Problem z sondą, błąd P0130

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
luqkash
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2016, o 20:27
VIN: WDB2030461A521796

Problem z sondą, błąd P0130

Post autor: luqkash »

Witam,

poszukuję porady dotyczące z wyświetlaniem check'u w moim MB W203 1.8K 143KM + gaz BRC.

Problem tyczy się wyświetlania check'u błąd:

P0130 obwód sondy lambda (blok cyl. 1 czujnik 1) wadliwe działanie

Ten problem zaczął się po wymianie oleju (castrol 5w30) oraz obniżeniu ciśnienia przez gazownika ponieważ zrzucał na benzynę nawet podczas jazdy na tempomacie (spokojnej). Filtry wszystkie nówka. Obie operacje wykonane w tym samym czasie.

Problem też jest z przepływką od dłuższego czasu. Na odłączonej auto jak by żwawiej wkręca się na obroty (mniej zamulony).
Niestety nie mam oprogramowania aby sprawdzić jej kondycję.
Dodatkowy problem, że lubi nie raz zakopcić na czarno, spalanie w normie ok. 0,7 na 1000k

I teraz się zastanawuan czy wymienić od razu sondę czy zacząć od przepływomierza? Poczytałem inne tematy i czarny dym też obwinia wadliwą pracę przepływomierza przez złą dawkę paliwo/powietrze.

Liczę na waszą pomoc, pozdrawiam
MB W203 1.8k M271 red 143HP 2003r
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 2006
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z sondą, błąd P0130

Post autor: Przybek »

Jak kopci na czarno to go za bardzo podlewa paliwem. Ja bym szukał najpierw przy przepływce.
luqkash
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 11 lut 2016, o 20:27
VIN: WDB2030461A521796

Re: Problem z sondą, błąd P0130

Post autor: luqkash »

Witam, przepływka wymieniona na nową lecz check dalej wyświetla, czas sam z siebie gaśnie. Zauważyłem że posiadam minimalną nieszczelość na łączeniu tłumika za sondą, to ma wpływ na prawidłową pracę sondy?
MB W203 1.8k M271 red 143HP 2003r
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 2006
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z sondą, błąd P0130

Post autor: Przybek »

Nie miałeś wymieniać przepływki tylko ustalić czy to jej wina czy nie. Dziurawy wydech za sondą może mieć co najwyżej bardzo znikomy wpływ na jej pracę. Pojedź na SD sprawdzić z jakiej okazji jest błąd sondy (bo sonda wcale nie musi być walnięta tylko może być źle ustawione LPG), zobaczyć czy sonda próbuje pracować oraz podejrzeć korekty krótko- i długoterminowe i dopiero potem ładować kasę w części. A swoją drogą to jak wyrzucał z LPG przy jednostajnym długotrwałym obciążeniu to gazownik powinien przyjrzeć się stanowi reduktora a nie bawić się w obniżanie ciśnienia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”