Ciężko wchodzi 1

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ciężko wchodzi 1

Post autor: Gabrielll »

Hej,

Czy jest jakaś część odpowiadająca za wrzucanie biegów ? zwłaszcza 1 - jakiś naprowadzacz czy coś w tym stylu co może się zużyć lub wyrobić ?
Pytam bo w oplu miałem coś podobnego i przy drążku należało zregenerować taką "gruszkę"...

Mam problem z wrzucaniem 1, raz wejdzie dobrze ( czyli delikatnie ) ale niestety często wchodzi ciężko i żeby nie robić to na chama macham kilka razy aż wejdzie łagodnie... Jak stoję na światłach wyrzucam bieg, ale na szybko na zielonym ciężko wrzucić 1... macham i jakoś wchodzi...

Może takie odczucie ale w służbowym aucie ( toyota auris 2013 ) biegi wchodzą pięknie aż chce się ruszać....

WTF z tym MB ?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Początek kłopotów ze skrzynią ? Ale to raczej chyba bylo o wyskakujących .. Poszukaj na forum , bo coś było w temacie .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32 pisze:Początek kłopotów ze skrzynią ?
Martwi mnie to....
Wiem, że są tematy ale na temat wyskakujących biegów... mi ciężko wchodzi.
Pogooglam jeszcze, jak ktoś coś wie proszę pisać.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll, poszukaj było o tym. Kurcze na nie pamiętam dokładnie.....coś związane z naprawą lub regulacją mechanizmu zmiany biegów. .... a jak nie to i będzie problem rozwijać się w kierunku wyskakiwania to szukaj skrzyni bo do manuala o ile pamiętam nie ma pojedynczych gratów w ASO tylko całe wałki po ok. 4km.
Poszukaj tematu. Tam się wypowiadał chyba loneraider lub mrbraindeath. .... no nie pamiętam dokładnie. .....
np. tu sugestia Gdyniaka viewtopic.php?t=911&postdays=0&postorder=asc&start=15

Gabrielll, wiesz co.....na początek wymień olej w skrzyni i zastosuj jego skorygowaną ilość. .... jest opis w WIS o ile pamiętam.... Znajdź to i na początku to zrób. .. możliwe że problem minie. Jest to opisane na forum i w WIS.

http://www.mercedes-w204.pl/haczaca-jedynka-vt482.htm tu co prawda mowa o 204, ale i u nas były podobne wpisy, tyle że nie mogę znaleźć :bezradny:
Ostatnio zmieniony 3 gru 2014, o 08:21 przez supi, łącznie zmieniany 2 razy.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Co do oleju to prawda, sam miałem taki problem i po wymianie oleju na zredukowaną ilość usterka zniknęła - jest temat w dziale zrób to sam ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

ktos92 pisze:sam miałem taki problem
Ciężko wchodziły biegi ??
ktos92 pisze:jest temat w dziale zrób to sam
Jeszcze nie rzuciło mi się w oczy, przeczytam i sprawdzę wis
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
bosky
VIP
Posty: 358
Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn/Dublin

Post autor: bosky »

Gabrielll, 1 cm poniżej korka wlewowego wg. akcji serwisowej.
Ja jak kupiłem moją gwiazdę i sprawdziłem olej w skrzyni to miałem tak zalane (przebieg ok. 32tk), później nie wiedząc o tym fakcie kupiłem olej w serwisie i dolałem do pełna tj. na równo z korkiem czyli dolałem ok 200-220 ml. Po jakimś czasie zimą przy przebiegu ok 65t zauważyłem delikatny problem z wkładaniem dwójki. poczytałem i doszedłem że poprawiłem fabrykę :plask:
Spuściłem olej na wiosnę i zalałem 1l nowego oleum, wyszło właśnie ok 1 cm poniżej. Teraz mam 71t. i jest git. :ok:
W 203 220 CDI '06
Kajtek
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2018, o 15:44
VIN: WDB2037471A157547

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: Kajtek »

To ja się podepnę. U mnie ciężko wchodzi jakikolwiek bieg na postoju. Wymieniliśmy pompkę sprzęgła, bo lała i wydawało się, że powinno ustąpić. Niestety objawy pozostały. Nie ma już żadnych wycieków z układu, odpowietrzone jak trzeba, a nadal, szczególnie na zimno, jest problem.
Po prostu nie wysprzęgla do końca. Przy próbie wrzucania biegu obroty lekko spadają, a na równej drodze auto nawet lekko zaczyna się toczyć.

Zanim zabiorę się za wymianę sprzęgła, wolę zapytać, czy czegoś nie przeoczyłem.
Z tego, co widzę, to nie ma możliwości regulacji czegokolwiek, jeśli się mylę, to proszę poprawcie mnie.
Od razu zaznaczam, że nie mam problemu wypadających biegów.
Moje auto, to CL203 230K
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: Przybek »

A sprzęgło chodzi lekko czy ciężko? I kiedy czuć moment "oporu"?
Kajtek
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2018, o 15:44
VIN: WDB2037471A157547

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: Kajtek »

