Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch
Moderator: Dziki Mar
- danie_l2003
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 lis 2010, o 01:22
- VIN: WDB2032421F472836
- Lokalizacja: Kęty
Panowie chodzi mi o moment (siłę) z jaką należy dokręcić element 2 na obrazku do pompy(1) Generalnie po uszczelnieniu pompa jest okej nic nie cieknie ale wygląda że poci się gdzieś w okolicach śruby (2). Pytam bo nie chce przekręcić gwintu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
WDB2032421F472836 c200 Kompressor Avantgard 2003
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
Schemat
download.php?id=2416
Witam ciekła mi pompa od dawna roił to mechanik w Krakowie lecz nie pomogło powiedział ze się nie da zrobić dziś sam rozebrałem i po rozebraniu jest tam taki mały "walec" patrząc na schemat pompy tam są jakieś oringi i podkładki chyba w każdym razie u mnie niema nic takiego złożonego na ten "mały walec" proszę o pomoc co dokładnie tam ma być na schemacie nr. 14 i 15 ten mały walec to nr 8. i czy uszczelkę oznaczona nr 12 mogę kupić osobno czy tylko w komplecie naprawczym o którym wszyscy piszą.
Dzieki
download.php?id=2416
Witam ciekła mi pompa od dawna roił to mechanik w Krakowie lecz nie pomogło powiedział ze się nie da zrobić dziś sam rozebrałem i po rozebraniu jest tam taki mały "walec" patrząc na schemat pompy tam są jakieś oringi i podkładki chyba w każdym razie u mnie niema nic takiego złożonego na ten "mały walec" proszę o pomoc co dokładnie tam ma być na schemacie nr. 14 i 15 ten mały walec to nr 8. i czy uszczelkę oznaczona nr 12 mogę kupić osobno czy tylko w komplecie naprawczym o którym wszyscy piszą.
Dzieki
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
wilkm09, uszczelnienia 14 i 15 ( po 2 sztuki na sekcję ) występują w zestawie naprawczym i są istotną częścią pompy
dziwi mnie że wogóle Twoja pompa bez nich pracuje
14 to oring silikonowy
15 to podkładka z tworzywa sztucznego o przekroju kwadratowym
ale na 100% nie jestem pewien czy nie odwrotnie
może ktoś się jeszcze wypowie kto rozbierał pompe.
[ Dodano: 2011-04-17, 18:27 ]
Uszczelka nr 12 jest nietypowa obawiam się że będzie dostępna tylko z zestawem
ale dzwoń do autoryzowanego servisu Bosch'a może będą mieli osobno
dziwi mnie że wogóle Twoja pompa bez nich pracuje
14 to oring silikonowy
15 to podkładka z tworzywa sztucznego o przekroju kwadratowym
ale na 100% nie jestem pewien czy nie odwrotnie
może ktoś się jeszcze wypowie kto rozbierał pompe.
[ Dodano: 2011-04-17, 18:27 ]
Uszczelka nr 12 jest nietypowa obawiam się że będzie dostępna tylko z zestawem
ale dzwoń do autoryzowanego servisu Bosch'a może będą mieli osobno
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
Sprawdziłem dokładnie są podkładka nr 15 jest łudząco podobna do koloru metalu i stąd przeoczenie z moje strony pompa cieknie bardzo krople kapią tylko z jednej dolnej stacji w odstępach ok dwóch sekund spada ciężka kropla ropy czy same uszczelki wyeliminują problem? po bardzo silnym dokręceniu głowiczki boki siadają natomiast środek nie leży równo tworzy minimalny łuk powodujący delikatna szczelinę tylko w środkowej części, czy to normalne?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
nie wiem jak u Ciebie ale u mnie uszczelnienia załatwiły problemwilkm09 pisze:....czy same uszczelki wyeliminują problem?
Tak było i u mniewilkm09 pisze:tylko z jednej dolnej stacji
sekcji nie wiem czy to fachowa nazwa w tego typu pompie ale brzmi lepiej
Raczej nie ..... a jaką dekiel ma płaszczyznę po odkręceniu kładąc go na równej powierzchniwilkm09 pisze:....boki siadają natomiast środek nie leży równo...... czy to normalne?
Może zbyt mocno dociągasz śruby ja użyłem dynamometra i poprzestałem chyba na 20Nm
Zachowaj kolejność dokręcania śrub
tak jak dokręcamy głowicę czyli 1, 4, 2, 3
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
Do dekielka po odkręceniu jet nieco wklęśnięty środkiem. Czy można splanować ten dekielek by był równy? I czy należy w jakikolwiek sposób odpowietrzać pompę czy wystarczy pokręcić chwile aż silnik sam zaskoczy? dodam iż auto odpala czy lato czy zima, układ się chyba nie zapowietrzał.
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
poszukaj innej pompywilkm09 pisze:Czy można splanować ten dekielek by był równy?
CR Diesel odpowietrza się samoczynniewilkm09 pisze:czy należy w jakikolwiek sposób odpowietrzać pompę czy wystarczy pokręcić chwile aż silnik sam zaskoczy?
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
A tak na marginesie to czy jest sens odkręcać pozostałe sekcje skoro niema przecieków czy zaleca się profilaktycznie wymienić uszczelnienia w pozostałych?
[ Dodano: 2011-04-17, 19:30 ]
[ Dodano: 2011-04-17, 19:30 ]
Rozumiem iż wymiana uszczelnień raczej nie pomorze? gdyż wina hipotetycznie leży w dekielku?loneraider pisze:wilkm09 napisał/a:
Czy można splanować ten dekielek by był równy?
poszukaj innej pompy
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zazwyczaj jak się coś robi dla siebie to robi się dokładnie.wilkm09 pisze:czy jest sens odkręcać pozostałe sekcje
Niektórzy są tak zboczeni, że robią tak samo dla innych i za to się ich szanuje.
.... ja tylko domniemamwilkm09 pisze:gdyż wina hipotetycznie leży w dekielku?
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
a co się jej może stać? myślisz że ten dekielek może dobrze nie przylegać do niej i stąd ten wyciek był? mechanik twierdził że wymieniał wszystko tak jak trzeba chodź robił jedną poprawkę bo ciekło zaraz po odebraniu autaloneraider pisze:Aha i jeszcze jedno uszczelka oring o której rozmawialiśmy jest bardzo delikatna rzekłbym nawet jednorazowa
ponowne jej wyciągnięcie i próba włożenia grozi uszkodzeniem
[ Dodano: 2011-04-17, 20:02 ]
a czy auto może kopcić na czarno z powodu nieszczelnej pompy?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Raczej nie.wilkm09 pisze: a czy auto może kopcić na czarno z powodu nieszczelnej pompy?
Więc w czym problem - niech zrobi poprawkę - oczywiście kupując na własnych koszt nowy komplet naprawczy.wilkm09 pisze:mechanik twierdził że wymieniał wszystko tak jak trzeba chodź robił jedną poprawkę bo ciekło zaraz po odebraniu auta
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Miałem na myśli nr 14 z ESI
Ogarnij najpierw wyciek i będziesz sprawdzał dalej.
To już w innym wątku
Raczej nie, a napewno nie bezpośrednio.wilkm09 pisze:a czy auto może kopcić na czarno z powodu nieszczelnej pompy?
Ogarnij najpierw wyciek i będziesz sprawdzał dalej.
To już w innym wątku
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3