ASB - pojedyncze szarpniecie
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
ASB - pojedyncze szarpniecie
Witam, w203 2.2cdi skrzynia 722.6, mam problem mianowicie od niedawna, gdy ruszam autem na zimnym po nocy to między 1-2 biegiem mam lekkie bujnięcie/szarpniecie w przedziale 1500rpm tylko gdy jade powoli, obroty sie cofna tak jakby zmienil bieg na dwa razy, wystepuje to tylko raz, przejadę 100-200 metrów zatrzymam się, ruszę i problemu nie ma, a gdy ruszam dynamicznie do tych 2000rpm nie ma żadnego bujniecia/szarpnięcia. Skrzynia na ogół nie szarpie poza wyżej wymienionym jednym przypadkiem, obroty nie falują, nie przeciąga. Olej zmieniany 2tys km temu. Pozdrawiam.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Jeżeli masz prawidłowy stan oleju po wymianie i prawidłowy olej wlany to problem leży w elektrozaworze (a dokładniej na 80% jest to elektrozawór lock-up). Trzeba podpiąć SD i zobaczyć czy już są (i jakie) błędy w skrzyni. Ewentualnie jeszcze może się zaczynać kończyć płyta sterująca skrzyni ale z takim objawem to rzadkość.
Jakiego koloru i konsystencji był spuszczany olej?
Jakiego koloru i konsystencji był spuszczany olej?
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Co do prawidłowego oleju zaczynam mieć pewne wątpliwości po tym co przestudiowałem forum. Dlugo z tym pojeżdżę? Niestety w tej chwili mam trochę gorszą sytuacje w życiu prywatnym stad te pytanie. Olej był koloru czerwonego(taki tez był zalewany) taki rzadkawy, ale lekko gęstawy, nie wiem jak opisać, powiem tak ja pewno nie był jak woda.Żadnych opiłków ani nic w srodku nie było.Przybek pisze: ↑17 sie 2021, o 01:55 Jeżeli masz prawidłowy stan oleju po wymianie i prawidłowy olej wlany to problem leży w elektrozaworze (a dokładniej na 80% jest to elektrozawór lock-up). Trzeba podpiąć SD i zobaczyć czy już są (i jakie) błędy w skrzyni. Ewentualnie jeszcze może się zaczynać kończyć płyta sterująca skrzyni ale z takim objawem to rzadkość.
Jakiego koloru i konsystencji był spuszczany olej?
...Edit zrobilem dzis adaptacje skrzyni, jest trochę lepiej. Sa mniej odczuwalne, ale jednak cos takiego wystepuje tyle, ze w znacznie mniejszym stopniu.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Jeżeli jest niewłaściwy olej wlany to tylko szkodzisz skrzyni. Jaki masz wlany konkretnie?
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Fuchs ATF 4134 norme w sumie spełniał, ale zacząłem miec tylko wątpliwości co do oleju tylko ze wzgledu na ta sytuacje z tym szarpnieciem jak to mówią tonący brzytwy sie chwyta. W poniedziałek pojadę na SD ciekawe czy cos wyjdzie.
Zapomniałem dodać, ze najczęściej i najmocniej dzieje/działo się na progu zwalniającym i zjeździe z niego, niestety mam dwa przed domem. Przed chwilą wlasnie trafilem temat z tego forum jednego użytkownika o podobnym przypadku.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Olej masz ok, a nawet bardzo ok bo taki jest w opakowaniu MB
Poziom oleju sprawdź na ciepłej skrzyni.
Poziom oleju sprawdź na ciepłej skrzyni.
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Poziom oleju ok, sprawdzany był już kilka razy po wymianie, zapomnialem wspomnieć wyżej. A ewentualnie jak sprawdzić który lock up sie psoci czy podejrzenie jednak inne? W trybie manualnym takie zjawisko nie występuje, dzis ruszyłem z rana trybem manualnym, a następnie automat i wszystko ok nie wiem czy to ma cos wspólnego nie jestem specem takim
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Lockup jest jeden i to najdroższy z elektrozaworów w skrzyni. Najpierw wizyta na SD i zobaczyć jakie błędy są w skrzyni, bo może być zupełnie inna usterka która daje takie same objawy.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
W 5G nie jest najdroższy. Od któregoś zestawu biegów (2-3?) kosztuje koło tysiączka.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Ok, zatem zobaczymy co po SD. Wiem, ze to niezbyt racjonalne podejście, ale długo z tym można jeździć czy to tykająca bomba zegarowa?
Czyli zawór lock up jest jeden i odpowiada za wszystkie biegi? Co trzeba ugryźć jesli problemy sa np z biegami 4-5 sa zapewne inne poszczegolne zawory do zestawu biegów? Wyjdzie na SD z czym poszczególnym jest problem? Chciałbym troche zaczerpnąć tematu, żeby nie dac sie zrobić w kulki w razie w jak ktos mi będzie wymienial co popadnie.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Zawór lockup jest jeden i odpowiada za spięcie lockup'a w konwerterze. Pary biegów mają swoje oddzielne zawory sterujące, w sumie jest ich 5 albo 6 (baniak mnie nawala i mi się ciężko liczy).
Można powiedzieć że to jest tykająca bomba ale ma bardzo długi czas zapłonu Znam auta które z tą usterką zrobiły spokojnie ponad 30 tysięcy km a potem się martwił kolejny właściciel.
Można powiedzieć że to jest tykająca bomba ale ma bardzo długi czas zapłonu Znam auta które z tą usterką zrobiły spokojnie ponad 30 tysięcy km a potem się martwił kolejny właściciel.
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
Re: ASB - pojedyncze szarpniecie
Jestem po SD błędów brak, zauważyłem dziś, ze podczas normalnego przyspieszania na 1-2 i z 2-3 cofnie mi czasem obroty o 100rpm. Najczęściej na rondzie/skręcie. Tak jakbym na chwile puscil noge z gazu.Podczas jazdy stała predkoscia nic nie faluje, podczas deptania tez nie ma tego objawu. Co do tego szarpniecia jakby znikło jeśli jade wolno tj. Max 1.500rpm przez dwa progi zwalniajace przed domem.Przybek pisze: ↑19 sie 2021, o 00:26 Zawór lockup jest jeden i odpowiada za spięcie lockup'a w konwerterze. Pary biegów mają swoje oddzielne zawory sterujące, w sumie jest ich 5 albo 6 (baniak mnie nawala i mi się ciężko liczy).
Można powiedzieć że to jest tykająca bomba ale ma bardzo długi czas zapłonu Znam auta które z tą usterką zrobiły spokojnie ponad 30 tysięcy km a potem się martwił kolejny właściciel.