Turbo m111

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Zakrecony
VIP
Posty: 46
Rejestracja: 9 paź 2018, o 11:01
VIN: WDB2030351A097896

Turbo m111

Post autor: Zakrecony »

Siemka chłopaki, korzystając z chwili wolnego czasu do głowy wpadło mi "zapytanie".
Czy jest możliwość przełożenia, albo zamontowania turba od 1.9 TDI do m111 130KM bez kompresora?
Zwykłe luźne pytanie. Myślę, że możliwość jest tak jak z kazdym innym sprzętem, ale sens, albo czy to gra warta zachodu? :D

Jak możan takie coś zamontować? Co potrzebne?


edit: jestem majsterkowiczem, nie mechanikiem, więc pytanie oczywiście w formie luźnej dyskusji.
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: Turbo m111

Post autor: kiler22 »

Możliwość założyć turbo jest zawsze . Nawet od boeinga 747 ;)
tylko że opłacalność i skomplikowanie tego jest na poziomie - ......wiele ;)
na bank taniej (i to kilka razy taniej ) sprzedać samochód który masz i kupić inny seryjnie mocniejszy
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Turbo m111

Post autor: przecinek »

Turbiny z diesli są dużo mniejsze niż te w benzynach po to żeby wstawały z wolnych obrotów i poza tym inna konstrukcja i odporność na temperatury , nie masz kompresora wiec ecu zwariuje jak zobaczy nadciśnienie (nie poda paliwa ) resumując żeby to miało sens bo roboty i kosztów przy tym jest i szkoda było by się tyle narobić się dla jakiś 200koni , trzeba zmienić słupek na 2.3 odprężyć wyluzować dać mocniejszy docisk, zrobić cały turbo kit a potem oddać to na montaż ecu typu standalone np ecumaster emu i strojenie
Ostatnio zmieniony 26 sty 2021, o 16:50 przez przecinek, łącznie zmieniany 1 raz.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Turbo m111

Post autor: polofix »

http://www.racingforum.pl/Silnik-m111-T ... 50348.html
Chyba na forum W202 zrobił coś takiego ktoś kiedyś.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: Turbo m111

Post autor: kiler22 »

przecinek pisze: 30 lis 2020, o 18:13 tym że dalej to będzie seryjny słupek który kręci się do 5.5tys obr żeby tak konkretnie porobić i silnik to trzeba by jeszcze z 10 tys włożyć wtedy był by niezły wariat
+ jeszcze nie zapomnijmy o tym że dalej mamy zawieszenia i hamulce od samochodu ok 120 KM więc dochodzą kolejne $$$$$ żeby to wszystko razem zagrało a nie mieć 300 KM a hamować butami
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Turbo m111

Post autor: przecinek »

kiler22 dokładnie
polofix on tam zakładał turbo od A45 Amg czyli 2.0 na bezpośrednim wtrysku 387km , fajne wydajne turbo w zwykłym silniku na 350km ale trudne w aplikacji cenowo używkę idzie wyrwać za 800zł , też mam turbo kit pod tą i większe turbiny opracowany :D
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Turbo m111

Post autor: olafik »

A od kiedy hamulce służą do hamowania silnika? Jeśli przeróbka nie zwiększy znacząco masy pojazdu to jakie to ma znaczenie? No chyba , że planuje się użytkowanie na torze, to inna bajka.
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: Turbo m111

Post autor: kiler22 »

nie no jasne . Wiadomo że ktoś robi samochód 300 Km + po to żeby jeździć 90/h ;)
A moc jest mu potrzebna tylko jako zapas przy wyprzedzaniu TIRa ;)
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki benzynowe”