Witam, jestem nowym użytkownikiem forum choć W203 posiadam od prawie pół roku.
C klasę zakupiłem w maju tego roku i miałem parę problemów, ale największy był i jest ze skrzynią. Już ją wymieniałem na inną, regenerowałem konwerter i z 2 mc wszystko było ok.
Teraz od jakiegoś czasu, zawsze jak skrzynia jest zimna, to się przełącza w tryb awaryjny (po zgaszeniu i odpaleniu ponownym tryb awaryjny znika) albo mam taki problem, że po wrzuceniu D i wciśnięciu pedału gazu samochód ruszy, potem zwalniam, żeby wyjechać z podwórka znowu wciskam pedał hamulca, a samochód stoi, tylko obroty rosną i po chwili skrzynia znajdzie bieg i delikatnie szarpnie i wtedy już jedzie normalnie. Też zdarzyło się tak, że przeciąga mi z 2 na 3, tzn. że przy delikatnym wciskaniu pedału gazu, nawet odpuszczam, żeby szybciej zredukował, ale to nic nie daje i dopiero przy 3 300 obr zmieni bieg i porządnie szarpnie, po odpaleniu zrobi tak 2 razy i potem jest ok.
I jeszcze czasami podczas zmiany biegu (z P na R albo D) jest takie jakby uderzenie, ale wydaje mi się, że to od tego, że skrzynia jest naprężona.
Dodam jeszcze, że podczas wymieniania skrzyni, zalałem nowy olej.
Czytałem na forum o innych, podobnych przypadkach i wydaje mi się, że to wina czujnika prędkości bądź płytki sterującej, ale pewności nie mam.
Silnik to 270 CDI 170KM przedlift
270 CDI automat, problemy na zimnym
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2019, o 11:40
- VIN: WDB2030161A207754
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 270 CDI automat, problemy na zimnym
Awarię czujnika na płycie możesz potwierdzić tylko na SD. Szarpnięcie przy zmianie P-R-N-D wskazuje na uszkodzony hamulec taśmowy. Opóźnione wbijanie biegu - raczej problem ciśnieniem oleju w skrzyni. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy. I chyba wymieniłeś zarżniętą skrzynię na taką niewiele lepszą...
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2019, o 11:40
- VIN: WDB2030161A207754
Re: 270 CDI automat, problemy na zimnym
To uderzenie występuję tylko wtedy, gdy stoję na jakimś wzniesieniu, gdy auto jest nachylone do tylu lub do przodu, ponieważ nie wciskam ręcznegoPrzybek pisze: ↑13 paź 2019, o 16:04 Awarię czujnika na płycie możesz potwierdzić tylko na SD. Szarpnięcie przy zmianie P-R-N-D wskazuje na uszkodzony hamulec taśmowy. Opóźnione wbijanie biegu - raczej problem ciśnieniem oleju w skrzyni. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy. I chyba wymieniłeś zarżniętą skrzynię na taką niewiele lepszą...
Zaraz po założeniu skrzyni mechanik mnie zapewniał, że ciśnienie oleju jest w porządku
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4173
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 270 CDI automat, problemy na zimnym
Grożący bardzo dużymi uszkodzeniami błąd. Nie wolno zostawiać samochodu na wzniesieniu tylko na P. Procedura jest taka, że na wciśniętym hamulcu zasadniczym zaciągasz ręczny, puszczach hamulec zasadniczy i dopiero po cofnięciu auta wbijasz na P. Układ jest wtedy bardzo naprężony. Jeśli robisz to od dłuższego czasu, to chyba bez rozbierania skrzyni się nie obejdzie.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 2019, o 11:40
- VIN: WDB2030161A207754
Re: 270 CDI automat, problemy na zimnym
Mam takie pytanko jeszcze, problem z ciśnieniem oleju można również sprawdzić za pomocą SD?Przybek pisze: ↑13 paź 2019, o 16:04 Awarię czujnika na płycie możesz potwierdzić tylko na SD. Szarpnięcie przy zmianie P-R-N-D wskazuje na uszkodzony hamulec taśmowy. Opóźnione wbijanie biegu - raczej problem ciśnieniem oleju w skrzyni. To tak na szybko co mi przychodzi do głowy. I chyba wymieniłeś zarżniętą skrzynię na taką niewiele lepszą...