Automatyczna skrzynia biegów i hamowanie pod górę

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
bjr
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 maja 2009, o 15:58
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: bjr »

Nie masz się czym przejmować. Automat nie ma prawa się cofać na P. Na D cofanie na większym wzniesieniu jest całkiem naturalne. Ci co uważają inaczej powinni poczytać troche ksiązek od fizyki ze szkoły podstawowej:)
C200 Komp., coupe, 01 r, 173 KM, 2l
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

huh... tych książek sam byś trochę poczytał...
już twoje wywody na temat brania oleju powinny dać do myślenia...

wracając jednak do samej skrzyni....
samochód ze skrzynią automatyczną po wybraniu odpowiedniego trybu pracy - czy to D czy R powinien zacząć się powoli toczyć w danym kierunku, jeśli znajduje się za wzniesieniu (mam na myśli jakąś zwykłą pochyłość nie pionową ścianę) czy ma jakąś przeszkodę powinien zostać w miejscu - auto w pozycji skrzyni D nie powinno się cofać ze wzniesienia...

tym co próbują pokonywać skrzynią (bez dodawania gazu) grawitacje na dużych wzniesieniach - współczuję... pomysłów

podstawowy test sprawności ASB polega na wybraniu pozycji D a potem R i puszczenia hamulca - jeśli auto zacznie się toczyć - skrzynia na pierwszy rzut oka jest sprawna

co do położenia P - jest to blokada parkingowa - która jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza auto przed toczeniem
w168, w203, w123
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”