Temperatura silnika
Moderator: Dziki Mar
- markos
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 mar 2008, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: prabuty
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Olej klasy 5W40 zmienia ok. 10-krotnie swoją lepkość (kinematyczną) w przedziale 40-100stC Uszkodzony termostat obniżył u mnie temperaturę o ponad 20stC latem.... Zmniejszenie lepkości 2razy zwiększa zużycie niektórych elementów silnika conajmniej dwukrotnie. Wzrost zapotrzebowania paliwa to kolejne 2-3%.p4ul pisze: (...)moim zdaniem te 10 stopni nie ma tu aż wielkiej różnicy(...)
Tych danych nie wydłubałem z nosa: http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/ ... leje_m.htm
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- p4ul
- VIP
- Posty: 206
- Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
- VIN: WDB2030611F049207
- Lokalizacja: Ostróda
to mówimy o temperaturze oleju czy temperaturze silnika (czynnika chłodzącego)?
temperatura oleju jest wyższa niż płynu.
w treści linku który podałeś jest lekki bałagan odnośnie temperatur i lepkości.
w tabeli która się tam znajduje zamienione są prawdopodobnie wartości temperatur 40 z 100.
w podrozdziale: "Wpływ oleju silnikowego na zużycie paliwa / emisję CO2"
napisane jest:
"Jakkolwiek obniżenie lepkości oleju powoduje zmniejszenie zużycia paliwa, to stosowanie olejów o niskiej lepkości (0W/20, 5W/20) jest możliwe tylko w silnikach, w których przewidziano stosowanie tego typu olejów. W przeciwnym wypadku dochodzi do przyspieszonego zużycia elementów silnika, szczególnie w warunkach pracy silnika z wysoką prędkością obrotową."
Więc zmniejszenie lepkości powoduje zmniejszenie spalania ale zwiększa zużycie silnika czyli dokładnie na odwrót jak napisałeś.
Ale myślę, że jednak obniżenie temperatury oleju o te 10 stopni nie ma takiego wpływu na spalanie jak np. zbędny bagaż lub za niskie ciśnienie w kołach nie wspominając o klimie, czy jeździe z otwartym oknem.
temperatura oleju jest wyższa niż płynu.
w treści linku który podałeś jest lekki bałagan odnośnie temperatur i lepkości.
w tabeli która się tam znajduje zamienione są prawdopodobnie wartości temperatur 40 z 100.
w podrozdziale: "Wpływ oleju silnikowego na zużycie paliwa / emisję CO2"
napisane jest:
"Jakkolwiek obniżenie lepkości oleju powoduje zmniejszenie zużycia paliwa, to stosowanie olejów o niskiej lepkości (0W/20, 5W/20) jest możliwe tylko w silnikach, w których przewidziano stosowanie tego typu olejów. W przeciwnym wypadku dochodzi do przyspieszonego zużycia elementów silnika, szczególnie w warunkach pracy silnika z wysoką prędkością obrotową."
Więc zmniejszenie lepkości powoduje zmniejszenie spalania ale zwiększa zużycie silnika czyli dokładnie na odwrót jak napisałeś.
Ale myślę, że jednak obniżenie temperatury oleju o te 10 stopni nie ma takiego wpływu na spalanie jak np. zbędny bagaż lub za niskie ciśnienie w kołach nie wspominając o klimie, czy jeździe z otwartym oknem.
