Temperatura silnika

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
markos
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 13 mar 2008, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: prabuty

Post autor: markos »

czesc
Mam mesia 200 z 2002r i w tym tyg wymienialem termostam stary trzymal na trasie 60* w miescie 80* po wymianie termostatu (110zl) pokazuje tem na trasie niecale 80* w miescie ponad 80* wiec termostat pomogl
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A u mnie wlasnie temp. zewnetrzna spadla i zacza pokazywac tylko do 60°C :(
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

p4ul pisze: (...)moim zdaniem te 10 stopni nie ma tu aż wielkiej różnicy(...)
Olej klasy 5W40 zmienia ok. 10-krotnie swoją lepkość (kinematyczną) w przedziale 40-100stC Uszkodzony termostat obniżył u mnie temperaturę o ponad 20stC latem.... Zmniejszenie lepkości 2razy zwiększa zużycie niektórych elementów silnika conajmniej dwukrotnie. Wzrost zapotrzebowania paliwa to kolejne 2-3%.
Tych danych nie wydłubałem z nosa: http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/ ... leje_m.htm

Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
p4ul
VIP
Posty: 206
Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
VIN: WDB2030611F049207
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: p4ul »

to mówimy o temperaturze oleju czy temperaturze silnika (czynnika chłodzącego)?
temperatura oleju jest wyższa niż płynu.

w treści linku który podałeś jest lekki bałagan odnośnie temperatur i lepkości.
w tabeli która się tam znajduje zamienione są prawdopodobnie wartości temperatur 40 z 100.
w podrozdziale: "Wpływ oleju silnikowego na zużycie paliwa / emisję CO2"
napisane jest:
"Jakkolwiek obniżenie lepkości oleju powoduje zmniejszenie zużycia paliwa, to stosowanie olejów o niskiej lepkości (0W/20, 5W/20) jest możliwe tylko w silnikach, w których przewidziano stosowanie tego typu olejów. W przeciwnym wypadku dochodzi do przyspieszonego zużycia elementów silnika, szczególnie w warunkach pracy silnika z wysoką prędkością obrotową."

Więc zmniejszenie lepkości powoduje zmniejszenie spalania ale zwiększa zużycie silnika czyli dokładnie na odwrót jak napisałeś.

Ale myślę, że jednak obniżenie temperatury oleju o te 10 stopni nie ma takiego wpływu na spalanie jak np. zbędny bagaż lub za niskie ciśnienie w kołach nie wspominając o klimie, czy jeździe z otwartym oknem.
C240 z 2000r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Podczepię się pod temat bo nie chce zakładać nowego, p4ul, jak już jesteśmy przy olejach to mógłbyś potwierdzić mój wniosek z rozmyślań, mam w moim C 180 Zalany jeszcze przez Niemców olej Mobil SHC Formuła MB 5W30, jest to olej long life, ale u nas jest ciężko dostępny dlatego doszedłem do wniosku, że zaleję olej Mobil ESP Formuła 5W30, spełnia normę i jest bardzo podobny do tego który mam zalany tyle, że każdy mi mówi, że leje się go głównie do silników diesla i nie wiem teraz... na opakowaniu jest też, że do benzynowych też można stosować, co o tym myślisz??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

w sprawie termostatu "auto data" podaje temperaturę silnika na poziomie 80 stopni zaś olej dla silnika 611.962 to wygląda tak że : zimny klimat 0w30 synthetic, umiarkowanym 5w30 synthetic, gorącym 10w30 synthetic klasa oleju CF/B3
Jak wkleić obrazek :bezradny:
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

żeby wkleić obrazek klikasz na "odpowiedz", wpisujesz jakąś wiadomość i niżej dodajesz załącznik, możesz go skomentować lub nie i klikasz wyślij i tyle.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
maoam17
VIP
Posty: 77
Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: maoam17 »

ja u siebie tez zauwazyłem ze po przejechaniu kilkanastu km temeratura z 40 wskoczyła do 70... to był odcinek 35km a musze dodac ze dzis warunki były zimowe wiec co o tym myslec ?? chodzi ten termostat czy szwankuje??
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

maoam17 pisze:ja u siebie tez zauwazyłem ze po przejechaniu kilkanastu km temeratura z 40 wskoczyła do 70... to był odcinek 35km a musze dodac ze dzis warunki były zimowe wiec co o tym myslec ?? chodzi ten termostat czy szwankuje??
Jak na moj gust zaczyna sie konczyc.

