Stukający zawór na zimnym silniku M271

Moderator: Dziki Mar

MALY001
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 7 lut 2019, o 17:45
VIN: WDB2032421F669556
Lokalizacja: KALISZ

Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: MALY001 »

Witam
Potrzebuje pomocy.
Około dwa miesiące temu pojawiło się u mnie stukanie zaworu na zimnym silniku. pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było przeczyszczenie popychaczy zaworowych wg poniższego poradnika:
resetowanie popychaczy
oraz wymiana oleju na nowy (11000 od wymiany). Niestety zabiegi te nie pomogły. Następnie wymieniłem cały komplet popychaczy na popychacze nowe z firmy INA i też nic to nie dało.
Oglądając wałki rozrządu nie zauważyłem jakiego większego zużycia krzywek zaworowych. sprawdzając dźwigienki zaworowe też nic szczególnego nie rzuciło mi się w oczy, poza lekko wytartymi gniazdami popychaczy i miejsca styku z zaworem.
Rozrząd wymieniany 25tys temu kompletny (fazatory nowe ze znanego serwisu aukcyjnego) reszta z firmy FEBI.
Koła obecnie wyglądają jak nowe, wyciągnięcia łańcucha brak.

teraz kilka moich pytań.
1. Z racji iż do mojego silnika popychacze hydrauliczne mają numer A2720500380 i ich długość wynosi 34,45 fi 12 - czy mogę zastosować popychacze stosowane po 2009 r które mają numer A6420500080 a ich długość wynosi 34,7 fi 12.
2. Czy można zastosować inne dźwignie zaworowe stosowane po roku 2009 A2760501400 zamiast A2710500533 - te nie są dostępne dla zwykłego śmiertelnika.
3. Co jeszcze może być przyczyną tego stukania zaworu?

Pozdrawiam
Grzegorz
'Nigdy nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem.'
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: Dziki Mar »

Popychacz
A 271 050 00 80
A 272 050 03 80 nowszy numer
Innych epc nie podaje.
Dźwignia
A 271 050 03 33
A 271 050 05 33
nowszy numer

Tyle w temacie części.
PS. Popraw vin bomasz błąd.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
MALY001
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 7 lut 2019, o 17:45
VIN: WDB2032421F669556
Lokalizacja: KALISZ

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: MALY001 »

Witam
Literówka w VIN'ie poprawiona.
Co do numerów części to wiem jakie podaje EPC, regulatory wymieniłem wg numeru lecz zawór nadal stuka na zimnym, dźwignie natomiast są nie dostępne w żadnym sklepie... nie pytałem w ASO...
Dlatego zastanawiałem się czy można użyć regulatorów z nowszych wersji tego silnika... Te numery co podałem są montowane w tych silnikach po roku 2009 i stąd moje pytanie czy mnożna je zastosować...
Jeśli przebrnęliśmy przez części to czy masz może jakiś pomysł dlaczego ten jeden zawór stuka?
Dodam że od wymiany przejechałem już około 1000km więc odpada zapowietrzenie nowego regulatora

Pozdrawiam
Grzegorz
'Nigdy nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem.'
MALY001
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 7 lut 2019, o 17:45
VIN: WDB2032421F669556
Lokalizacja: KALISZ

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: MALY001 »

rozumiem że nikt się z takim czymś nie spotkał i nikt nie ma żadnego pomysłu....
'Nigdy nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem.'
MALY001
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 7 lut 2019, o 17:45
VIN: WDB2032421F669556
Lokalizacja: KALISZ

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: MALY001 »

Widzę że temat nie do ogarnięcia...
Czy winne temu mogą być fazatory? czy jest możliwość aby olej na fazatorach gubił ciśnienie i przez to za mało oleju dopływało do regulatorów luzów zaworowych? czy w M271istnieje jakiś sposób pomiaru ciśnienia oleju (poza tym wymienionym w instrukcji serwisowej ( wkręcenie przyrządu w miejscu osłony filtra oleju))?
'Nigdy nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem.'
bronek94
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2023, o 19:10
VIN: brak VIN

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: bronek94 »

Wiem że odgrzewam temat sprzed dłuższego czasu, natomiast chciałbym zapytać czy udało się ten problem rozwiązać.
Borykam się dokładnie z takimi samymi objawami w tym silniku jak opisujesz, po odpaleniu silnika jak jest zimny (tu ważne - nie zawsze! jednak bardzo bardzo często (na 10 odpaleń "rano" 8 stuka) stuka jakby jeden zawór, częściej zauważam to zimą, głośne metaliczne stukanie. Po kilku minutach pracy przestaje i dźwięku nie słychać aż znowu samochód postoi kilka-kilkanaście godzin. Jeśli to nie wina popychaczy czy dźwigienek - nie chcę się ładować niepotrzebnie w ich wymianę.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Bronek

EDIT: Ogólnie jeździ normalnie, nie ma i nigdy nie miał instalacji gazowej
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: Przybek »

Poczytaj o zaworze w podstawie filtra oleju.
bronek94
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2023, o 19:10
VIN: brak VIN

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: bronek94 »

Dzięki za odpowiedź, czytałem właśnie jakiś czas temu i dzisiaj właśnie odbieram samochód po wymianie tego zaworu w podstawie filtra. Jestem trochę sceptycznie nastawiony, natomiast czy faktycznie sam ten zawór może powodować kilkuminutowe stukanie? Tak długo olej rozprowadza się po całym silniku? Bo to podejrzewam stuka któryś z popychaczy bo nie ma w nim oleju? Sam problem mnie strasznie intryguje skąd takie stuki.

