1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
blankito111
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 24 lis 2019, o 13:20
VIN: wdb2037461a406927

1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: blankito111 »

Witam.Nie chcę na forum mercedesa obrażać tej marki ale co to jest za samochód to nie wiadomo czy śmiać się czy płakać :boisie: Auto(w203 1.8 benzyna,manual 6bieg,) zakupiłem niedawno i przez chwilkę było ok. Ale tylko przez chwilkę.Przy zakupie wszystko działało , a większość rzeczy dało się ocenić( oczywiście oprócz stanu kół rozrządu robionych chyba z plasteliny i łańcucha...których koszt to prawie pół samochodu ale to opowiastka na kiedy indziej). Poza tym olej płynący sobie wesoło po całej instalacji ale o tej wadzie wiedziałem ,chociaż byłem trochę zaskoczony gdy odkryłem w bagażniku pół litrowe jego jeziorko. To wszystko nie powstrzymało mnie przed cierpliwym i kosztownym usuwaniem usterek,dałem autu szansę na drugie życie. I tu przechodzę do kolejnego problemu ,który pojawił się niedawno ,przy niższych temperaturach. Po zakupie wymieniłem sobie olej w skrzyni na olej z najwyższej półki, i tak jak przykazano wlałem 1,2L(dlaczego mercedes kazał zmniejszyć ilość z 1,5l na 1,2L-ano po to żeby biegi 1 i 2 chodziły...lepiej :wysmiewacz: ). Było ok aż do przymrozków. Teraz rano podczas jazdy nie idzie wbić dwójki,tak jak by nie było sprzęgła.Po jakimś czasie gdy silnik się trochę zagrzeje wszystko wraca do normy i biegi wchodzą dobrze.Próbowałem rano grzać silnik przed jazdą przez 5min, próbowałem przed jazdą wciskać sprzęgło, próbowałem wciskać hamulec (wyczytałem takie porady) ale to nic nie daje. Muszę jechać przez kilka minut na jedynce póki coś tam się nie zagrzeje...Jaka to przyjemna i wesoła jazda możecie sobie wyobrazić ale jeszcze odrobinke cierpliwości do auta mi zostało dlatego nie złomuję go tylko piszę tu z prośbą o porady.Po pierwsze -czy można jakoś rozgrzać te ''coś '' co nie działa przed jazdą?Czy wciskać sprzęgło ileś razy żeby płyn doszedł? Czy grzać silnik dłużej niż 5-10min? Czy wachlować biegami na uruchomionym silniku? Czy są jakieś magiczne procedury w tej marce ,które rozgrzeją przed jazdą te mechanizmy odpowiadające za zmianę biegów? Nie polecę przecież po nowe sprzęgło, czy też skrzynię biegów (znając życie pewnie wymiana by nic nie dała w tym cudownym modelu). I czemu miałbym wymieniać te podzespoły skoro po nagrzaniu wszystko wraca do normy.Czy to jest po prostu auto , którym nie jeździ się w zimę?A może zamontować grzałkę do herbaty w skrzyni biegów?Albo zakupić ogrzewany garaż za 40tys i będzie git?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3356
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: Przybek »

Sory za OT ale jeżeli koszt rozrządu z kołami i robocizną (w moim mieście na dobrych częściach i w dobrym warsztacie da się to zrobić łącznie za około 2500 zeta) jest wielkości prawie połowy wartości auta to wychodzi że za auto wyglądające na sprawne dałeś w granicach 6 tysięcy. To teraz pytanie do Ciebie - czego się spodziewałeś? Nówki z salonu czy superhiperokazji z niziutkim przebiegiem?