Zreszta mam identyczna sytuacje u siebie,
mam ok. 80 stopni, wlaczam cieply nawiew i spada do ponad 70 st. (na dworzu było 1 st. Celcjusza).
Tragedii nie ma ale nie bede zalowac 90zł (cena w detalu, po rabacie pewnie urwe na 60zł). Tym bardziej ze w moim M111 termostat jest na samym wierzchu po zdjeciu pierwszej maskownicy silnika i odkreceniu 3 srubek. W poniedzialek pewnie wymienie i zdam relacje czy temperatura trzyma rowniutkie 87 stopni (temp otwarcia termostatu).

Ps. Kto wie jak sie odpowietrza uklad chlodzenia w Mercu? tak jak VW odkrecajac zbiorniczek wyrownawczy po uzupelnieniu plynu?
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

a może jest to normalne?

W prostszych konstrukcjach samochodów można było się ratować przed przegrzaniem samochodu włączając na max ogrzewanie, chyba słyszeliście o tym :]
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

nygus7, Masz wymianę pokazaną na jednym z serii filmów na youtube, wiesz na pewno o czym mówię. A odpowietrzasz właśnie tak, przez odkręcenie korka, na filmie także jest pokazane, że silnik chodzi, a przez odkręcony wlew widać jak powietrze bąbluje.
Co do temperatury dziś jechałem do Częstochowy do serwisu i przy temperaturze -2 stopnie temperatura trzyma się nieco ponad 80 stopni, na światłach dobijała prawie do 90. Ciągle chodziło ogrzewanie a prędkość oscylowała między 100 a 130km/h więc myślę że mój termostat zachowuje się prawidłowo :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Dzisiaj po raz pierwszy ruszyłem całkowicie zimnym autem przy minusowej temperaturze i sprawdziłem na jakim dystansie temperatura osiągnie 80-85 stopni. I o dziwo było to 3km, i tylko o jeden kilometr więcej niż przy wyjeździe z ogrzewanego garażu (do ok.10stopni).To świadczy,że przy sprawnym termostacie ,temperatura zewnętrzna, włączenie ogrzewania itp nie mają aż tak dużego wpływu na temperaturę silnika.
matthewue
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: matthewue »

u mnie rozgrzewa i trzyma ok 85stopni ale rozgrzewa do tego b. wolno, po 10km jest mniej wiecej 60-65 normalne ze tak powoli?
C220 CDI 2002
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

kSmuk pisze:A u mnie wlasnie temp. zewnetrzna spadla i zacza pokazywac tylko do 60°C :(
Teraz temperatura spadła na zewnącz i zauważyłem że u mnie jest równierz to samo :placz: . Trzeba będzie odpalic na zimno i spawdzić jak się grzeje górną i dolną rury od chłodnicy. Jeżeli obydwie od razu - termostat będzie do wymiany :yyy:

[ Dodano: 2008-12-17, 11:00 ]
No w reszcie wymieniłem. 2 godz roboty mechanika i teraz trzyma 85C-90C juz po 5-9km jazdy :ok: . Stary był zepsuty - nie zamykał sie odpowiednie. Teraz chłodnica zostaje zimna aż osiągnięcia tego poziomy. A przed wymianą termostatu robiła się ciepła z góry.
Pozdr.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
Artur_Mi
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 29 gru 2008, o 18:11
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur_Mi »

U mnie temperatura osiąga max 75 stopni C czy to tez może być termostat
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”