wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przemx77x
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2017, o 20:19
VIN: WBD2030061A229731
Lokalizacja: Zabrze

wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: Przemx77x »

potrzebował bym waszej pomocy, o ile jest temat odnośnie silników jakie występowały w 203, tak sprawa jest następująca:
jest auto z zatartym silnikiem v6 2,5 benzyna 204KM (polift).
Mam 3 konkretne pytania następujące odnośnie wymiany silnika:
1. zmiana silnika z benzyny na diesel, czy ma to sens wiem że pracy dużo, ktoś powie koszta, ale robię 50tkm rocznie.
2. wymiana silnika na taki sam lub inny benzynowy MB który da się założyć do w203. Które silniki najlepiej znoszą gaz, a jednocześnie są najmniej awaryjne? czy można zastosować silniki które nie były typowo w 203?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2020, o 16:36 przez Przemx77x, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3369
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Silniki

Post autor: Przybek »

Najlepsze wyjście wsadzić taki sam piec jaki był. Przeróbka na diesla poroniony pomysł, chyba nie masz pojęcia ile rzeczy trzeba wymienić.
Awatar użytkownika
Przemx77x
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2017, o 20:19
VIN: WBD2030061A229731
Lokalizacja: Zabrze

Re: Silniki

Post autor: Przemx77x »

skoro silnik miałby wyjechać to co za różnica jaka v6? 2,5 3,0 czy 55amg … przepinasz wiązkę silnika, wyrzucasz wszystko co nie pasuje, komputer kodowanie i jazda z tematem tyle samochodów jest na części... a motorów masz do wyboru m111,m112,m272 tylko te ostatnie to już wartość auta prawie ;)
polofix
VIP
Posty: 2136
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Silniki

Post autor: polofix »

Przemek, weź sobie do serca co ci napisał kolega Przybek. Jeśli masz kompletnego dawcę, to można takie coś robić. Jeśli nie, to zrób, ale zobaczysz ile rzeczy jest do wymiany.
M111 to inna epoka. Włóż taki silnik, a potem wymienisz;
amortyzatory i sprężyny, stacyjkę, moduły, wiązkę, pływak paliwa, przełożenie dyfra, inna skrzynia, być może inny wał. Jest masa innych pierdół, które się różnią.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Silniki

Post autor: przecinek »

Przemx77x pisze: 13 mar 2020, o 16:32 czy można zastosować silniki które nie były typowo w 203?
Nie nie można , jest zakaz :nunu: a tak serio z tak zadanym pytaniem od razu wiadomo że sam tego nie zrobisz wiec kosz przekroczy kilka razy wartość auta , a silnik możesz nawet v12 od ferrari włożyć albo ursusa c360 są też swapy silnika od czołgu, ścigacza, widziałem też bmw z silnikiem odrzutowym :D
Awatar użytkownika
Przemx77x
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2017, o 20:19
VIN: WBD2030061A229731
Lokalizacja: Zabrze

Re: Silniki

Post autor: Przemx77x »

Myślałem że na technicznym forum znajdą się konkretne osoby a jak na razie to trafiam na polonistów.
Nie boję się pobrudzić rąk oczywiście że mam pomoc kumatych przyjaciół, tylko nie robili tego akurat w mercedesie, elektyka,elektronika co pracuje w serwisie mercedesa mam. Mam czas,miejsce fundusze też, bo skoro nie ma to co by się chciało to trzeba zbudować samemu w takiej konfiguracji jak mi będzie odpowiadać. Ktoś powie nie warto, może w/g niego nie warto, a dla mnie będzie warto.
wiem że jak zacznę na przodzie to skończę na tyle, ale silnika od ursusa nie będę montował bo auto nie potrzebuję do Driftu.
Opisywany model pasuje mi pod kontem konfiguracji i stanu blacharskiego cena jest ok, tylko tam jest zatarta 2,5v6, te motory miały jakiś problem z głowicami... 1,8k mają z kolei inne problemy... skoro nie goni mnie czas, a mam czym jeździć... taki "custom" pozostanie już ze mna do końca ;)
od ponad 3 lat obserwuje rynek w PL i DE, znalezienie dobrego auta to nie lada wyczyn... turki,ruskie i arabusy to cuda odstawiają, a kupić auto od "oryginalnego" Niemca to nie lada wyzwanie... bo dobre auta idą po znajomych, a jak już to naprawdę trzeba za to zapłacić a nie jakieś marne 20k w Polsce.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4172
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Silniki

Post autor: Dziki Mar »

