W203 tryb awaryjny pomocy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 lut 2019, o 16:05
- VIN: WDB2032071F653430
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
- Kontakt:
W203 tryb awaryjny pomocy
Witam mam problem z moją gwiazdą W203 2004 rok polifcie otóż wszedł w tryb awaryjny i brak mocy byłem u mechanika i wyszło że przytkany dpf jak można samemu wypalić dpf-a dodam że jeżdzę do pracy 44 km głównie autostradą i nie wypala dodatkowo mechanik powiedział 700 za wyczyszczenie dpfa z montażem czy da się to jakoś samemu wypalić kupiłem jakąś piankę gdzie ją wstrzyknąć może coś pomoże słyszałem też że jakąś aplikacją można wypalić dodam że wyskoczyły błędy
2510
2626
1408
0244
używam aplikacji Car scaner możecie coś doradzić od czego i jak zacząć ?? z góry dziękuje za pomoc
2510
2626
1408
0244
używam aplikacji Car scaner możecie coś doradzić od czego i jak zacząć ?? z góry dziękuje za pomoc
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Zacznijmy od wpisania VINu i będzie wiadomo czy naprawdę masz DPFa czy nie bo w tym roczniku były rzadkością.
P2510 to błąd nastawnika turbo, P2626 ciśnienie doładowania, 1408 coś z EGR a P0244 też jest powiązany z nastawnikiem turbo.
W CarScannerze patrz tylko kody błędów bo opisy nie pokrywają się z prawdą. W parametrach na żywo możesz podejrzeć ciśnienie w kolektorze.
Błędy dają się wykasować na zgaszonym silniku?
Do sprawdzenia EGR - zdejmij czarny plastik na EGR (jest na zatrzaski), zobacz czy grzybek i "półksiężyc" który nim steruje da się ruszyć palcami. Obejrzeć intercooler czy nie jest rozszczelniony - popatrz od przodu auta, jak będzie brudny ślad/zaolejenie przy boku chłodnicy (najczęściej strona kierowcy strzela) to do wymiany.
P2510 to błąd nastawnika turbo, P2626 ciśnienie doładowania, 1408 coś z EGR a P0244 też jest powiązany z nastawnikiem turbo.
W CarScannerze patrz tylko kody błędów bo opisy nie pokrywają się z prawdą. W parametrach na żywo możesz podejrzeć ciśnienie w kolektorze.
Błędy dają się wykasować na zgaszonym silniku?
Do sprawdzenia EGR - zdejmij czarny plastik na EGR (jest na zatrzaski), zobacz czy grzybek i "półksiężyc" który nim steruje da się ruszyć palcami. Obejrzeć intercooler czy nie jest rozszczelniony - popatrz od przodu auta, jak będzie brudny ślad/zaolejenie przy boku chłodnicy (najczęściej strona kierowcy strzela) to do wymiany.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 lut 2019, o 16:05
- VIN: WDB2032071F653430
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
- Kontakt:
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Mój Vin pojazdu to WDB2032071F653430 czyli coś z turbo może być i jeszcze jedno po wymianie piszczy Pacek przy ruszaniu czy to może mieć też związek ? A EGR wyjąłem i wyczyściłem grzybek można ruszyć
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Masz kod 474 czyli DPF jest.
Pisk paska nie ma nic wspólnego z podanymi błędami - albo słabej jakości pasek albo napinacz do bani albo sprzęgło alternatora się sypie.
Zerknąłeś na intercooler czy jest cały?
I czy te błędy dają się wykasować na zgaszonym silniku?
Pisk paska nie ma nic wspólnego z podanymi błędami - albo słabej jakości pasek albo napinacz do bani albo sprzęgło alternatora się sypie.
Zerknąłeś na intercooler czy jest cały?
I czy te błędy dają się wykasować na zgaszonym silniku?
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 lut 2019, o 16:05
- VIN: WDB2032071F653430
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
- Kontakt:
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
pasek z coninental mam już nowy napinacz intelcooler cały zaraz dam znać czy da się skasować błędy na zgaszonym silniku tylko na zapłone zaraz odpisze
błędów na zgaszonym silniku nie da się skasować dalej mam
p2510
p2626
p1408
p0244
błędów na zgaszonym silniku nie da się skasować dalej mam
p2510
p2626
p1408
p0244
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Ok, test nastawnika turbo: zapłon zgaszony, patrzysz od góry na turbinę i nastawnik - jest "sztanga" pomiędzy plastikową czarną kostką (nastawnik) a geometrią turbiny, druga osoba przekręca stacyjkę na zapłon i sztanga musi zrobić pełny ruch w górę i w dół. Jak nie będzie ruchu to albo zdechnięty nastawnik albo stanęła geometria w turbinie. Jest duża szansa że problem z turbo powoduje resztę błędów.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 lut 2019, o 16:05
- VIN: WDB2032071F653430
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
- Kontakt:
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Witam a czy jest to do ogarnięcia samemu taka naprawa czy muszę oddać auto do szpeca od turbo ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Jak masz wiedzę, sprzęt i warunki lokalowe to turbo sam ogarniesz, to nie jest prom kosmiczny. Sprawdziłeś czy nastawnik wykonuje test?
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 lut 2019, o 16:05
- VIN: WDB2032071F653430
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
- Kontakt:
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Jutro sprawdzę nastawnik ale coś mi się wydaję że to będzie to dam znać jak coś
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 lis 2023, o 09:28
- VIN: WDB2032201F705206
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
Witam. Pytanie mam do szanownego grona. Pacjent Mercedes 320 cdi c klasa 224km kombi. Auto weszło w tryb awaryjny. Po podłączeniu małego jakiegoś zielonego komputerka wyszły dwa błędy EGR i DPF. Moje pytanie brzmi, czy praca skrzyni biegów /automat/ ma na to wpływ, że auto zamula. Bo z tego co wiem tryb awaryjny powoduje że auto nie przekroczy 3000 obrotów, ale jak dam mu więcej gazu np przy 3 biegu to powinien zredukować czy nie? Ktoś mi powiedział, że nawet jak auto jest w trybie awaryjnym to skrzynia i tak powinna przeżucać normalnie? Jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy warto go naprawiać. Szkoda mi go bo autko fajne po lifcie wygodne i dużo bajerów. Co radzicie koledzy?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: W203 tryb awaryjny pomocy
W trybie awaryjnym silnika skrzynia nie ma kick-down - z prostego powodu, przy redukcji by były przekroczone dopuszczalne obroty silnika. Skrzynia wrzuca wyższe biegi wcześniej niż normalnie a redukuje z opóźnieniem. Naprawiaj i ciesz się jazdą.