Spadek mocy wywołany awarią przepustnicy

Moderator: Dziki Mar

irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Niestety, kasowanie błedów nic nie pomaga, problem w tym że brak doładowania pojawia się gdy nie mam żadnych błędów.Czasami błąd się pojawia a i turbo też wtedy działa. Jak by dwie rzeczy niezależne :smutny:
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

a check engine sie pali?
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Nie, tak jak napisałem wcześniej : odpalam i jadę bez doładowania. Dziś rano odpalam i zrobiłem ok 500km trasy i cały czas jest ok. Zdziwiłem się bo odpinałem czujnik ciśnienia i odpalałem i nawet błędu nie pokazał żadnego. Dlatego chyba go muszę wymienić.

[ Dodano: 2011-05-13, 18:48 ]
Chyba znalazłem problem, wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (120zł na allegro) i jeżdżę już tydzień i na razie ok, zrobiłem chyba ok 1300km. mam nadzieję że to było to.

[ Dodano: 2011-05-20, 23:18 ]
Udało mi sie w końcu rozwiązać zagadkę z moim czasami nie pracującym kompresorem. Otóż mam kompresor Eaton 45 bez sprzęgła, sprawdzałem że cały czas łopatki dmuchały powietrze , tylko przepustnica nie sterowała i nie było doładowania. Zaczęło mi się to dziać po założeniu gazu LPG a gaz zaraz założyłem po zakupie dlatego od razu nie skojarzyłem.
Okazuje się że gdy mieszanka jest nieco uboga - komputer nie wyświetla błędów ale widzi to gdyż czasy wtrysków benzyny wydłużają się podczas pracy na gazie - wyłącza doładowanie gdyż widzi to jako zagrożenie dla silnika np spalanie detonacyjne, wypadanie zapłonów, wysoka temp głowicy itp.
Doszedłem do tego przypadkowo( wymieniłem czujnik ciśnienia ale niepotrzebnie - tylko 100zł) gdy zmieniałem mapę gazu. Mogę w sterowniku gazu ustawić mieszankę ubogą , lub bogatą i zauważyłem że przy lekko ubogiej przestaje działać kompresor, podczas testowania sterownika klienta u siebie właśnie to zauważyłem, po odpięciu przepływki i skasowaniu błędów kompresor znowu zaczynał działać do momentu zubożenia mieszanki.
Wniosek : jeżeli nie ma inst.lpg to przyczyną może być głównie przepływomierz gdyż nie da odpowiedniego wzbogacenia mieszanki. Jeżeli jest gaz to trzeba odpowiednio ustawić wzbogacenie czyli mapę gazu.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2011, o 23:20 przez irekgaz, łącznie zmieniany 1 raz.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
Jac 84 Merc
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 18:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Jac 84 Merc »

Fajnie ze napisałes o tym bo ciężko dojsc do takiej sprawy ,mam to samo czasami zaiwania idealnie z kompressorem bo tez mam M45 bez sprzegła a czasami mu odbije i przepustnica otwiera klapę,przepływke juz trzy razy podmieniałem i za kazdym razem jak wrzuciłem inną przepływke wszystko grało przez jakies dwa dni i znowu to samo (zaznaczam ze przepływka na 100 % sprawna z innego auta ktore chodzi idealnie)
Napisałes ze jesli ma sie LPG to zmienia sie mapa PB
Wiec rozwiazaniem zeby to sprawdzic oczywiscie chwilowym jest (wyjezdzic jakies pół zbiornika benzyny zeby mapa na PB wróciła do normy .
Ale LPG i tak jest do regulacji tak jak piszesz tylko ze ja jezdziłem tylko na PB zeby to sprawdzic i nie ma zmian a przeciez mieszanka powinna dojsc do normy czy ja cos zle rozumiem ? podpowiedz bo bez kompressora to nie jazda ...
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Jac 84 Merc pisze:wyjezdzic jakies pół zbiornika benzyny zeby mapa na PB wróciła do normy
wystarczy 10 km - w MB korekty bardzo szybko się zmieniają dosłownie LTFT zmienia się już po kilku km.
Wypadanie zapłonów np. wyrzuca przy korektach ok. +-20% , wiadomo powinny one dążyć do zera ale jeżeli ktoś ma +-10 to nie powinno odcinać mocy.
U mnie korekty latają jak już nie raz pisałem +-4 % obydwie - czyli lalka.
Z ciekawości podniosę mnożnik aby dać LPG na bogato i sprawdzę co wyszło - wątpię, żeby to coś pomogło bo jeździłem na Pb sporo km, i nie pomogło ( sprawdzałem jak korekty zeszły do +- 2/3 % i du_a)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Jac 84 Merc
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 18:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Jac 84 Merc »

