syczenie w komorze silnika

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

syczenie w komorze silnika

Post autor: arturgaga »

wczoraj podczas jazdy rozległo się dziwne syczenie w komorze silnika ( przerywające , wolniej-szybciej - proporcjonalnie wraz z dodawaniem gazu ) - ( jakby powietrze uciekało z jakiegoś przewodu). Do tego w aucie od tej pory czuję spaliny . Auto zachowuje się normalnie - nie staciło na mocy itp. - zwracam się do Was o pomoc i podpowiedź - co to może być za powód ? Czy to coś poważnego , czy to może jakaś błahostka ? Ja naprawdę się na tym nie znam - a może komuś z Was przydarzyło się coś podobnego?
dodam że to silnik diesel 2.2 CDI
pozdrawiam :smutny:
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2011, o 16:32 przez arturgaga, łącznie zmieniany 1 raz.
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

arturgaga pisze:Czy to coś poważnego
dość poważne
arturgaga pisze:Auto zachowuje się normalnie - nie staciło na mocy itp.
.... ale straci za chwile
arturgaga pisze:rozległo się dziwne syczenie w komorze silnika
sprawdzić układ dolotowy od turbiny do kolektora ssącego włącznie
może tylko pękł lub wypadł przewód giętki jak nie to masz kappe

viewtopic.php?t=6911
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2011, o 16:41 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
tomuniooo
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: tomuniooo »

Rozszczelniony kolektor wydechowy?
Zdarza się to dosyc rzadko ale się zdarza. Zwłaszcza że w aucie czujesz spaliny.
W203 C200 Kompressor 2001
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Bardziej bym obstawiał a nawet jestem pewien na to że "psika" spod któregoś wtrysku, po prostu wydmuchało Ci podkładkę miedzianą pod nim i tyle. To też właśnie czujesz spaliny w środku kabiny.... zdejmij osłonę silnika i przykładaj rękę nad wtryski(przy uruchomionym silniku) aż poczujesz podmuchy i będziesz wiedział który to wtrysk. A potem tylko zostanie wymiana podkładki, śruby mocującej i po kłopocie :ok:
Ja miałem dokładnie to samo, syczenie przypominające klepanie zaworu. Jeśli u Ciebie to jest ten problem, to nic poważnego. Będziesz miał tylko "obrzygany" wtrysk i gniazdo smołą....
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2011, o 17:57 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 3 razy.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

[shadow=yellow]shadow=blue]Bardziej bym obstawiał a nawet jestem pewien na to że "psika" spod któregoś wtrysku, po prostu wydmuchało Ci podkładkę miedzianą pod nim i tyle. To też właśnie czujesz spaliny w środku kabiny.... zdejmij osłonę silnika i przykładaj rękę nad wtryski(przy uruchomionym silniku) aż poczujesz podmuchy[/shadow]- ja myślałem , że jak wydmuchało podkładkę - to śmierdziało by paliwo - a nie spaliny :smutny:
- byłem teraz w garażu - i zrobilem jak piszesz - tak jakby dmucha z pierwszego ( od szyby ) wtrysku. Ale to może równie dobrze dmuchać od dołu wzdłuż boku silnika - od kolektora wydechowego . Ale raczej od tego wtrysku :tak:
- dziękuję za podpowiedź
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2011, o 19:59 przez arturgaga, łącznie zmieniany 3 razy.
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

arturgaga pisze: - dziękuję za podpowiedź
To jest dobry trop.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

arturgaga, gwarantuję Ci że to na pewno problem który opisałem, nie zastanawiaj czy coś innego bo ja "zjadłem na tym zęby". Nie chcę się tutaj wymądrzać, bo też nie wiem jeszcze wszystkiego, ale to akurat tak i powiem Ci że jak będziesz zwlekał z tym, to potem będziesz się męczył z wyciągnięciem wtrysku jak go zarzyga tą smołą, a tak to wyciągniesz go ręką bez wyciągacza do wtrysków(no chyba że taki posiadasz :wysmiewacz: ). Co do zapachu, to na logike faktycznie mogło by śmierdzieć ropą, ale to nie tak działa, dmucha spod wtrysku-czyli komory spalania a zatem wyrzuca już spaloną mieszankę czyli śmierdzi dymem jak z rury.
Rada: jak będziesz sam wymieniał podkładkę to wyczyść dobrze gniazdo wtrysku, tam gdzie przylega podkładka. Ja zrobiłem to po "łebkach" i problem się powtórzył po 2 tygodniach jak "depnołem" mocniej gazu.
Ten problem to przypadłość silników CDI(oczywiście nie groźny), w książce Haynesa wyczytałem, że te podkładki zaleca się a nawet powinno wymieniać co 60 000 km.
powodzenia
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2011, o 20:37 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 1 raz.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

