Znikającym check engine

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
larry.bigl
VIP
Posty: 632
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Znikającym check engine

Post autor: larry.bigl »

Cześć wszystkim!
Od jakiegoś czasu pojawił się problem ze znikającym check engine w mojej starej C klasie.
Problem jest taki, że nie widać błędu bo check zdąży zniknąć nim uda mi się podłączyć komputer i nic w logach nie ma. Objawy:
-mam wrażenie, że przeciąga 1 i 2 bieg przy mocnym ruszaniu. Ciągnie do 4,5tysiaca, wyje j w końcu zbija w sposób który da się odczuć. Dwójkę już mniej.
-tak jakby nie było odpowiedniego kick downu. Nie ma takiej mocy zbierając się jak wcześniej.
-jadac na autostradzie 120-140 i przyspieszając dalej obroty nie ida wyżej niż ciut ponad 3 tysiące.
-na wyższych obrotach/prędkościach kick down w ogóle nie czuć
-na wyższych obrotach i prędkościach wciskając gaz do dechy puszcza dymem leków
-spalanie wzrosło o około 1,5L
-wchodzi czasami w tryb awaryjny i lockuje skrzynie na 2 albo 3 tysiącach. Nie ma reguły, raz tak, raz tak.
-check losow znika.
-mam wrażenie, że na jałowym biegu kierownica drży mocniej niż kiedyś ale może wydawać mi się bo dużo rzadziej jeżdżę nim teraz.
Wtryski wszystkie były robione w zeszłym roku więc tu raczej bym się nie martwil.
Przyszło mi do głowy że to może przeplywka.
Wiem że podstawą jest podłączenie kompa no ale kurka ostatnio nie mam jak 😳
Jak myślicie co to może być?

Głupie pytanie, czy luźna klema akumulatora mogła być powodem? :E

Edit, to nie klema. Znów się powtórzyło.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 632
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Znikającym check engine

Post autor: larry.bigl »

Niestety okazało się, że turbo zdechło.
Znalazłem takie i opinie ogólnie firma ma dobre https://allegro.pl/oferta/turbina-merce ... 2422459810#
Chyba, ze ktoś zna lepszych fachowców to chętnie przyjmę radę
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3351
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Znikającym check engine

Post autor: Przybek »

Ciekawe na jakich gratach to jest poskładane bo jest podejrzanie tanio. Osobiście to bym to stare dał do zrobienia i na pewno w Twoich rejonach jest jakiś dobry gość od regeneracji.
Stare turbo w jaki sposób zdechło? Wywaliła uszczelnienia czy zaczęła mniej dmuchać?
larry.bigl
VIP
Posty: 632
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Znikającym check engine

Post autor: larry.bigl »

Nie dopytałem bo średnio był czas a goni mnie też potrzeba ogarnięcia auta dla ojca.

Pewnie i lepiej by było ogarnąć to gdzieś lokalnie ale z drugiej strony patrząc na opinie chyba nie ma czego się bać. Większość regenerowanych które znalazłem pod VIN wahają się od 700 do 900zl. W aukcji mają wpisane że na częściach Melett oraz Kode robią.. czy dobre, kurka nie wiem.

@edit
dziś dzwonił do mnie turbiniarz, mówił, że nie ma na stanie już zrobionej bo klienci nie oddali starych. Zaproponował, że weźmie moją i zregeneruje. Może to i lepiej. Czas realizacji mniej więcej na środę. Cena taka sama. Dla mnie git. Trzymam kciuki żeby było to to.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 632
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Znikającym check engine

Post autor: larry.bigl »

Uodate,
Turbo wróciło, pięknie zrobione. Wypiaskowane, nowe części. Generalnie świetna robota. Mogę z czystym sumieniem polecić Autocentrum Hubert Kinas z Radomia. Chłopaki zrobili robotę wzorowo. Wysyłam do nich druga turbinę z E klasy.

Wracając do check engine była to mikstura dwóch rzeczy, turbina która już miała dość i katalizatora który był zapchany na amen. W momencie jak nowe turbo zaczęło działać pchnęło cały syf w kata dobijając go.

Czeka mnie wymiana kata, chwilowo musieli mi go ewakuować z samochodu bo na już był potrzebny. Szukam części i wraca na swoje miejsce jak tylko znajdę. Ciekawe tylko ile ta zabawa wyjdzie bo turbo z robocizna wyszło 1800 prawie (w tym nowy olej).

Auto ma teraz mega moc, aż czuć że turbina odświeżona. Zbiera się jak chyba nigdy od kiedy go mam. Naprawdę miłe uczucie i wydana kasa słusznie.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”