Akurat przecinek coś tam na samochodach custmowych się zna. Wystarczyło wejść w link w jego podpisie.
Swoje pytanie postawiłeś tak ogólnikowo, że nie powinny dziwić Cię takie odpowiedzi jakie otrzymałeś. Nie masz nic sprecyzowanego. W ogóle tytuł tematu jest niezgodny z regulaminem i należałby go poprawić. Jaki problem sugeruje tytuł "silniki"? Nie mam pojęcia. Można zatem go potraktować jako offtopic gdzie wypowiadać się będą tylko poloniści.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przemx77x
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2017, o 20:19
VIN: WBD2030061A229731
Lokalizacja: Zabrze

Re: Silniki

Post autor: Przemx77x »

Dziki Mar pisze: 14 mar 2020, o 15:44 Akurat przecinek coś tam na samochodach custmowych się zna
… a czy ja pisałem że się nie zna, nie trzeba być inteligentnym żeby zajrzeć w opis ;)
były 3 konkretne pytania, kwestia czytania ze zrozumieniem :) ja nie pytałem czy warto, bo to już będzie moja decyzja tak samo czy się opłaca.
Pytanie było takie, ponieważ nie jestem skarbnicą wiedzy, każdy przypadek silnika można rozpatrywać indywidualnie... a za mało mam wiedzy o silnikach benzynowych w/s 203.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: przecinek »

oferta silników mercedesa jest tak duża że nie ma sensu myśleć o silniku innej marki bo co by to dało jeśli nie chcesz używać auta w sporcie chyba że chcesz komuś pokazać swoje umiejętności zrobić reklamówkę firmy , silnik nie musi być konkretnie od tego modelu może być od każdego podobnego , tylko jakie ty masz oczekiwania budżet oraz jakie auto ma spełniać zadanie ? mniej palić mniejsze koszta eksploatacyjne ? tylko ze przy tym założeniu to ładowanie się w koszta przy zmianie silnika na inny może się prędko nie zwrócić wiec myślę ze chodzi o moc to mocno polecił bym 6.2 L lub 5.5 z kompresorem
Awatar użytkownika
Przemx77x
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2017, o 20:19
VIN: WBD2030061A229731
Lokalizacja: Zabrze

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: Przemx77x »

od 2 lat mam 2,2cdi i zrobiłem 100tkm i wszystko jest super poza blachą, trochę lat ma a km przybywa ponad 420tkm
znalazłem tego 2,5v6 2007 rok jak poniżej 10k go wyrwę to 10-12k mogę przeznaczyć na silnik lub dawce. Co jest na plus to nie śpieszy mi się, to są koszta na już reszta to osobny temat.
polofix
VIP
Posty: 2136
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: polofix »

Przemek, musisz mieć dawcę. Masz zapał, czas i kasę na takie rzeczy, to rób, bo jesteśmy ciekawi jak to wyjdzie.
Minusem takiej modyfikacji jest to, że może od ciebie nikt potem nie kupić tego samochodu nawet za 10 koła.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4591
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: siwix »

Przemx77x jak masz fundusze to celuj w taki silnik jak tam siedział czyli M272 w sumie może Ci wyjść taniej niż przerabianie wszystkiego do innej jednostki, ewentualnie naprawa starej jednostki,M272 to fajne silniki..
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
polofix
VIP
Posty: 2136
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: polofix »

A może m112 albo m113 by zamontował. M 112 od m272 niewiele się różni gabarytowo/ wizualnie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: maciekolo »

Dla mnie temat bez sensu. Gdybyś jeszcze miał ten samochód i miałbyś do niego sentyment i padłby w nim silnik, no to jeszcze...może...
Ale jak chcesz kupić do przeróbki to totalny bez sens... Samochodów jest na pęczki, w takim silniku jakbyś chciał.
Oczywiście da się zrobić. Na szybko - silnik, często skrzynia, wał, dyfer, chłodnice, wentylator, spreżyny/amortyzator, przewody paliwowe, pompa paliwa, często zbiornik, sterownik silnika + wiązka, kompletny wydech, licznik i pewnie coś o czym zapomniałem ;)
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
PapaSmerf
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2022, o 14:11
VIN: WDB2032921f764752

Re: wymiana silnika, wszystkie za i przeciw

Post autor: PapaSmerf »

Jestem tu nowy i z problemem. Nie wiadomo dlaczego, ale to właśnie problem w takie miejsca przyciąga. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odgrzeję podobny. W C-klasie padł mi silnik 272 941. Stoją na aukcjach silniki m272 z ówczesnej E-klasy z oznaczeniem 272 952, w niższych cenach. Czy mogę celować w taki silnik, aby jego montaż przebiegł bez map, sterowników itp.? Ponadto, do wersji z napędem na tył kod to: 272 940. Czy te wersja różni się czymś, co może sprawić problem?
w203 T280 4-matic jest :)
w220 S500 jest :)
w202 2.0CDI jest :)
w211 E500 4-matic jest :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”