Problem z uruchomieniem 2.2 CDI

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gridcorp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2019, o 10:11
VIN: WDB2032061F423833

Problem z uruchomieniem 2.2 CDI

Post autor: gridcorp »

Cześć wszystkim, chciałem przepłukać wtryskiwacze k2 dictum. Jak tylko zacząłem to silnik przestał zapalać. Dzień wcześniej nie zapalił mi od szczała, ale nie zwróciłem na to uwagi. Teraz przy próbie uruchomienia rozrusznik nie zawsze kręci do końca. Błędy skasowałem, ale nie pomogło. Nowych nie zapisuje. Przy kręceniu mam odczyt(na komputerze) na poziomie 300 bar.

Wysokoprężny (611.962 - CDI 2 - MT/AT - 203.006/206/706)

Opisu usterek

P2203 - Zewnętrzna regulacja dawki paliwa ze sterownika ESP

P1664 - Elektroniczne wzmocnienie ogrzewania

P1630 - Autoryzacja immobilizera silnika

P0100 - Przepływomierz powietrza z gorąca warstwa

P1354 - Synchronizacja wal korbowy/wałek rozrządu

P0115 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

P0500 - Sygnał prędkości własnej pojazdu

P1222 - Wartość sygnału czujnika położenia pedału 1

W załączniku wszystkie kody usterek.

Jakieś sugestię od czego zacząć ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes W203 220 CDI 2003 r :hurra:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3338
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z uruchomieniem 2.2 CDI

Post autor: Przybek »

Kody z pdf,a wskazują na padające aku + lewy przedni czujnik ABS.
A te powyżej to najbardziej niebezpieczny jest P1354.
Zobacz jaki masz spadek napięcia w momencie kręcenia rozrusznikiem - jak będzie poniżej 9,5V to porządnie naładować aku i dopiero dalej będziemy szukać przyczyny jak nie będzie poprawy.
Awatar użytkownika
gridcorp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2019, o 10:11
VIN: WDB2032061F423833

Re: Problem z uruchomieniem 2.2 CDI

Post autor: gridcorp »

Witam ponownie. Jest progres tzn. uwalony był czujnik położenia wału. Powodem był wcześniejszy wyciek płynu chłodniczego z węża, który przechodzi z komory silnika pod podszybie. Auto odpala. Jest za to nowy problem. P1187 - Monitorowanie cienienia w rampie. Gaśnie podczas przyspieszania. Na postoju można kręcić do odcinki.

Po awarii (związanej z czujnikiem) demontowany był zarówno czujnik jak i regulator. Wymieniałem też pompę paliwa na inną, która dostała nowe uszczelniane (zestaw naprawczy boscha).



Kody błędów w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes W203 220 CDI 2003 r :hurra:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3338
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z uruchomieniem 2.2 CDI

Post autor: Przybek »

silnik-i-osprzet-f36/epc-i-blad-p1187-t9691.html Możliwe ze źle poskładana pompa...
Awatar użytkownika
gridcorp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2019, o 10:11
VIN: WDB2032061F423833

Re: Problem z uruchomieniem 2.2 CDI

Post autor: gridcorp »

Też, obstawiałem pompę. Przejrzałem dziś wszystkie sekcje. W jednej znalazłem kawałek silikonu. Nie wspominałem wcześniej, ale ktoś oprócz oringów na przewody paliwowe nawalił jeszcze silikonu.

I teraz się zastanawiam czy poprzedni właściciel pompy też miał podobny problem. Tak czy inaczej wyczyściłem i poskładałem jeszcze raz. Jest dużo lepiej, bo teraz błąd wywala dopiero przy mocnym bucie lub kickdownie. I teraz mam dylemat, czy pompa nie osiąga zadanego ciśnienia bo nie pozwala na to jej konstrukcja czy może jeszcze jakiś syf w niej siedzi ?

Zakupiona pompa:

https://allegro.pl/oferta/w202-pompa-pa ... ZWRjNDA%3D
Mercedes W203 220 CDI 2003 r :hurra:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”