Sprzęgło chodzi przeciętnie. W 180K kolegi chodzi trochę lżej, ale ciężko porównywać m111 z m271.
U mnie jeszcze jest Short Shifter, nie wiem, czy seryjny, czy dokładamy, a to dodatkowo utrudnia wkładanie biegów.
A moment oporu czuć jak próbujesz wrzucić jakikolwiek bieg na postoju. Jak tylko przykładasz dźwignię do wybranego przełożenia, to już jest kaplica. Raz w ogóle nie wchodzi, raz z oporem, ale wchodzi, raz bez problemu, tak jak powinno być.
Jak w ogóle nie chce wejść, to obroty lekko spadają i auto zaczyna bardzo delikatnie pełzać (mimo, że nie jest na żadnym biegu). Jeśli nie puszczę sprzęgła, ale zgaszę silnik, wrzucę bieg i odpalę, to auto stoi grzecznie i nie pełza. Jak już bieg jest wrzucony, to można z niego przekładać na inne i jest okej. Ale wystarczy dać na Luz, puścić sprzęgło, wcisnąć jeszcze raz i zabawa od nowa.
Nasze podejrzenia dotyczą docisku sprzęgła, ale może coś przeoczylismy i da się jeszcze coś podciągnąć zanim zrzuci się skrzynię.
Kajtek
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2018, o 15:44
VIN: WDB2037471A157547

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: Kajtek »

Nikt nie ma pomysłu?
Krzychu1983
VIP
Posty: 32
Rejestracja: 10 sty 2017, o 21:07
VIN: WDB2030421F428885
Lokalizacja: Poznań

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: Krzychu1983 »

Kajtek pisze: 9 lis 2018, o 12:15 Nikt nie ma pomysłu?
@Kajtek poradziłeś sobie jakoś z tym problemem?? Bo mam to samo u mnie i nie wiem czy to sprzęgło czy co? :censored:
:mb: C 200 kompressor Avantgarde 163 KM 2004 r. :mb:
Vin WDB2030421F428885
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: HatoriHanzo »

Może być problem z wysprzeglikiem lub synchronizatory są już jedna noga po drugiej stronie życia. W obu przypadkach skrzynia na dół.

Odnośnie pierwszego posta Gabrielli to raczej wymiana/uzupełnienie oleju nic nie da. W tych manualach synchronizatory się psuły na potęgę. Wystarczy rozegrać skrzynie, na oko widać gdy mają duży luz I nie chcą wchodzić na zęby.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
Zackaria
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 26 cze 2017, o 21:42
VIN: WDB2037461A431225

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: Zackaria »

Mam ten problem, sprzęgło i olej i płyn hamulcowy były na wymianie.
Ewidentnie tak jak kolega wyżej napisał, synchronizatory są wy****ne :D
Straszyli mnie, że nie da się wymienić samego synchronizatora, tylko trzeba wymienić cały układ- 1800zł za część, nie weryfikowałem dalej.
Mozna by jeszcze próbować wymienic sobie wybierak skrzyni biegów, zeby usztywnić całe przełożenie, ale nie wiem ile to kosztuje i nie wiem jaki to da efekt.
Jak ktoś z Was jest chętny szarpnąć się za kieszeń dla nauki to śmiało, chętnie poznam wyniki :D.
3 rok jeżdżę na wyrobionych synchro 1-2 i szczerze to już się przyzwyczaiłem do tego xd- nawet w zimie!
Zrozumiałem ją:
Redukcja z 2 na 1 podczas toczenia nie ma sensu, nie wciśniesz jej, po prostu olać ekodriving dojeżdzać na 2 i rozłączać skrzynie.
Gdy jesteś już na postoju, wtedy przełączasz na 1 i ruszasz.
Podczas ruszania, gdy przechodzisz z 1 na 2 bieg nie spiesz się, zastostuj złotą zasadę, 1-luz-2 z tym, że przejście z luzu na 2 zrób troszkę dłuższe, żeby tryby/synchronizatory na spokojnie się zatrzymały i wpasowały (ominiesz dzięki temu ten potwory zgrzyt i nie będzie Ci wstyd przy pasażerach xD).
W zimie nie wypada trzymać autka z odpalonym silnikiem na postoju (prawnie i zdrowotnie dla silnika), ale jednak jak chwilę się skrzynia zagrzeje, gdy Ty będziesz odśnieżać szybkę to przełączenie na zimnym będzie łatwiejsze.

Jak skrzynia klęknie, kupię kolejną za 600zł i wymienię, ot tyle.
kubek84
VIP
Posty: 273
Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Z miasta

Re: Ciężko wchodzi 1

Post autor: kubek84 »

Odgrzewam kotleta :)
Zapewne wielu użytkowników borykało, lub nadal boryka z problemem skrzyni biegów, a mianowicie z wrzuceniem 1 i 2 biegu. Ja również się z tym męczę od dłuższego czasu.... dodam, że problem zaczyna narastać i już coraz to ciężej te biegi wchodzą.
Prośba do tych, którzy poradzili sobie z tym by opisali w czym tkwił problem w ich przypadku, bo wiem , że mówią różnie.. wybierak, wysprzęglik, sprzęgło...
W przypadku gdy na zgaszonym silniku 1 i 2 ma lekki opór to co można podejrzewać ??
Ktoś się orientuje ew jakie koszty wymiany samego sprzęgła ??
Nadmienię, że olej wymieniałem ... a gdy auto dłużej pojeździ i się rozgrzeje to biegi wchodzą o wiele lepiej
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”