Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: Przybek »

Może jak puszcza uszczelniacz wałka pompy (na wałku są dwa uszczelniacze, mogą być wytarte lub na wałku jest już wyrobiony rowek). Ale prędzej ropę w oleju masz bo leją wtryskiwacze. Zrobić test przelewowy i na SD sprawdzić korekty wtrysków (jak na przelewach będzie mało a korekty w minusie to wtryski uszkodzone).
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: wiech71 »

Dziękuję bardzo.Prawdopodobnie ropa dostała się do oleju od czasu kiedy zatankowałem ze trzy razy tą droższą lepszą ropę.Zrobię tak jak radzisz bo to są cenne rady. Prosiłbym jeszcze o podanie nr,wymiarów tych uszczelniaczy bo chciałbym być przygotowany na każdą ewentualność.Zawsze jesteś pomocny i za to jestem Ci bardzo wdzięczny. Dodam jeszcze że auto w ogóle nie kopci.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: Przybek »

"Lepsze" paliwo nie miało na to żadnego wpływu. Zrób to co napisałem wyżej i dopiero się będziesz martwił czy pompa puszcza czy wtryski leją.
A jako ciekawostkę to Ci powiem że jak np jeździsz odcinki po 2km i się silnik nie zdąży nagrzać to po pewnym czasie też już będzie paliwo w oleju.

Co do uszczelniaczy to jak ustalisz jaki w końcu masz silnik, czy 611 czy 646, to wtedy będzie można coś powiedzieć bo one mają różne pompy.
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: wiech71 »

Witam.Zdjęcie mam zrobione ale nie wiem jak wysłać. Mogę tylko podać numer jaki jest na przodzie silnika to A6460100447, a na komputerze w aucie wyświetla mi się OM 611.Jutro jadę na SD. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Dodam że to prawda, jeżdżę krótkie odcinki-taxi.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: Przybek »

Czyli masz OM646 (foty już nie chcę), co pisze na zegarach jest mniej ważne.
Pozdrawiam kolegę po fachu, jakie miasto? (na PW napisz żeby tu już śmietnika nie robić) :)
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: wiech71 »

Witam. Czy może mi ktoś podać nr uszczelniaczy które są na wałku pompy są podobno dwa bo ropa dostaje się do oleju. Dzięki z góry za pomoc. Dodam że silnik 646
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: Przybek »

Ja brałem ten zestaw https://allegro.pl/oferta/zestaw-p-cr-c ... 7791766039 Miałem się zabierać za moją pompę, ale raz że pogoda była nie bardzo, a dwa kręgosłup się odezwał za mocno.
Możesz do gościa napisać o same uszczelniacze Boscha i po numerze/typie pompy powinien Ci dobrać. Są dwa różne uszczelniacze na wałku.
wiech71
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 9 lis 2021, o 06:50
VIN: WDB2030071F796071

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: wiech71 »

Witam.Dziękuję Ci bardzo. Mam pytanko czy wymienić też uszczelki na przwodach .
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: Przybek »

Jak pompa będzie wyjęta to i tak trzeba wymienić oringi uszczelniające sekcję tłoczącą do podstawy pompy (kilka małych i 2 duże na kołnierzu sekcji/podstawy) bo do wymiany uszczelniaczy wałka trzeba ją rozkręcić a na starych gumkach to raczej tego nie poskładasz. A reszta jak nie cieknie to ja bym nie ruszał. Najlepiej zamówić cały zestaw uszczelnień razem z zimeringami wałka pod numer pompy Boscha lub typ (na naklejce jest oznaczenie CP3 i cyferki/literki) i wtedy nie będzie że czegoś brakło a było potrzebne.

Tu masz dokładnie tą pompę omówioną: silnik-i-osprzet-f36/blad-cisnienie-w-r ... ml#p239585
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”