Cześć wszystkim. Jestem ty nowy i w203 to mój pierwszy Mercedes. Mam problem i to dość spory, tak mi się wydaje. Jadąc przez miasto usłyszałem że włączył się wentylator chłodnicy. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu chodzi cały czas i pokazuje błąd coolant level visit workshop. Znalazłem przekaźnik w module SAM odpowiadający za pracę wentylatora. Wyjąłem go i po jakimś czasie włożyłem go ponownie. Od tamtej pory nie mogę odpalić samochodu. Może ktoś pomoże uruchomić chociaż silnik? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Mercedes C w203 2.7 cdi 174 km manuał. Rok 2003.
Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 lip 2021, o 18:54
- VIN: WDB2032161F434994
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia
Miałem kiedyś podobny problem, nie pamiętam który ale jeden z bezpieczników pod maską (przy podszybiu) o wartości 7.5A się przepalił i takie były objawy jeżeli chodzi o wentylator, co od odpalania to był też problem z jednym przekaźnikiem bodajże R10.
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia
Nie rozumiem tego posta.. jakie bezpieczniki.. przecież ewidentnie wykrył za mało płynu chodniczego i żeby nie uszkodzić silnika mieli wiatrakiem i nie pozwala odpalić.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia
No to jeszcze mało wiesz o tym aucie
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia
Raczej chodziło mi o to, że zaczyna się diagnozę od najbardziej oczywistych rzeczy a nie od razu w elektronikę. To, że wentylator jest zależny od miliona innych podzespołów to oczywiste
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 wrz 2011, o 13:48
- VIN: WDC2030062R016503
- Lokalizacja: Tychy/Basingstoke
Re: Wysoka pracą wentylatora i brak możliwości odpalenia
Witam. Miałem podobny problem - pewnie koincydencja - po wymianie pompy wody, zalaniu płynem itp. wszystko zakumało,
ale jak potem odpaliłem autko to wywaliło błąd "Coolant - visit workshop" i wiatrak chodził jakbym miał zamontowany silnik Rolls Royce Trent
z Boeinga 777 - pełne obroty jak tylko przekaźnik wiatraka zaskoczył (kilka sekund po przekręceniu kluczyka na pozycję w której podgrzewane są świece żarowe).
Przyczyna - bezpiecznik numer 54 w przednim SAMie (pod maską) - jest to jeden z dwóch bezpieczników pomiędzy przekaźnikami.
Po wymianie bezpiecznika wszystko OK.
ale jak potem odpaliłem autko to wywaliło błąd "Coolant - visit workshop" i wiatrak chodził jakbym miał zamontowany silnik Rolls Royce Trent
z Boeinga 777 - pełne obroty jak tylko przekaźnik wiatraka zaskoczył (kilka sekund po przekręceniu kluczyka na pozycję w której podgrzewane są świece żarowe).
Przyczyna - bezpiecznik numer 54 w przednim SAMie (pod maską) - jest to jeden z dwóch bezpieczników pomiędzy przekaźnikami.
Po wymianie bezpiecznika wszystko OK.
Piotr
C200 CDI 2.2
Poprzedni: W203 / C220 CDI 2.2 Elegance Automat - rocznik 2001, mialem 2010 do 2022.
C200 CDI 2.2
Poprzedni: W203 / C220 CDI 2.2 Elegance Automat - rocznik 2001, mialem 2010 do 2022.