lukzlo22, a ta podkładka to jakaś specjalna?Czy mój mechanik znajdzie jakąś w warunkach garażowych ?
Chyba lepiej najpierw pojadę do sklepu i kupię podkładkę - i śrubę , czy sprzedają to w kompletach ?
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Rowniedobrze moze to byc niski poziom czynnika klimy. Mi tez znowu syczy :(
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

arturgaga pisze: Chyba lepiej najpierw pojadę do sklepu i kupię podkładkę - i śrubę , czy sprzedają to w kompletach ?
Podkładki i śruby kupuje się w ASO.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

arturgaga pisze:ta podkładka to jakaś specjalna?Czy mój mechanik znajdzie jakąś w warunkach garażowych ?
trzeba kupić w ASO, to nie są drogie koszta, ja zamówiłem sobie komplet z ebaya i dodatkowo pasta na wtryski, która niekoniecznie musi być. W ASO możesz kupić na sztuki, śruba i podkładka będzie kosztować coś około 14 zł
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWNX:IT
kSmuk pisze:Rowniedobrze moze to byc niski poziom czynnika klimy. Mi tez znowu syczy :(
równiedobrze może jakiś murzyn sapie pod maską bo mu się pić zachciało :terefere:
a od kiedy klima daje smród spalin ?? :wysmiewacz: :haha:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

Diagnoza postawiona SUPER - STRZAŁ W 10-TKE /. Uszczelka pod wtryskiem .Od wczoraj mietka mam naprawionego - wymiana uszczelki miedzianej wraz ze śrubą , ale - nadal ( troche ) , przy włączonym nadmuchu na szybę czuję smród spalin - szczególnie na wyższych obrotach silnika .
Coś chyba ten mój mechanik ( jak pisałem wcześniej - w warunkach garażowych ) nie do końca zrobił poprawnie ???
Co Wy na to koledzy ???
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Sorki koledzy, nie doczytalem.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

arturgaga pisze: ale - nadal ( troche ) , przy włączonym nadmuchu na szybę czuję smród spalin - szczególnie na wyższych obrotach silnika .
możesz czuć spalinki bo filtr kabinowy mógł przesiąknąć smrodem, ale na to są dwa wyjścia: jeden to kupić spray do klimatyzacji(do odświeżania i zabijania bakterii w aucie), lub zmienić nowy filtr.
Mogło się też tak stać że słabo Ci doczyścił gniazdo na styku podkładki z gniazdem i wtryskiem, i dalej popsikuje sobie, tyle tylko że już tego nie słyszysz ale czujesz(ja popełniłem ten błąd). Zrób taki mały test: polej po troszku w każde gniazdo koło wtrysków, troszkę ropki i zobacz czy będzie wyrzucało do góry, bulgotało, charhało czy jak to sobie nazwać...Jeśli nie to wsio jest ok i masz poprostu do zrobienia to co wcześniej opisałem z filtrem kabinowym.
Aha, dla potomności moment jakim powinien dokręcić wtryski to 7 Nm.
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2011, o 22:41 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 1 raz.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

lukzlo22 pisze: Aha, dla potomności moment jakim powinien dokręcić wtryski to 7 Nm.
- trudno wyczuć tą siłę dokręcając ręcznie
- dziś jeszcze raz wyciągneliśmy wtryskiwacz - powodem może być lekka nierówność końcówki wtryskiwacza - na powierzchni gdzie przylega podkładka ( taki jakby mały zadziorek )
[/quote]
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”