poza tym, to się nie dzieje z dnia na dzień. Tak na moje lewe ucho to to wydobywa się właśnie z okolic przodu samochodu.
Czy przy nieszczelnościach przy intercoolerze (miejsca jego połączeń z przewodami) będzie słyszalny taki basowy dźwięk jak przy przepalonym tłumiku?
wredny gdzie jest ta masa czy przy tym intercoolerze?
Samochód jutro idzie do lakiernika i będzie miał zdejmowany zderzak, więc troszkę go pomaltretujemy z ojcem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

jak pójdziesz od filtra powietrza dalej (troszkę niżej) to go znajdziesz :)
Świst przy 1500rpm... niedobrze za nisko. Powinno być przy 1800+
Ewidentnie nieszczelność.
Co do basowego dzwięku to trudno powiedzieć,bo powietrze może różnie "zagrać" zależnie od miejsca nieszczelności.

Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tam był zdejmowany intercooler i ten pas górny co są w nim zamki maski Więc jeżeli to gdzieś w okolicach złączek intercoolera, albo w okolicy tego pasa, to może i się rozłączył. Obroty 1500, to były takie w miarę strzelone, bo chodzi mi o to, że po prostu dodałem gazu tak o bruuuum, nie katując go.

[ Dodano: 2009-04-23, 21:57 ]
Czyli świst + bas = zapenwe nieszczelność. Możliwe, że coś facet źle załoźył, albo zapomniał o spinkach.

[ Dodano: 2009-04-23, 21:59 ]
kichcio tamto nic nie było ruszane, przepływomierz i przewody podciśnieniowe odpadają, bo nie były ruszane, reflektory też, a przewody intercoolera jak najbardziej. Komputer - Carsoft wystarczy?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, o 22:03 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

jakby spinek nie założył to chłodnicę by wystrzeliło spod zderzaka, ona się tylko na tych spinkach trzyma. Ale nic nie wiadomo. Inna sprawa, że może jakaś rureczka mniejsza gdzieś spadła albo przewód. Najlepiej mietka nie dotykać jeśli jeździ, takie mam własne doświadczenia :) Wizyta u mechanika pociąga konieczność następnej, wszystko przez niedbalstwo.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może gdzieś sadzi bokiem. Zauważyłem, że samochód ten nie lubi jak mu się wkłada ręce pod machę ostatnie grzebanie zakończyło się błędami poduszek, których jeszcze nie wykasowałem. Muszę to zrobić, bo ten warkot zagłusza silnik (wprawdzie silnik nie jest głośny jak na diesela). Nie lubię jak samochód coś boli, nie pojadę z tym do mechanika, bo
wredny pisze:Wizyta u mechanika pociąga konieczność następnej, wszystko przez niedbalstwo.
zrobię to samemu przy okazji lakierowania samochodu. Zderzak będzie zdejmowany do klejenia.

[ Dodano: 2009-04-23, 22:14 ]
Tak patrzyłem na schemacik zdejmowania chłodnicy jest tam coolerek zdjęty obok zawleczka, obok uszczalka o-ring i obok rura. Dlaczego mam głupie wrażenie, że facet zgubił te o-ringi?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

No bo to może dobre wrażenie?? Sprawdź to bo jak sam wiesz diabeł tkwi w szczegółach...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Witam ponownie, oringi były, swoją drogą trudno byłoby je zgubić ponieważ one wsunięte są na rurę metalową wsówaną do coolera i są tak ze 2-3 cm od jej krawędzi. Przyczyną okazało się to, że ta rura nie została wsunięta dokładnie do intercoolera, zawleczka źle złapała i rurę zwaliło i taka była przyczyna. Samochód nie burczy, ciche świśnięcie turbiny pojawia się przy wyższych obrotach, a te z kolei już nie stają na 3000, przy przygazówce doszły ponad 4000, nie gniotłem więcej, bo nie miało to najmniejszego sensu. Zamochód już będzie normalnie jeździł, niestety nie mogłem tego przetestować, ponieważ samochód stoi bez zderzaka i jazda jest cokolwiek niemożliwa.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

no widzisz, chłopaki z forum znają się na rzeczy :)
Najlepszy mechanik to własne ręcę, tak było zawsze i będzie.
Jeśli chodzi o obroty to przy normalnym sofcie 4200rpm.
Koniecznie przetestuj na drodze, z mocnym dociskaniem, zeby turbina się rozpędziła. Jeśli nie wystrzeli w ciągu minuty to będzie trzymać.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”