syczenie w komorze silnika

Moderator: Dziki Mar

lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

arturgaga pisze:trudno wyczuć tą siłę dokręcając ręcznie
no zgadza się, dlatego ja zakupiłem sobie klucz dynamometryczny o niskim zakresie siły, takie coś przyda się na inne rzeczy.
Ten zadziorek może być przyczyną o której wspomniałeś, dlatego tez warto delikatnie drobnym papierem ściernym przeszlifować uważając oczywiście na samą końcówkę wtryskiwacza.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
grzegorzagk1
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2010, o 13:14
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: grzegorzagk1 »

W moim przypadku taka przyczyna byla uszczelka pod kolektorem wydechowy. Kosz uszczelki 50zl (salon Lublin).
spokojny
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

lukzlo22 pisze:
arturgaga pisze:trudno wyczuć tą siłę dokręcając ręcznie
no zgadza się, dlatego ja zakupiłem sobie klucz dynamometryczny o niskim zakresie siły, takie coś przyda się na inne rzeczy.
Ten zadziorek może być przyczyną o której wspomniałeś, dlatego tez warto delikatnie drobnym papierem ściernym przeszlifować uważając oczywiście na samą końcówkę wtryskiwacza.
a może lepiej tą końcówkę wymienić ?
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, o 08:30 przez arturgaga, łącznie zmieniany 1 raz.
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

arturgaga pisze:a może lepiej tą końcówkę wymienić ?
można wymienić o ile taka zabawa się będzie opłacała, spróbuj podszlifować tak jak pisałem wcześniej
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

wymieniłem jednak tą końcówkę - śrubę ( zdjęcie ) - nie było już innego wyjścia , jak widać na zdjęciu . Koszt takiej śruby 50 zł .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

No faktycznie...uskok jest już duży, więc dobrze zrobiłeś wymieniając tą końcówkę. W zasadzie to koszt niewielki, fajnie że opisałeś dalej problem...zapewne przyda się innym użytkownikom gwiazd :ok:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

minęło już trochę czasu - ja dalej czuje spaliny w wewnątrz auta - postanowiłem sprawdzić pozostałe wtryski ( lałem wodę i nic nie stwierdziłem , tzn. żaden nie pluł , nie buzował - woda normalnie stała ) .
Pytanie - gdzie jeszcze może dawać spalinami ???
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

arturgaga pisze: Pytanie - gdzie jeszcze może dawać spalinami ???
Wszystkie połączenia po stronie wydechu oraz dolot do zaworu EGR.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

arturgaga pisze: gdzie jeszcze może dawać spalinami ???
i jeszcze taka drobna uwaga, sprawdź sobie też filtr przeciwpyłkowy, ten w komorze silnika czy nie przesiąknął tym smrodem...raczej będzie się on kwalifikował do wymiany.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

no - tak właśnie myślałem , żeby wymienić ten filtr nad akumulatorem
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: syczenie w komorze silnika

Post autor: zdelux »

Witam przesyłam link do nagrania z mojego MB. Wyglada (słychać) jakby gdzieś uciekało cyklicznie powietrze. Na moje ucho dźwięk dobiega z okolic wlewu oleju. Dodatkowo pojawiły się kłopoty z odpaleniem. Zapalił i po 3 sęk zgasł. Następnie trzeba kręcić ok 15 x żeby odpalił. Proszę o opinię.

Link:
https://youtu.be/9-_ICjYe5jw
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: syczenie w komorze silnika

Post autor: maciekolo »

Dźwięk jak by wtrysk ciuchał.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: syczenie w komorze silnika

Post autor: zdelux »

Czy to może mieć również wpływ na kłopoty z odpalaniem?

I pytanie: czy przy uszczelnieniu wadliwego wtrysku zrobić to samo z pozostałymi? I ile to +\- kosztuje za szt?
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
zdelux
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 8 paź 2014, o 19:49
VIN: WDB2032061F381627
Lokalizacja: Wrocław

Re: syczenie w komorze silnika

Post autor: zdelux »

Problem Rozwiązany. Poszła uszczelka pod jednym wtryskiwaczem. Wymienione w dwóch bo reszta narazie została zalana-kłopot z odkręcaniem. Koszt z diagnostyką - 208 zl
MB C220 143km Automat, kombi, 2003
WDB2032061F381627
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”