Gabrielll sluchaj ,napisałes wypadanie zapłonow przy +,- 20 ,powiem ci ze ja wartosci nie znam ale nie moge tego powiazac (wypadanie zapłonow z klapą kompressora (przepustnicą) ).
Ja mam dwa Merce takie same i mam jak kombinowac ale konczą mi sie pomysły ,bo wypadania zapłonow nie mam w tym aucie ale mam w drugim a w tym temacie tylko klapa kompresora mnie drażni .
chciałbym tylko jeszcze sie dowiedziec czym sprawdzasz te wartosci ubogo bogato ?jesli mozesz odpisz bo jesli po przekroczeniu na ubogo odetnie mi kompresor to musze czyms zmierzyc i sie dowiedziec czy faktycznie jest ubogo czy bogato .
Dobrze ze nie jestem sam z tym problemem bo jak stoje na swiatłach i BMW 318 i ja zaczynam sie zastanawiac czy dam mu rade to po co mi taki merc z kompressorem ktorego nie ma teoretycznie .
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Jac 84 Merc,
Na bogato znaczy, że korekty latają między - 10 % a -20 % ( korekta jest na minusie bo jak jest bogato to komp. próbuje wyrównać i daje korekty na minus )
Jak masz za ubogo to komp. daje korekty + 10/20 % ( przykładowe wartości, bo w granicach tolerancji jest powiedzmy +-8% a przy 20% lub 25% wywali wypadanie zapłonów na bank i zapali się cheeck )

Skoro irekgaz, napisał, że problem jest albo w LPG albo w przepływomierzu.
Jeżeli chodzi o LPG - można rozdzielić na montaż instalacji ( podłączenie, wywiercone króćce, podłączenie elektryczne ) oraz na regulacje którą sprawdzasz za pomocą korekt ECU oraz sondy AFR.
Przepływomierz to wiadomo przepływomierz i trudno dowieść czy to jego wina.

Zapłony mogą również wypadać przez nieszczelne wtryskiwacze gazowe lub reduktor.
Warto odpiąć wtryski wieczorem i zaślepić wyjścia i zobaczyć jak zachowa się rano. To nic nie kosztuje a już zawsze jeden trop będzie sprawdzony.

Faktem jest to, że MB chcąc uchronić silnik odcina doładowanie ale nie wiadomo dlaczego to robi ( albo przepustnica się zacina albo odcięcie elektroniczne ) - SD nic nie wykazywało u mnie, ale niestety zrobili mi tylko krótki test.

Ja miałem olej w wiązce i w sondach - stawiam na sondę przed katem, dodatkowo zdemontuje przepustnicę kompressora i ją wymyję.
Jac 84 Merc pisze:chciałbym tylko jeszcze sie dowiedziec czym sprawdzasz te wartosci ubogo bogato ?
korekty zobaczysz najprostszym skanerem OBD2 - nie musisz jeździć na SD,
-------------------------------
Jeżeli chcesz wykluczyć LPG to odłącz wtryski LPG (elektrycznie) i podłącz fabrycznymi wtyczkami wtryski Pb, natomiast wieczorem zaślem wężyki na króćcach aby upewnić się, że nic nie puszcza bokiem.

Powiedz jeszcze jaki masz MAP ? ( ciśnienie w kolektorze )

A na koniec proponuję pisać w jednym temacie, w tym przypadku moim bo ma już chyba ze 14 stron :dokuczacz: , dużo tematów i prób naprawy podejmowano i wszystko będzie w kupie :ok:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
darkuss
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2012, o 18:27
VIN: WDB2037471A276514
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: darkuss »

