Spadek mocy wywołany awarią przepustnicy

Moderator: Dziki Mar

syybin
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2010, o 10:15
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Spadek mocy wywołany awarią przepustnicy

Post autor: syybin »

witam wszystkich. mam problem z moim w203 a konkretnie kompresor c200 163km
więc. brakuje mi mocy auto jeździ ale niema wogóle kopa. po podłączeniu do kompa wyskoczyło coś w stylu "klapa kompresora" gdzie tego szukać co z tym zrobić? miał już ktoś taki problem? dodam że filtr powietrza wymieniony na nowy
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, o 21:35 przez syybin, łącznie zmieniany 1 raz.
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

mi nieraz tez wyskakuje taki błąd, ale czekam aż całkiem padnie z wymianą, bo utraty mocy nie mam, chyba ze chwilowo w momencie pojawienia się błędu z częstotliwością 2,3 razy na rok, po podpięciu pod SD klapa pracuje poprawnie. a u Ciebie jak jest? cały cza mocy brakuje??
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
syybin
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2010, o 10:15
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: syybin »

no posiadam go od pół roku i w przeciągu 3 miesięcy miał takie zaniki. ale po kilku kilometrach wszystko grało teraz już tak nie jest. brakło mocy i auto jest baardzo słabe. jechać jedzie ale niema tego kopa jak przystało na kompresora.
heeelp...!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Koledzy! czasy, gdy można było naprawiać samochód samemu w 100% minęły 25 lat temu.
Pytasz się gdzie jest klapa, a właściwa nazwa to przepustnica, w silniku z kompresorem są dwie przepustnice.Na zdjęciu poniżej masz kompresor z przepustnicą. I co dalej!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ML W164 350
Opel Ampera
aluk84
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 21 lut 2011, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Żary

Post autor: aluk84 »

Witam podepnę się pod temat,dzis wróciłem z trasy przejechałem w 2 dni 3 tyś km,pod koniec trasy auto zgasilem na chwile na cpnie ,po powtórnym odpaleniu samochód ledwo jedzie tzn jako kolega pisze wyżej ne ma kopa na 6 biegu od 100km/h ledwo udało mi się rozbujac do 160...na kompie nie wyswietla sie żaden komunikat ...Powiedzcie jakie są objawy padniętego kompresora?
C-200 kompressor (2.0) 163 PS 2001r
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

aluk84 pisze:.Powiedzcie jakie są objawy padniętego kompresora?
Skąd podejrzenie, że padł kompresor. Kompersor podobnie jak sprężarka włącz się przy obrotach ok. 2000. 6 bieg i powyżej 100km/h to obroty powyżej 2500, bardziej mi to podchodzi pod przepływomierz.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, o 23:05 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
aluk84
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 21 lut 2011, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Żary

Post autor: aluk84 »

Ok powiem inaczej na niższych biegach słabo wkręca się na obroty więcej huku niż jazdy i stało to się nagle...Byłem teraz się przejechac po wystudzeniu silnika i wszystko wróciło do normy..Dziwne....Przypominam sobie jeszcze że na trasie jak stałem w korku to przy ruszaniu byle też odczuwalne szarpniecie...Wiem trochę panikuje :haha: ale jutro jade trasę 1000km i głupio będzie wracac na lawecie jak samochód zdechnie na amen...
C-200 kompressor (2.0) 163 PS 2001r
misiek-oca
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 12:42
VIN:
Lokalizacja: oleśnica

Post autor: misiek-oca »

Witam.
Kolego myślę że nie jest to przepływka bo by ci się zapalił check może to byc kompresor z tego co słyszałem to kompresor powinien delikatnie gwizdac u mnie przynajmniej tak jest albo katalizator ale nie wiem to tylko moje przypuszczenia.Pozdrawiam
misiek
C 200 KOMPRESOR
syybin
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2010, o 10:15
VIN:
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: syybin »

witam. u mnie po przejechaniu 15 km zgasiłem samochód ponownie uruchomiłem i wszystko ok. autko śmiga pięknie.. teraz tylko czekam kiedy znowu sie nie zamknie ta klapka..być może to ten silnik który reguluje tą przepustnice..prawdopodobnie on sie przycina.
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Jeśli mogę to podepnę się pod temat, mam podobny efekt. Odpalę auto i raz jest ok i śmiga a raz jak odpalę nie słyszę gwizdu kompresora i auto jest słabe. Co to może być? Przepływka, przepustnica kompresora(ta druga) czy uszkodzenie mechaniczne kompresora?
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Znam gościa, któremu padł kompresor i takie były efekty. Wprawdzie to było W208 CLK230 Kompressor, ale pewnie tu może być to samo.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2011, o 16:14 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Nie wydaje mi się że kompresor, ponieważ mam model m45 czyli bez sprzęgła i cały czas się kręci, więc chyba się nie rozsypał, prędzej bym przypuszczał przepustnicę na kompresorze - zacinającą się (cały czas otwarta). W208 2,3 może być kompresor m62
Ostatnio zmieniony 3 maja 2011, o 22:50 przez irekgaz, łącznie zmieniany 1 raz.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

dokładnie, kompressor kręci cały czas. może gdzieś przepuszcza powietrze bokiem
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Raczej nie puszcza, zauważyłem że przepustnica nad kompresorem jest otwarta, i powietrze zaiwania baypasem, na moment się przymyka przepustnica jak dam + po stacyjce, jak odpalę motor cały czas na full otwarta.
Coś nie steruje tej przepustnicy i powietrze doładowania zamiast gnać do tłoków to krąży w kółko w palstiku tym nad przepustnicą .

Może czujnik ciśnienia jest uwalony? Jak ściągnąłem wtyczkę to odpaliło auto i zero zmian ani błędu nie było. Jest on na kolektorze pod przepustnicą kolektora.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

może usunięcie błędów da zadowalający efekt?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”