C240 z 2000r.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Podczepię się pod temat bo nie chce zakładać nowego, p4ul, jak już jesteśmy przy olejach to mógłbyś potwierdzić mój wniosek z rozmyślań, mam w moim C 180 Zalany jeszcze przez Niemców olej Mobil SHC Formuła MB 5W30, jest to olej long life, ale u nas jest ciężko dostępny dlatego doszedłem do wniosku, że zaleję olej Mobil ESP Formuła 5W30, spełnia normę i jest bardzo podobny do tego który mam zalany tyle, że każdy mi mówi, że leje się go głównie do silników diesla i nie wiem teraz... na opakowaniu jest też, że do benzynowych też można stosować, co o tym myślisz??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- tpolo
- VIP
- Posty: 186
- Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
- VIN:
- Lokalizacja: warm-mazur
w sprawie termostatu "auto data" podaje temperaturę silnika na poziomie 80 stopni zaś olej dla silnika 611.962 to wygląda tak że : zimny klimat 0w30 synthetic, umiarkowanym 5w30 synthetic, gorącym 10w30 synthetic klasa oleju CF/B3
Jak wkleić obrazek
Jak wkleić obrazek
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
- VIN:
- Lokalizacja: Jarosław
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Jak na moj gust zaczyna sie konczyc.maoam17 pisze:ja u siebie tez zauwazyłem ze po przejechaniu kilkanastu km temeratura z 40 wskoczyła do 70... to był odcinek 35km a musze dodac ze dzis warunki były zimowe wiec co o tym myslec ?? chodzi ten termostat czy szwankuje??
Zreszta mam identyczna sytuacje u siebie,
mam ok. 80 stopni, wlaczam cieply nawiew i spada do ponad 70 st. (na dworzu było 1 st. Celcjusza).
Tragedii nie ma ale nie bede zalowac 90zł (cena w detalu, po rabacie pewnie urwe na 60zł). Tym bardziej ze w moim M111 termostat jest na samym wierzchu po zdjeciu pierwszej maskownicy silnika i odkreceniu 3 srubek. W poniedzialek pewnie wymienie i zdam relacje czy temperatura trzyma rowniutkie 87 stopni (temp otwarcia termostatu).
Ps. Kto wie jak sie odpowietrza uklad chlodzenia w Mercu? tak jak VW odkrecajac zbiorniczek wyrownawczy po uzupelnieniu plynu?
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
nygus7, Masz wymianę pokazaną na jednym z serii filmów na youtube, wiesz na pewno o czym mówię. A odpowietrzasz właśnie tak, przez odkręcenie korka, na filmie także jest pokazane, że silnik chodzi, a przez odkręcony wlew widać jak powietrze bąbluje.
Co do temperatury dziś jechałem do Częstochowy do serwisu i przy temperaturze -2 stopnie temperatura trzyma się nieco ponad 80 stopni, na światłach dobijała prawie do 90. Ciągle chodziło ogrzewanie a prędkość oscylowała między 100 a 130km/h więc myślę że mój termostat zachowuje się prawidłowo
Co do temperatury dziś jechałem do Częstochowy do serwisu i przy temperaturze -2 stopnie temperatura trzyma się nieco ponad 80 stopni, na światłach dobijała prawie do 90. Ciągle chodziło ogrzewanie a prędkość oscylowała między 100 a 130km/h więc myślę że mój termostat zachowuje się prawidłowo
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Dzisiaj po raz pierwszy ruszyłem całkowicie zimnym autem przy minusowej temperaturze i sprawdziłem na jakim dystansie temperatura osiągnie 80-85 stopni. I o dziwo było to 3km, i tylko o jeden kilometr więcej niż przy wyjeździe z ogrzewanego garażu (do ok.10stopni).To świadczy,że przy sprawnym termostacie ,temperatura zewnętrzna, włączenie ogrzewania itp nie mają aż tak dużego wpływu na temperaturę silnika.
-
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
- Anat
- Użytkownik
- Posty: 99
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
- VIN: WDB2030081F5XXXXX
- Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)
Teraz temperatura spadła na zewnącz i zauważyłem że u mnie jest równierz to samo . Trzeba będzie odpalic na zimno i spawdzić jak się grzeje górną i dolną rury od chłodnicy. Jeżeli obydwie od razu - termostat będzie do wymianykSmuk pisze:A u mnie wlasnie temp. zewnetrzna spadla i zacza pokazywac tylko do 60°C
[ Dodano: 2008-12-17, 11:00 ]
No w reszcie wymieniłem. 2 godz roboty mechanika i teraz trzyma 85C-90C juz po 5-9km jazdy . Stary był zepsuty - nie zamykał sie odpowiednie. Teraz chłodnica zostaje zimna aż osiągnięcia tego poziomy. A przed wymianą termostatu robiła się ciepła z góry.
Pozdr.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto
WDB2030081F5XXXXX
WDB2030081F5XXXXX