Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
danie_l2003
VIP
Posty: 15
Rejestracja: 8 lis 2010, o 01:22
VIN: WDB2032421F472836
Lokalizacja: Kęty

Post autor: danie_l2003 »

Panowie chodzi mi o moment (siłę) z jaką należy dokręcić element 2 na obrazku do pompy(1) Generalnie po uszczelnieniu pompa jest okej nic nie cieknie ale wygląda że poci się gdzieś w okolicach śruby (2). Pytam bo nie chce przekręcić gwintu.

Pozdrawiam

Obrazek
WDB2032421F472836 c200 Kompressor Avantgard 2003
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

el. 2 miałeś nie ruszać :uee:
zagrzej dobrze silnik dokręć el. 3 o ok 30° tylko z czuciem
pędzelkiem i rozpuszczalnikiem wyczyść miejsce pocenia i po dwóch dniach sprawdź ponownie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Schemat

download.php?id=2416

Witam ciekła mi pompa od dawna roił to mechanik w Krakowie lecz nie pomogło powiedział ze się nie da zrobić dziś sam rozebrałem i po rozebraniu jest tam taki mały "walec" patrząc na schemat pompy tam są jakieś oringi i podkładki chyba w każdym razie u mnie niema nic takiego złożonego na ten "mały walec" proszę o pomoc co dokładnie tam ma być na schemacie nr. 14 i 15 ten mały walec to nr 8. i czy uszczelkę oznaczona nr 12 mogę kupić osobno czy tylko w komplecie naprawczym o którym wszyscy piszą.

Dzieki
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

wilkm09, uszczelnienia 14 i 15 ( po 2 sztuki na sekcję ) występują w zestawie naprawczym i są istotną częścią pompy
dziwi mnie że wogóle Twoja pompa bez nich pracuje :boisie:
14 to oring silikonowy
15 to podkładka z tworzywa sztucznego o przekroju kwadratowym
:mysli: ale na 100% nie jestem pewien czy nie odwrotnie
może ktoś się jeszcze wypowie kto rozbierał pompe.

[ Dodano: 2011-04-17, 18:27 ]
Uszczelka nr 12 jest nietypowa obawiam się że będzie dostępna tylko z zestawem
ale dzwoń do autoryzowanego servisu Bosch'a może będą mieli osobno
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Sprawdziłem dokładnie są podkładka nr 15 jest łudząco podobna do koloru metalu i stąd przeoczenie z moje strony pompa cieknie bardzo krople kapią tylko z jednej dolnej stacji w odstępach ok dwóch sekund spada ciężka kropla ropy czy same uszczelki wyeliminują problem? po bardzo silnym dokręceniu głowiczki boki siadają natomiast środek nie leży równo tworzy minimalny łuk powodujący delikatna szczelinę tylko w środkowej części, czy to normalne?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

wilkm09 pisze:....czy same uszczelki wyeliminują problem?
nie wiem jak u Ciebie ale u mnie uszczelnienia załatwiły problem
wilkm09 pisze:tylko z jednej dolnej stacji
Tak było i u mnie
:mysli: sekcji :mysli: nie wiem czy to fachowa nazwa w tego typu pompie ale brzmi lepiej :rotfl:
wilkm09 pisze:....boki siadają natomiast środek nie leży równo...... czy to normalne?
Raczej nie ..... a jaką dekiel ma płaszczyznę po odkręceniu kładąc go na równej powierzchni :?:
Może zbyt mocno dociągasz śruby ja użyłem dynamometra i poprzestałem chyba na 20Nm
Zachowaj kolejność dokręcania śrub :!:
tak jak dokręcamy głowicę czyli 1, 4, 2, 3
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Do dekielka po odkręceniu jet nieco wklęśnięty środkiem. Czy można splanować ten dekielek by był równy? I czy należy w jakikolwiek sposób odpowietrzać pompę czy wystarczy pokręcić chwile aż silnik sam zaskoczy? dodam iż auto odpala czy lato czy zima, układ się chyba nie zapowietrzał.
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

wilkm09 pisze:Czy można splanować ten dekielek by był równy?
poszukaj innej pompy
wilkm09 pisze:czy należy w jakikolwiek sposób odpowietrzać pompę czy wystarczy pokręcić chwile aż silnik sam zaskoczy?
CR Diesel odpowietrza się samoczynnie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

A tak na marginesie to czy jest sens odkręcać pozostałe sekcje skoro niema przecieków czy zaleca się profilaktycznie wymienić uszczelnienia w pozostałych?

[ Dodano: 2011-04-17, 19:30 ]
loneraider pisze:wilkm09 napisał/a:
Czy można splanować ten dekielek by był równy?


poszukaj innej pompy
Rozumiem iż wymiana uszczelnień raczej nie pomorze? gdyż wina hipotetycznie leży w dekielku? :zly:
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

wilkm09 pisze:czy jest sens odkręcać pozostałe sekcje
:mysli: Zazwyczaj jak się coś robi dla siebie to robi się dokładnie.
Niektórzy są tak zboczeni, że robią tak samo dla innych i za to się ich szanuje. :dokuczacz:
wilkm09 pisze:gdyż wina hipotetycznie leży w dekielku?
.... ja tylko domniemam :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

No to bogato teraz mam dylemat czy kupić zestaw i próbować uszczelniać ale może szukać pompy tylko coby nie było tak że tez będzie lać za chwile :zly: A czy ktoś z po rozebraniu dopatrzył się lekkiego łuku na dekielku?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Aha i jeszcze jedno uszczelka oring o której rozmawialiśmy jest bardzo delikatna rzekłbym nawet jednorazowa
ponowne jej wyciągnięcie i próba włożenia grozi uszkodzeniem.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

loneraider pisze:Aha i jeszcze jedno uszczelka oring o której rozmawialiśmy jest bardzo delikatna rzekłbym nawet jednorazowa
ponowne jej wyciągnięcie i próba włożenia grozi uszkodzeniem
a co się jej może stać? myślisz że ten dekielek może dobrze nie przylegać do niej i stąd ten wyciek był? mechanik twierdził że wymieniał wszystko tak jak trzeba chodź robił jedną poprawkę bo ciekło zaraz po odebraniu auta

[ Dodano: 2011-04-17, 20:02 ]
a czy auto może kopcić na czarno z powodu nieszczelnej pompy? :mysli:
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

wilkm09 pisze: a czy auto może kopcić na czarno z powodu nieszczelnej pompy? :mysli:
Raczej nie.

wilkm09 pisze:mechanik twierdził że wymieniał wszystko tak jak trzeba chodź robił jedną poprawkę bo ciekło zaraz po odebraniu auta
Więc w czym problem - niech zrobi poprawkę - oczywiście kupując na własnych koszt nowy komplet naprawczy.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Miałem na myśli nr 14 z ESI
wilkm09 pisze:a czy auto może kopcić na czarno z powodu nieszczelnej pompy?
Raczej nie, a napewno nie bezpośrednio.
Ogarnij najpierw wyciek i będziesz sprawdzał dalej.
To już w innym wątku
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”