Czy wymiana pomogła to pewnie dam znać za jakiś tydzień.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: polofix »

Może tak być, że jak olej zejdzie z filtra, po odpaleniu popychacze napompowują się powietrzem, gdy ciśnienie oleju się pojawia, stopniowo się odpowietrzają i może to trwać kilka sekund, albo kilka minut.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
bronek94
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2023, o 19:10
VIN: brak VIN

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: bronek94 »

Zawór w podstawie filtra wymieniony, rozrząd sprawdzony, odnośnie kilku minutowego stukania zmian brak, po kilku jazdach, samochód po nocy uruchomił się ze stukaniem. Co do zmian to zauważyłem że zniknęło występujące takie 2-sekundowe zarzężenie od razu po uruchomieniu silnika które też się czasem (a może nawet za każdym razem) pojawiało po uruchomieniu.

Sam więc problem stukania niestety nie rozwiązany wymianą zaworka w podstawie filtra. Zastanawiam się gdzie dalej szukać.
MALY001
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 7 lut 2019, o 17:45
VIN: WDB2032421F669556
Lokalizacja: KALISZ

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: MALY001 »

bronek94 pisze: 27 gru 2023, o 08:48 Zawór w podstawie filtra wymieniony,...
U mnie problem ze stukaniem występuje nadal, mam pytanie do Ciebie, czy wymieniałem fazatory? Bo ja mam dwa tropy których nie jestem obecnie wstanie sprawdzić. U mnie podejrzewam albo fazatory ze znanego portalu że na nich może gubić ciśnienie oleju, albo gniazda regulatorów luzów zaworowych, że są wyrobione i olej wypływa bokiem do czasu nagrzania i uszczelnienia.
'Nigdy nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem.'
bronek94
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2023, o 19:10
VIN: brak VIN

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: bronek94 »

Samochód ma niewielki - pewny przebieg (150kkm). Nic generalnie nie było robione w tym silniku do tej pory, olej wymieniany co rok (średnio co 5-7kkm), fazatory są oryginalne, zęby mają jeszcze w porządku (tak bym ocenił na 80%-90% ich wymiarów) działał elegancko aż zaczął stukać jakoś rok/dwa lata temu. Ciekawostką jest też fakt niereguralności, raz stuka, raz nie stuka - tutaj podejrzewam po prostu zatrzymanie się krzywki wałka na tym konkretnym popychaczu a może właśnie w innym miejscu przy konkretnym ułożeniu wałka olej spływa. Czasem stukało bardzo głośno, wręcz jakby trzaskać kluczem o blachę, w większości tak 'średnio' głośno. Olej nie musi być bardzo nagrzany, czasem zrobiłem trasę 2km, i po uruchomieniu po kilku godzinach stukało. W tym wszystkim ciągle też mnie dziwi to, że tak długo to trwa, że aż kilka minut olej by się rozprowadzał po elementach w silniku, przecież w tym przypadku to by psuło kolejne elementy niesmarowane, ale specjalista w tym temacie ze mnie żaden, więc no jest to prawdopodobne co mówił @polofix, że popychacze się odpowietrzają tak długo (a może jeden popychacz?)

Z dodatkowych usterek to chyba tradycyjnie było podsiąkanie oleju przez regulatory/nastawniki/elektromagnesy (zwał jak zwał), założone od 2 lat adaptery, odrobinę oleju zdążyło przesiąknąć, powoli zaczyna się pojawiać we wtyczkach komputera - trzeba będzie czyścić co jakiś czas i pomyśleć nad wymianą tych nastawników.
Ogólnie żadnych wycieków czy zapoceń.
MALY001
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 7 lut 2019, o 17:45
VIN: WDB2032421F669556
Lokalizacja: KALISZ

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: MALY001 »

Ja mam identyczne objawy, wypisz wymaluj jak u Ciebie. Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy, napinacz lancucha. Ja swojego nie wymieniałem bo ten co kupiłem był zje*any i założyłem stary.
Odpowietrzanie popychaczy do mnie nie przemawia, zauważ że przy wymianie oleju nie trwa to tak długo i grały by wszystkie ale ze to po wymianie oleju słychać takie 2 sekundowe coś jak opisałeś.
'Nigdy nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem.'
bronek94
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2023, o 19:10
VIN: brak VIN

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: bronek94 »

Dokładnie, odnośnie napinacza, to dzisiaj osłuchując silnik z innym mechanikiem wpadliśmy na inny trop. Napinacz - ale paska osprzętu. Podejrzanie wyglądają rolki osprzętu, tak pierwsza od góry silnika ma jakby luz, do tego nie jestem pewien, czy jedna z kolejnych rolek nie jest jakby minimalnie owalna, natomiast napinacz tego paska jest u dołu więc nie widzę go dokładnie, natomiast sam dźwięk może się nieść po silniku stąd trudne zlokalizowanie.

Był to ogólnie pierwszy pomysł, natomiast wyeliminowałem go z racji że 2 lata temu zlecałem wymianę tego paska w ASO, przez co uznałem, że wymienią wszystkie "podejrzane" rolki lub napinacze (bo oprócz tego był robiony ogólny przegląd itp.). Dziś sprawdzałem rachunek to nic poza paskiem nie było wtedy wymienione, więc albo wtedy było dobre, albo niezbyt dobrze zweryfikowane. Natomiast rzuca to światło na ten problem.

Plan jest taki, żeby sprawdzić wszystko przy pasku osprzętu, łącznie ze sprzęgiełkiem alternatora itd. albo nawet wymienić te rolki razem z napinaczem, bo chyba nie były nigdy ruszane.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Stukający zawór na zimnym silniku M271

Post autor: olafik »

Ściągnij pasek, odpal silnik i będziesz wiedział.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”