Jac 84 Merc pisze:Gabrielll sluchaj ,napisałes wypadanie zapłonow przy +,- 20 ,powiem ci ze ja wartosci nie znam ale nie moge tego powiazac (wypadanie zapłonow z klapą kompressora (przepustnicą) ).
Ja mam dwa Merce takie same i mam jak kombinowac ale konczą mi sie pomysły ,bo wypadania zapłonow nie mam w tym aucie ale mam w drugim a w tym temacie tylko klapa kompresora mnie drażni .
chciałbym tylko jeszcze sie dowiedziec czym sprawdzasz te wartosci ubogo bogato ?jesli mozesz odpisz bo jesli po przekroczeniu na ubogo odetnie mi kompresor to musze czyms zmierzyc i sie dowiedziec czy faktycznie jest ubogo czy bogato .
Dobrze ze nie jestem sam z tym problemem bo jak stoje na swiatłach i BMW 318 i ja zaczynam sie zastanawiac czy dam mu rade to po co mi taki merc z kompressorem ktorego nie ma teoretycznie .
Scaner OBD2 i podgląd korekt . Jedziesz i patrzysz ,a lepiej : ktoś jedzie a ty patrzysz jakie korekty w jakich okolicznosciach. U mnie na wolnych mam totalne zero a podczas jazdy różnie ale nie odbiega +- 5 %.
C230 197KM,kompressor Coupe Sport 2001r, Sequentronic
Darkuss Garage
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

darkuss pisze:U mnie na wolnych mam totalne zero a podczas jazdy różnie ale nie odbiega +- 5 %.
Sprecyzujmy - Jeździsz na Pb ?

[ Dodano: 2015-01-06, 14:03 ]
irekgaz pisze:Okazuje się że gdy mieszanka jest nieco uboga - komputer nie wyświetla błędów ale widzi to gdyż czasy wtrysków benzyny wydłużają się podczas pracy na gazie - wyłącza doładowanie gdyż widzi to jako zagrożenie dla silnika np spalanie detonacyjne, wypadanie zapłonów, wysoka temp głowicy itp.
Z drugiej strony idąc tym tropem ustawiając dawkę mocno bogatą ECU aby wyrównać powinno dać więcej powietrza - czyli tym samym podnosimy moc w aucie - niestety w tą stronę tak nie działa :dokuczacz: , ale i dobrze bo zaraz by się zaczęły kombinacje alpejskie :wysmiewacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
yeremy
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: yeremy »

Mam podobny problem. C200 W203 163 km automat, gaz BRC. Od jakiegoś czasu słabnie, pali się Check po podpięciu OBD błąd przepływki - oczyszczenie (profilaktyczne) wykasowanie błedu i jazda ok 1000 km. Jednak od jakiegoś czasu traci moc, kontrolka się nie zapala. Po podpięciu OBD zapisany błąd przepływomierza, po wykasowaniu po 500 km apiać od nowa.
Mogę wywnioskować,że powinienem zmienić przepływkę ? Liczę na Wasze tęgie głowy Mercedesowe - :usmiech:
W203 C200 2001 163 kM
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

yeremy, Hej, masz taki sam silnik jak ja...
Zapraszam do lektury :
viewtopic.php?t=15202&postdays=0&postorder=asc&start=0
:dokuczacz:

Daj znać co było i pisz w tym poście co podałem aby było wszystko w kupie :ok:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, o 21:17 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
yeremy
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2011, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: yeremy »

Gabrielll pisze:yeremy, Hej, masz taki sam silnik jak ja...
Zapraszam do lektury :
viewtopic.php?t=15202&postdays=0&postorder=asc&start=0
:dokuczacz:

Daj znać co było i pisz w tym poście co podałem aby było wszystko w kupie :ok:
Po przeczytaniu części tego co podałeś jako odnośnik, dostałem większego kota niż miałem. Jeżdżę nim od 4 lat, kupiłem od niemca miał 89 tyś km (spr w serwisie w niemczech z wszystkimi fakturami) ogólnie do dzisiaj nówka. Mam w tej chwili ok 140 tyś i cosik się pieprzy a w miejscu w którym przebywam nie ma szpeca od Merola, więc mam duży problem :placz:

[ Dodano: 2015-02-03, 22:42 ]
Problem rozwiązany, wymiany przepływomierza i po przejechaniu 1000 km brak problemu. :hurra:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, o 21:30 przez yeremy, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C200 2001 163 kM
erdey
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2011, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: erdey »

aluk84, Pomożesz coś ??? Mam takie same objawy. PLEASE.
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance*AUTOMAT*
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nikt nie pomoże do czasu kiedy zapoznasz się z regulaminem i uzupełnisz braki.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
erdey
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2011, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: erdey »

aluk84, Pomożesz coś ??? Mam takie same objawy. PLEASE.
Mercedes-Benz C 200 Kompressor Elegance*AUTOMAT*
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”