Wracając do tematu - ten olej z najwyższej półki to jaki dokładnie? Bo to że jest z "najwyższej" to nie znaczy wcale że spełnia normę dla tej skrzyni.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4168
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: Dziki Mar »

"Nie chcę na forum mercedesa obrażać tej marki ale" ... nie chcę obrażać ale obrażę. Kupiłeś złom za 6 tys to czego oczekujesz?
Wymieniłeś olej z najwyższej półki, czyli pojechałeś do ASO i ten olej kupiłeś? Czy nalałeś jakiegoś ATF?
Pomijając ten bezsensowny wykład, odnośnie problemu masz zalany zły olej.
No i oczywiście, żadne wachlowanie biegami, rozgrzewanie silnika, przepychanie go z miejsca w miejsce ani modlenie się koło niego nic nie da.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: kiler22 »

ja widziałem conajmniej "kilka" mercedesów z przepuszczającymi elektromagnesami ale w żadnym nie widziałem oleju w bagażniku
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
blankito111
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 24 lis 2019, o 13:20
VIN: wdb2037461a406927

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: blankito111 »

Auto jest dobrze wyposażone i bardzo wygodne ale zrozumcie moją rosnącą frustrację-koszty doprowadzenia auta do stanu używalności niedługo pokryją się z kosztem zakupu.Może i kupiłem złom, a może i nie(blacharka bez grama szpachli i śladów malowania,podłoga jak nowa,200tys przebiegu to były dla mnie zalety). Ale z tego co ludzie piszą ten model jest nieudany i teraz na własnej skórze się o tym przekonuję.Sam producent każe zmniejszyć ilość oleju żeby biegi lepiej wchodziły-o czymś to świadczy.Elektromagnesy leją olejem i wymiana na nowe na długo nie pomaga-trzeba kombinować i wpinać specjalne adaptery w wiązkę.Miałem auta z rozrządem na łańcuchu (m.in e39 530d i e46 330D) i do rozrządu nigdy nie zaglądałem.Tu Niemcy zrobili koła rozrządu ze słabej jakości metalu.Koszt jednego koła to 700zł gdzie w innym samochodzie za tą sumę zrobi się cały rozrząd z pompą wody.Model coupe ,który ja posiadam chodzi w granicach 6-10tys wiec kwota 2500zł za rozrząd to ok 30% wartości auta. Jakby tego było mało teraz muszę szukać rozwiązania problemu z biegami. Co mi da wymiana skrzyni na używkę skoro problemy z biegami dotyczą nie tylko mojego egzemplarza ale całej serii tego modelu-wymiana może nic nie dać. Co mi da wymiana sprzęgła skoro to również nie gwarantuje rozwiązania problemu? Jedyne co pozostaje to , tak jak z wyżej wymienionymi wadami modelu,kombinować.Trzeba rozbierać, szukać , kombinować...a do tego potrzeba kumatego i taniego mechanika,którego ja nie posiadam.
Ps olej do skrzyni z normą MB345.0
heh oczywista pomyłka tu wyżej - olej z normą MB 345 poszedł do układu wspomagania przy wymianie pompy wspomagania.Do skrzyni poszedł 85w90
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: maciekolo »

Najlepiej : Sprzedaj.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: polofix »

Czyli zamiast najprawdopodobniej 75W80, który powinien być nalałeś 85W90 mineralny, gęsty jak smoła. Leje się go do tylnych dyferencjałów w np. 124 i 190.
Z takim serwisowaniem daj sobie spokój, bo narobisz więcej szkody niż pożytku.700zł za chińskie koło rozrządu to i tak dużo dałeś. Pewnie jeszcze ze trzech pośredników zarobiło na tobie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4168
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1.8 kompresor-jak żyć..? tzn jak jeździć bez dwójki?

Post autor: Dziki Mar »

Olej do twojego MB to olej z normą 235.10.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 5.10#close
Który dostępny jest tylko ori.
U siebie przez 4 lata również miałem skrzynię manualną 6 biegową i chodziła perfekcyjnie bez wymiany oleju. Samochód z 2005 roku.
Sprzęgło dwumasowe przy 220 tys. nadal ładnie pracowało, tylko ja za samochód taki 5 lat temu dałem 26 tys.. 1.8 kompresor 163km sedan.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”